«Σχεδιαστές του Μέλλοντος» στο Τε.Πα.Κ.



Ανοιχτή εκδήλωση με θέμα “Thinking Design Thinking”, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας του τμήματος Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου με το Ινστιτούτο Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΠ-ΙΤΕ) Ελλάδος.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΕΠΑΚ, η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε από το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Διαδραστικά Πολυμέσα και τα ερευνητικά εργαστήρια Cyprus Interaction Lab και Art+Design e-learning lab του τμήματος Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών του ΤΕΠΑΚ.

Ο Δρ. Δημήτρης Γραμμένος, ο οποίος ήταν ο ομιλητής στην εκδήλωση, είναι κύριος ερευνητής στο ΙΠ-ΙΤΕ και επικεφαλής μηχανικός αλληλεπίδραστης (interaction engineer) και σχεδιαστής εμπειρίας χρηστών (user experience designer) του Εργαστηρίου Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή. Ασχολείται κυρίως με το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ανθρωποκεντρικών “Ευφυών Περιβαλλόντων” και εφαρμογών, συμπεριλαμβανομένων διαδραστικών εγκαταστάσεων που συνδυάζουν την τέχνη με την τεχνολογία, για μουσεία και κοινόχρηστους χώρους. Πρόσφατα πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία και το δημιουργικό εργαστήρι με τίτλο “Σχεδιαστές του Μέλλοντος” με στόχο την εισαγωγή της έννοιας και διαδικασίας της Σχεδιαστικής Σκέψης σε παιδιά.

Οι «Σχεδιαστές του Μέλλοντος» είναι μια διαδραστική δημιουργική δραστηριότητα, που έχει ως βασικό στόχο, να εισάγει, σε παιδιά μέσα από μια βιωματική και παιγνιώδη προσέγγιση, τις έννοιες της Σχεδίασης (design) και της Σχεδιαστικής Σκέψης (design thinking). Ο τίτλος έχει διπλή ανάγνωση, αφενός σημαίνει «αυτοί οι οποίοι θα γίνουν σχεδιαστές στο μέλλον» και αφετέρου «αυτοί που θα σχεδιάσουν το μέλλον».

Στο πλαίσιο της δραστηριότητας τα παιδιά: «ταξιδεύουν» στο μέλλον, μαθαίνουν για τη Σχεδίαση και τους Σχεδιαστές, κρίνουν παραδείγματα κακής σχεδίασης, προσπαθούν να ανακαλύψουν τη χρήση περίεργων εφευρέσεων, μαθαίνουν για τις 5 διαφορετικές χρήσεις του μαξιλαριού ενός Σχεδιαστή, πειραματίζονται και συνεργάζονται, γίνονται για λίγο Σχεδιαστές, χρησιμοποιούν τη φαντασία τους, παίζουν και διασκεδάζουν, εφεύρουν ένα νέο αντικείμενο για το σχολείο ή την τάξη τους. Στο τέλος της δραστηριότητας σε κάθε παιδί απονέμεται το προσωπικό του δίπλωμα «Σχεδιαστή του Μέλλοντος».

Η διάλεξη επικεντρώθηκε σε έννοιες όπως η Σκέψη (thinking), η Σχεδίαση (design), η Σχεδιαστική Σκέψη (design thinking), αλλά και η Σκέψη σχετικά με τη Σχεδιαστική Σκέψη. Επίσης συζητήθηκαν τα πρώτα αποτελέσματα του εργαστηρίου “Σχεδιαστές του Μέλλοντος¨.

Μετά την ολοκλήρωση της διάλεξης, οι συμμετέχοντες είχαν την δυνατότητα να συζητήσουν με τον ομιλητή για τα παραδείγματα εφαρμογής της Σχεδιαστικής Σκέψης στην πράξη για υλοποίηση καινοτόμων διαδραστικών εγκαταστάσεων και πώς μπορεί να εισαχθεί η έννοια και η διαδικασία της Σχεδιαστικής Σκέψης σε φοιτητές και μαθητές.