Σαφή βελτίωση βλέπει ο ΥΠΠΑΝ με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Παγκυπρίων Εξετάσεων

Υπάρχει μια σαφής βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, είπε ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου, μιλώντας στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου, στο Υπουργείο, για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Παγκύπριων Εξετάσεων.

Όπως ανέφερε, με τη δημοσίευση σήμερα των αποτελεσμάτων, ολοκληρώνεται ο κύκλος των φετινών Παγκύπριων Εξετάσεων Πρόσβασης (Π.Ε.Π.), οι οποίες διοργανώθηκαν με πλήρη επιτυχία.

«Έχουν τηρηθεί επακριβώς και χωρίς παρέκκλιση όλες οι πρόνοιες της κείμενης νομοθεσίας, προκειμένου να διασφαλιστούν το αδιάβλητο και η αντικειμενικότητα που καθιστούν αυτές τις εξετάσεις ένα θεσμό του οποίου η αξιοπιστία τυγχάνει ευρείας αναγνώρισης. Τερματίζεται λοιπόν σήμερα η αγωνία των 5.049 από τους αρχικά 5.202 υποψηφίους που παρακάθησαν στις εξετάσεις και διεκδίκησαν θέση στα δημόσια πανεπιστήμιά μας στην Κύπρο και την Ελλάδα», πρόσθεσε.

Στο μεταξύ, όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη Τύπου, 13 υποψήφιοι έχουν εξασφαλίσει βαθμό πρόσβασης 20 μετά και την εφαρμογή της στατιστικής επεξεργασίας κατά πλαίσιο πρόσβασης.

Συγκεκριμένα, οι πρωτεύσαντες και πρωτεύσασες είναι οι Βασιλική Αντωνίου – Λανίτειο Λύκειο , Τζώρτζια Κονναρή – Λανίτειο Λύκειο, Ανδρέας Κούμου – Λύκειο Κύκκου Α΄, Λουκάς Ιακώβου – Περιφερειακό Λύκειο Απόστολου Λουκά Κολοσσίου, Χριστίνα Ρούσου – Λύκειο Παραλιμνίου, Μαρία Νεφέλη Λευκίου – Λύκειο Αποστόλων Πέτρου και Παύλου, Κυριάκος Τσιάννης – Λύκειο Αγίου Νεοφύτου, Ελευθερία Χριστοδούλου – Λύκειο Α Εθνάρχη Μακάριου Γ΄, Σώτια Παπαπέτρου – Λύκειο Απόστολων Πέτρου και Παύλου, Μάρκος Καλαβάς – Παγκύπριον Γυμνάσιον, Κυριακή Μαούρη – Λύκειο Αγίου Γεωργίου, Αβέρκιος Αβερκίου – Λύκειο Αποστόλων Πέτρου και Παύλου, Κυριακή Χρίστου – Λύκειο και Τεχνική και Επαγγελματική Σχολή Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Πόλης Χρυσοχούς.

Ο Υπουργός Παιδείας, μιλώντας στη συνέντευξη Τύπου ευχαρίστησε και συνεχάρη όλους τους συντελεστές, την Υπηρεσία Εξετάσεων, τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν συμμετάσχει και συμβάλει ως θεματοθέτες, διορθωτές, αλλά παράλληλα και στις χιλιάδες εκπαιδευτικούς.

Όπως είπε, με τη σημερινή κατανομή, διατίθενται 2.971 θέσεις, από τις οποίες 1.727 θέσεις στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, 1.040 θέσεις στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 97 στο Ανώτερο Ξενοδοχειακό Ινστιτούτο -το οποίο λειτουργεί πλέον στο πλαίσιο του ΤΕΠΑΚ- αλλά και 107 θέσεις στις Στρατιωτικές Σχολές στην Ελλάδα.

Σημειώνεται ότι στους πιο πάνω αριθμούς θέσεων συμπεριλαμβάνονται και οι υπεράριθμες θέσεις που έχουν προσφερθεί στους αποφοίτους Τεχνικών Σχολών, Εσπερινών Σχολείων και του Εξατάξιου Γυμνασίου Κάτω Πύργου.

Ο κ. Προδρόμου στάθηκε στα αποτελέσματα, γιατί, όπως είπε, φαίνεται να υπάρχει μια σαφής βελτίωση των επιδόσεων. «Τόσο ο μέσος όρος των επιδόσεων, όσο και η κατανομή των βαθμολογιών, δείχνουν ότι οι απόφοιτοι μας φέτος καταγράφουν ένα αναβαθμισμένο επίπεδο. Τα σχολεία μας, όταν πλαισιωθούν σωστά και όταν εφαρμόσουν ποιοτικά κριτήρια, μπορούν να βελτιώσουν τα μαθησιακά αποτελέσματα», σημείωσε.

Συγκεκριμένα, είπε ο κ. Προδρόμου, στα κύρια θέματα -τα μαθήματα με μεγαλύτερη ένταση διδασκαλίας- ο μέσος όρος κυμαίνεται γύρω στον μέσο όρο της βαθμολογίας, «όπως δηλαδή θα αναμενόταν από μια κανονική κατανομή».

Ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι στα Νέα Ελληνικά, μεταξύ 5.049 υποψηφίων, η μέση βαθμολογία ήταν 10,9/20, δηλαδή αντίθετα από προηγούμενα χρόνια πάνω από τη «βάση», ενώ στα Μαθηματικά (Κοινού Κορμού) για τους 1.996 υποψηφίους ήταν 9,9/20, αρκετά πιο πάνω από τα προηγούμενα χρόνια που ήταν χαμηλότερη από 9 ή κάποτε και κάτω από 8.

«Στην Ιστορία, για τους 657 υποψηφίους είχαμε 9,2/20 που συγκρίνεται με βαθμολογίες κάποτε χαμηλότερες και από 8/20. Στη Φυσική, για 2.066 υποψηφίους, μέσος όρος ήταν 9,8/20 και συγκρίνεται με βαθμολογίες κάτω από 9/20 τα προηγούμενα χρόνια. Στα Οικονομικά, οι 1.363 υποψήφιοι είχαν μέσο όρο 9,2/20 σε σύγκριση με βαθμολογία κάτω από 8/20 ή και 7/20 τα προηγούμενα χρόνια. Στη Βιολογία η μέση βαθμολογία για 1.409 υποψηφίους ήταν 11/20, ενώ στη Χημεία για 800 υποψήφιους ήταν 12,5/20. Το ίδιο ισχύει και για τον μέσο όρο βαθμολογίας στην Τεχνική Εκπαίδευση, όπου στην Τεχνολογία Θεωρητικής Κατεύθυνσης είχαμε μέσο όρο 10,8/20 και στην Τεχνολογία Πρακτικής Κατεύθυνσης 9,8/20», πρόσθεσε.

Βεβαίως, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, «πρέπει να σημειώσουμε ότι φέτος παίζει ρόλο ότι οι Παγκύπριες Εξετάσεις είναι μόνο εξετάσεις πρόσβασης και έχουν διαχωριστεί από τις εξετάσεις απόλυσης».

«Έχουμε δηλαδή περίπου πέντε αντί επτά χιλιάδες εξεταζόμενους. Αποτελεί όμως και αυτή η απόφαση μέρος της ευρύτερης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που εφαρμόζουμε προκειμένου να υπάρχει καλύτερη αναγνωρισιμότητα και στοχευμένη παρέμβαση, όπως συνολικά επιζητεί το νέο σύστημα αξιολόγησης», σημείωσε.

Χαρακτηριστικό, είπε ο κ. Προδρόμου, «είναι ότι ενώ πέρσι είχαμε 19,5% των υποψηφίων με βαθμολογία 0-5/20 στα Νέα Ελληνικά, φέτος έχουμε 9,4%».

«Με ανάλογο τρόπο, αντί 35,7% με βαθμολογία 0-5/20 στα Μαθηματικά (Κοινού Κορμού), φέτος είχαμε 25,2%. Εντούτοις την προσοχή μας πρέπει να στρέψουμε στο ότι έχουμε τόσο χαμηλή βαθμολογία (0-5/20) για ποσοστό 21,9% στην Ιστορία, 35,4% στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, 31% στα Οικονομικά, 23,9% στη Φυσική. Υπάρχει περιθώριο βελτίωσης, αρκεί να ακολουθούμε σωστές πολιτικές. Γεγονός παραμένει πάντως ότι οι απόφοιτοί μας φέτος έχουν καλύτερα αποτελέσματα, η πορεία τους σε ανώτερες, πανεπιστημιακές σπουδές παρουσιάζεται περισσότερο ευοίωνη και ότι θα πρέπει στην ίδια κατεύθυνση των προσπαθειών για βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων να συνεχίσουμε», συμπλήρωσε.

Ο Υπουργός Παιδείας συνεχάρη τους υποψήφιους και τις υποψήφιες που έχουν επιτύχει.

«Ένας πολύ μεγάλος αριθμός των υποψηφίων θα εξασφαλίσουν τελικά μια θέση σε δημόσιο πανεπιστήμιο στην Κύπρο ή την Ελλάδα. Και σε όσους έχουν εξασφαλίσει θέση διαφορετική από την πρώτη επιλογή τους, πρέπει να συστήσουμε να επιμείνουν επιδεικνύοντας επιμέλεια. Συγχαρητήρια και ενθάρρυνση οφείλουμε όμως και σε όλους τους υποψηφίους για τις προσπάθειες που κατέβαλαν. Εμπνεόμενοι από τη συνεχή προσπάθεια και τη διαρκή βελτίωση, όπως έμαθαν στο σχολείο, θα έχουν πάντα ευκαιρίες», πρόσθεσε.

Ανέφερε, παράλληλα, ότι την Τετάρτη θα δεχτούν στο Υπουργείο Παιδείας τους πρωτεύσαντες και τις πρωτεύσασες, καθώς όπως είπε «αξίζει τον κόπο να δίνεται ο έπαινος και να δείχνουμε το παράδειγμα».

Ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας Εξετάσεων, Δημήτρης Χανδριώτης, σε δηλώσεις του είπε ότι σύμφωνα με τους περί Διεξαγωγής των Παγκύπριων Εξετάσεων Πρόσβασης στα ΑΑΕΙ της Κύπρου και της Ελλάδας Νόμους του 2017 έως 2022, έχουν προσφερθεί στο πλαίσιο των Παγκύπριων Εξετάσεων Πρόσβασης, σε ποσοστό 10%, υπεράριθμες θέσεις σε συγκεκριμένες Σχολές και Τμήματα των ΑΕΙ της Κύπρου, με δικαιούχους τους τελειοφοίτους και τους αποφοίτους των Δημόσιων Τεχνικών Σχολών και του Εξατάξιου Γυμνασίου Κάτω Πύργου και υπεράριθμες θέσεις, σε ποσοστό 3%, με δικαιούχους τους τελειοφοίτους και τους αποφοίτους των Δημόσιων Εσπερινών Γυμνασίων και Εσπερινών Τεχνικών Σχολών.

«Και στις δύο αυτές περιπτώσεις προϋπόθεση για παραχώρηση θέσεων στους υποψηφίους των συγκεκριμένων κατηγοριών είναι η εξασφάλιση τουλάχιστον του 70% του Βαθμού Πρόσβασης του τελευταίου υποψηφίου που εισάχθηκε στο Τμήμα προτίμησής τους. Συγκεκριμένα, για το Πανεπιστήμιο Κύπρου προσφέρθηκαν 28 υπεράριθμες θέσεις, για το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου 55 και για το ΑΞΙΚ 12. Έχουν, επίσης, παραχωρηθεί σε αποφοίτους Τεχνικών Σχολών 2 θέσεις για τη Σχολή Ευελπίδων – Τμήμα Όπλων», συμπλήρωσε.

Διευκρίνισε ότι, η Υπηρεσία Εξετάσεων, όσον αφορά την Α΄ Κατανομή θέσεων, ανακοινώνει τη θέση που έχει εξασφαλίσει ο κάθε υποψήφιος, βάσει των επιλογών και των βαθμολογιών του ανά Πλαίσιο Πρόσβασης.

«Επιπρόσθετα, ανακοινώνει τον Βαθμό Πρόσβασης που έχει εξασφαλίσει ο κάθε υποψήφιος σε κάθε Πλαίσιο Πρόσβασης που έχει επιλέξει και αφορά αποκλειστικά τα ΑΕΙ της Κύπρου και τις Στρατιωτικές Σχολές της Ελλάδας. Διασαφηνίζεται ότι σήμερα δεν ανακοινώνονται οι Βαθμοί των Πλαισίων Πρόσβασης που αφορούν αποκλειστικά στα ΑΕΙ της Ελλάδας που είναι τα ακόλουθα: 3, 4, 5, 8, 9, 11, 12, 13, 17, 21, 23, 30», σημείωσε.

Ο κ. Χανδριώτης είπε, παράλληλα, ότι μετά από συνεννόηση με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας, η Υπηρεσία Εξετάσεων θα εκδώσει εντός των ημερών ανακοίνωση για τις λεπτομέρειες της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων για τα ΑΕΙ της Ελλάδας.

«Η ανακοίνωση θα δημοσιευθεί τόσο στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Εξετάσεων, όσο και στον ημερήσιο Τύπο. Η κατανομή των θέσεων για τα Δημόσια ΑΕΙ της Ελλάδας, θα γίνει από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας εντός Αυγούστου», πρόσθεσε.

Διευκρίνισε ότι η Υπηρεσία Εξετάσεων θα ανακοινώσει τον Γενικό Βαθμό Πρόσβασης/Κατάταξης κάθε υποψηφίου για τα ΑΕΙ της Ελλάδας στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΝ εντός των ημερών.

Επισήμανε ότι, κατά την υποβολή της αίτησής του για τα ΑΕΙ της Ελλάδας, ο κάθε υποψήφιος μπορεί να επιλέξει σχολές μόνον από ένα Επιστημονικό Πεδίο.

Ανέφερε, επίσης, ότι κενές θέσεις στα Δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου, οι οποίες δημιουργούνται μετά την κατανομή των θέσεων στα ΑΕΙ της Ελλάδας, συμπληρώνονται με απόφαση της αρμόδιας Αρχής, σε συνεννόηση με τα Δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου, τα οποία ανακοινώνουν και αναλαμβάνουν τις σχετικές διαδικασίες.

Σημείωσε ότι οι άρρενες που εξασφάλισαν θέση στα Δημόσια ΑΕΙ της Κύπρου και δεν μπορούν να φοιτήσουν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 λόγω στρατιωτικών υποχρεώσεων, θα πρέπει να προχωρήσουν σε κράτηση θέσης σύμφωνα με τις διαδικασίες που καθορίζουν τα ίδια τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.

«Οι θέσεις των αρρένων στρατευσίμων οι οποίοι θα εξασφαλίσουν θέση στα Δημόσια ΑΕΙ της Ελλάδας μέσω των Παγκύπριων Εξετάσεων Πρόσβασης 2022 κρατούνται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας μέχρι την εκπλήρωση των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων», συμπλήρωσε.

Στο μεταξύ, όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη Τύπου, η ενημέρωση των υποψηφίων/ενδιαφερομένων για τα αποτελέσματα Πρόσβασης των Π.Ε.Π. 2022 στα Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Κύπρου γίνεται μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) στη διεύθυνση www.moec.gov.cy .

Ερωτηθείς κατά πόσο οι βαθμολογίες, ειδικά στο μάθημα των Νέων Ελληνικών, ικανοποιούν το Υπουργείο, ο κ. Προδρόμου είπε ότι το γεγονός φέτος κυμαίνεται στο 11, ενώ σε προηγούμενα χρόνια ήταν γύρω στο 9 ή και πιο κάτω κάποτε, σημαίνει μια θετική εξέλιξη. Εν μέρει, συνέχισε, αυτό εξηγείται από το ότι κάποιοι υποψήφιοι που ήταν μόνο για απόλυση και πιθανώς να μην είχαν το ίδιο κίνητρο, δεν περιλαμβάνονται φέτος μέσα σε αυτές τις βαθμολογίες. Είπε ωστόσο ότι δεν είναι μόνο τα Νέα Ελληνικά, αλλά βλέπουμε ότι σε όλα τα μαθήματα υπάρχει μια βελτίωση και σιγά-σιγά είναι καλύτερες οι επιδόσεις.

«Ο μέσος όρος μπορεί να σωθεί διότι σε ένα μάθημα βρέθηκαν 50-80 παιδιά τα οποία έγραψαν 18-19-20. Και μπορεί εκεί που υπάρχει πρόβλημα να μη φανεί» είπε, σημειώνοντας ότι «ο μέσος όρος μπορεί να κρύβει πράγματα».

Όσον αφορά στις επιδόσεις που είναι πραγματικά πολύ χαμηλές, είπε ότι «πρέπει να συνεχίσουμε να είμαστε προσηλωμένοι, ιδιαίτερα σε κάποια μαθήματα όπου πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή». Για παράδειγμα, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, στα μαθηματικά κατεύθυνσης είναι περισσότεροι από 1/3 που έχουν πολύ χαμηλή βαθμολογία.

«Είναι κατεύθυνσης. Δεν είναι ένα μάθημα, το οποίο το επιλέγουν όλοι. Πιθανώς να σημαίνει και κάποια πράγματα αυτό, για το τι επιλογές κάνουμε, για αυτό είναι που πρέπει να συζητήσουμε γενικότερα. Και στα οικονομικά είναι ψηλό το ποσοστό εκείνων οι οποίοι, ενώ επιλέγουν το μάθημα, φαίνεται ότι δεν το παρακολουθούν αρκετά. Άρα, μπορεί να μην είναι θέμα επίδοσης, μπορεί να είναι και θέμα επιλογής» συμπλήρωσε.

Ανέφερε, επίσης, ότι και στην Τεχνική Εκπαίδευση, τόσο στη θεωρητική όσο και στην πρακτική κατεύθυνση «έχουμε πλέον βαθμολογίες είτε πάνω από 10 είτε κοντά στο 10». «Το να είναι περίπου 10 δε θα πω είναι το φυσιολογικό αλλά είναι το αναμενόμενο», πρόσθεσε.

Ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας Εξετάσεων, σημείωσε «το θετικό πρόσημο που έχουμε για τη μεγάλη πλειοψηφία των μαθημάτων τόσο από την Μέση Γενική Εκπαίδευση όσο και από την Μέση Τεχνική Εκπαίδευση». «Είναι μια πρώτη χρονιά όπου ήταν πιο στοχευμένες οι εξετάσεις και εννοείται πάντοτε πρέπει να βλέπουμε όχι μόνο το μέσο όρο αλλά να βλέπουμε όλη την κατανομή, όπως επίσης και τον αριθμό των υποψηφίων», κατέληξε.

Οι Οδηγίες για τους Εισαγόμενους στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, στο Ανώτερο Ξενοδοχειακό Ινστιτούτο Κύπρου, τα Πλαίσια Πρόσβασης στη Δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Κύπρου και Ελλάδας 2022, η Ανακοίνωση των Αποτελεσμάτων των Παγκύπριων Εξετάσεων Πρόσβασης 2022 για τα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Κύπρου και τις Στρατιωτικές Σχολές της Ελλάδας, η Κατανομή θέσεων στα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Κύπρου και στις Στρατιωτικές Σχολές της Ελλάδας ανά Σχολή, ο Μέσος Όρος και Τυπική Απόκλιση Βαθμολογιών ανά Μάθημα και οι Πρωτεύσαντες μαθητές/μαθήτριες ανά πλαίσιο πρόσβασης, έχουν αναρτηθεί στο https://panexams.moec.gov.cy/index.php/el/ .

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy