Με ρίζες από τη Θεσσαλονίκη ο Γάλλος μεγιστάνας και πολιτικός Ολιβιέ Ντασό

Έχασε τη ζωή του κατά τη συντριβή του ελικοπτέρου στο οποίο επέβαινε, κοντά στην εξοχική του κατοικία στη Νορμανδία

Διαχειριστής μιας αμύθητης περιουσίας 7,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ιδιοκτήτης της γνωστής αεροναυπηγικής εταιρείας Dassault

 

Της ειδικής μας συνεργάτιδας Μαρίας Δεναξά*

 

 

«Όπου φτωχός κι η μοίρα του», λέει ένα παλιό γνωμικό, το οποίο φαίνεται να ισχύει  και για τους πλούσιους. Την περασμένη Κυριακή έκανε το γύρο του κόσμου η είδηση του θανάτου ενός από τους πλουσιότερους ανθρώπους της Γαλλίας, του 69χρονου δισεκατομμυριούχου Ολιβιέ Ντασό, της γνωστής αεροναυπηγικής εταιρείας Dassault. Ο Γάλλος μεγιστάνας και πολιτικός έχασε τη ζωή του κατά τη συντριβή του ελικοπτέρου στο οποίο επέβαινε, κοντά στην εξοχική του κατοικία στη Νορμανδία. Όπως αποκάλυψε συγγενής του, ο Ολιβιέ Ντασό ζήτησε από τον πιλότο του, Ζαν Κλοντ Μπεντό, να προσγειωθεί λίγο πιο μακριά από την περιοχή που  προηγουμένως είχε προσγειωθεί, ώστε να αποφύγει να περπατήσει λίγο περισσότερο από το κανονικό. Όμως κατά τη διάρκεια της απογείωσης, ο ρότορας του ελικοπτέρου βρήκε σε ένα κοντινό δέντρο με αποτέλεσμα να συντριβεί σκοτώνοντας και τους δύο επιβάτες.

 

Γεννημένος την 1η Ιουνίου του 1951, ο Ολιβιέ Ντασό ήταν ο εγγονός του Μαρσέλ  Ντασό, ιδρυτή της δυναστείας αεροναυπηγικής και ο πρωτότοκος γιος του διαδόχου του και μεγιστάνα Σερζ Ντασό, που πέθανε το 2018. Ο Ολιβιέ μετά το τέλος του λυκείου τελείωσε την αεροπορική ακαδημία απ’ όπου πήρε πτυχίο μηχανικού και πιλότου, ενώ ολοκλήρωσε τις σπουδές του με μια διδακτορική διατριβή στη διαχείριση της πληροφορικής. Παθιασμένος με τη μουσική, τη φωτογραφία, τις τέχνες, τον πολιτισμό αλλά και την αεροπορία, είχε στο ενεργητικό του τέσσερα ρεκόρ ταχύτητας ως πιλότος Dassault Falcon 50, Dassault Falcon 900 και Falcon 900 EX, σε πτήσεις από Νέα Υόρκη προς Παρίσι, Νέα Ορλεάνη προς Παρίσι και Άμπου Ντάμπι προς Παρίσι, αντίστοιχα.

 

Ο παππούς του Μαρσέλ, που διατηρούσε δύσκολες σχέσεις με τον γιο του, Σερζ, είχε σκεφτεί λίγο πριν το τέλος της ζωής του να παραλείψει μια γενιά και να εμπιστευτεί στον εγγονό του, Ολιβιέ, που ήταν τότε 35 ετών, τα ηνία της αεροναυπηγικής αυτοκρατορίας που δημιούργησε και μετονομάστηκε

σε Dassautl Aviation το 1990. Τελικά τα ηνία ανέλαβε ο Σερζ. Όμως για πολύ μεγάλο διάστημα δεν εμπιστεύτηκε τα παιδιά του στο διευθυντήριο της Nτασό. Μόλις το 2011, ο Ολιβιέ διορίστηκε πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου του κολοσσού που είχε δημιουργήσει ο παππούς του, μπαίνοντας έτσι στο δρόμο της διαδοχής του πατέρα του, γεγονός που έγινε εφτά χρόνια αργότερα.

Παρ’ όλο που ο Ολιβιέ Ντασό δεν ακολούθησε τη βιομηχανική καριέρα των δύο προηγούμενων γενεών της οικογένειάς του, ωστόσο διατήρησε την παράδοση των δραστηριοτήτων στην αεροναυπηγική βιομηχανία, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και στην πολιτική. Εκτός από αντιπρόεδρος του ομίλου Valmonde στον οποίο ανήκει το ακροδεξιό περιοδικό Valeurs Actuelles, ήταν επίσης διευθυντής της Dassault Media απ’ όπου ξεχωρίζει η εφημερίδα Le Figaro που έχει δεξιό προσανατολισμό.

Όπως ο παππούς και ο πατέρας του προηγουμένως, έτσι και ο Ολιβιέ Ντασό ασχολήθηκε με την πολιτική, η οποία λέγεται πως ωφέλησε κατά πολύ τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της οικογένειας.

Το 1988 εκλέγεται για πρώτη φορά βουλευτής στην εκλογική περιφέρεια Oise, στην ίδια περιφέρεια που τριάντα χρόνια πριν είχε επικρατήσει ο Μαρσέλ Ντασό. Εκτός από ένα μικρό διάλειμμα μεταξύ 1997-2002 καταφέρνει πάντα να επανεκλεγεί με τη δεξιά και στη συνέχεια με το κόμμα του Εμμανουέλ Μακρόν. Ήταν μέλος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων, αντιπρόεδρος της Ομάδας Φιλίας Γαλλίας – Σαουδικής Αραβίας και την ίδια ώρα διαχειριστής μιας αμύθητης περιουσίας 7,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το περιοδικό Forbes.

 

Η αγάπη των Ντασό για την Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη

 

Ιδιαίτερη θέση στην καρδιά των Μαρσέλ, Ζερζ και Ολιβιέ Ντασό είχαν η Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, ο Ολιβιέ Ντασό θα ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες, μια από τις προσωπικότητες που θα συνόδευε τον Εμμανουέλ Μακρόν, κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψης του στην Ελλάδα την 25η Μαρτίου μετά και τη συμφωνία για την εξαγορά των Ραφάλ από τη χώρα, τα οποία κατασκευάζει επίσης η Dassault Aviation, όπως και τα Mirage.

 

«Αισθάνομαι Θεσσαλονικιός και Έλληνας, όσο αισθάνομαι και Γάλλος», είχε δηλώσει προκαλώντας αίσθηση ο Λοράν Ντασό, αδερφός του αδικοχαμένου Ολιβιέ, το 2012 κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στην πόλη της Βόρειας Ελλάδας.

 

Οι ρίζες της οικογένειας Ντασό προέρχονται και από τη Θεσσαλονίκη την οποία έχουν ευεργετήσει στο παρελθόν. Ο Σερζ Ντασό ήταν απόγονος της ισπανοεβραϊκής οικογένειας Αλλατίνη και συγκεκριμένα της Νοεμί Αλλατίνη, η οποία είχε γεννηθεί το 1928 στη μεγαλούπολη του Θερμαϊκού. Ήταν κόρη του Δαρείου Αλλατίνη, ο οποίος υπήρξε από τους ιδρυτές του ομώνυμου ομίλου επιχειρήσεων. Η Νοεμί παντρεύτηκε τον Άντολφ Μπλοχ, με τον οποίο απέκτησαν δύο παιδιά. Τον Ντάριο και τον Μαρσέλ. Ο Μαρσέλ ήταν εκείνος που όταν η οικογένεια εκδιώχθηκε από τη Θεσσαλονίκη και βρήκε καταφύγιο στο Παρίσι, δημιούργησε τον βιομηχανικό κολοσσό Dassault, αφού άλλαξε το επίθετό του κρατώντας το ψευδώνυμο που χρησιμοποιούσε ο αδερφός του στην Αντίσταση.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy