Σε µάκρος τραβά η ταλαιπωρία των κοινοτήτων Τροόδους

Για έναν ακόµα ολόκληρο χρόνο θα ταλαιπωρούνται χιλιάδες κάτοικοι των ορεινών κοινοτήτων, αλλά και γενικότερα όσοι για επαγγελµατικούς ή άλλους λόγους είναι αναγκασµένοι να διακινούνται καθηµερινά στο δρόµο από τη Λεµεσό προς την περιοχή του Τροόδους. Σύµφωνα µε το Τµήµα ∆ηµοσίων Έργων, η ολοκλήρωση των έργων της πρώτης φάσης της ανακατασκευής του δρόµου Λεµεσού-Σαϊττά θα γίνει τον ∆εκέµβριο του 2023, ενώ αρχικά το χρονοδιάγραµµα προέβλεπε ότι η ολοκλήρωση των έργων θα γινόταν την άνοιξη  του 2023. Η καθυστέρηση στα έργα των 4 χλµ της πρώτης φάσης δηµιουργεί αµφιβολίες αν το έργο θα ολοκληρωθεί µέχρι το 2030, σύµφωνα και µε τις υποσχέσεις που είχαν δοθεί.

 

Του Χρήστου Χαραλάµπους

Η µεγάλη διάρκεια των έργων της πρώτης φάσης προκαλεί έντονη δυσφορία στις Τοπικές Αρχές και τους κατοίκους των ορεινών κοινοτήτων και δηµιουργεί δικαιολογηµένες ανησυχίες για το αν τελικά θα γίνει κατορθωτό µέσα στην επόµενη δεκαετία να κατασκευαστεί στην ολότητά του το έργο.

Μιλώντας µε κοινοτάρχες και άλλους οργανωµένους φορείς των κοινοτήτων της ευρύτερης περιοχής Σαϊττά, η διαπίστωση είναι ότι διακατέχονται από έντονη απογοήτευση, αλλά και οργή, καθώς όλα αυτά τα χρόνια περιµένουν να δουν την κατασκευή του δρόµου που θα µειώσει την απόσταση των ορεινών χωριών από την πόλη, αλλά χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσµα. Εκφράζουν, δε, αµφιβολίες αν θα γίνει κατορθωτό να προχωρήσουν οι διαδικασίες για ολοκλήρωση του δρόµου µε ορίζοντα το 2030, µε βάση και τις διαβεβαιώσεις που τους είχαν δοθεί κατά καιρούς από την κυβέρνηση και άλλους εµπλεκόµενους κρατικούς φορείς.

Η απαισιοδοξία αυτή πηγάζει και από το γεγονός ότι «αν για την πρώτη φάση που καλύπτει απόσταση µόλις 4 χιλιοµέτρων χρειάστηκαν τρία χρόνια, φανταστείτε πόσο καιρό θα πάρει για τις άλλες δύο φάσεις του έργου που καλύπτουν 20 περίπου χιλιόµετρα και είναι και πιο περίπλοκες…» όπως χαρακτηριστικά µας αναφέρθηκε.

Επισηµαίνοντας ότι η ανακατασκευή του δρόµου είναι µια αναγκαία υποδοµή που, εκτός των άλλων, θα µειώσει την απόσταση µε την πόλη της Λεµεσού και θα κάνει τη διαδροµή πιο άνετη και ασφαλή, συµβάλλοντας στην ανακοπή της αστυφιλίας και την αναζωογόνηση των κοινοτήτων της περιοχής του Τροόδους, Τοπικές Αρχές και κάτοικοι εκφράζουν δυσπιστία για τις εξαγγελίες που έγιναν πριν µερικούς µήνες από τον ίδιο τον Υπουργό Μεταφορών και Έργων.

Ο Γιάννης Καρούσος, σε επίσκεψή του στην περιοχή όπου διεξάγονται τα έργα της πρώτης φάσης, εκφράζοντας ικανοποίηση για την εξέλιξη των εργασιών, εξήγγειλε ότι πριν από την ολοκλήρωση και την παράδοση της πρώτης φάσης θα προκηρυχθεί η δεύτερη φάση µε στόχο τα κατασκευαστικά έργα να ξεκινήσουν το 2024.

Εκκρεµούν απαλλοτριώσεις και περιβαλλοντικά ζητήµατα

Επισηµαίνοντας ότι ο σχεδιασµός του δρόµου ήταν έτοιµος από το 2013, αλλά καθυστέρησε πάρα πολύ να ξεκινήσει η κατασκευή του δρόµου, ο βουλευτής Λεµεσού του ΑΚΕΛ και µέλος της αρµόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής, Κώστας Κώστα, ο οποίος εντός και εκτός Βουλής ασχολήθηκε επιστάµενα µε το θέµα του δρόµου Λεµεσού-Σαϊττά, µας ανέφερε ότι η πρώτη φάση του έργου έπρεπε να γίνει ούτως ή άλλως αφού οι εκπαιδευτικές αναπτύξεις στην περιοχή είχαν ήδη εξασφαλίσει όλες τις άδειες ανέγερσης των εγκαταστάσεων και λειτουργίας τους, πληρώνοντας πολλά λεφτά, οπότε έπρεπε να κατασκευαστεί το αναγκαίο οδικό δίκτυο.

Σε µια προσπάθεια να διασφαλιστεί ότι το έργο θα γινόταν στην ολότητά του και στα χρονικά πλαίσια που είχαν καθοριστεί εξ αρχής, σηµειώνει ότι το ΑΚΕΛ έθεσε επιτακτικά το θέµα έναρξης της κατασκευής του δρόµου από τον Σαϊττά προς τη Λεµεσό, κάτι που ζητούσαν και οι επηρεαζόµενες κοινότητες, ενώ «υπήρξε επιπλέον και η εισήγηση το έργο να ξεκινήσει ταυτόχρονα µε δύο συµβόλαια και από τις δύο πλευρές, από πάνω προς τα κάτω και από κάτω προς τα πάνω».

Η ανησυχία που τώρα προκύπτει, όπως υποδεικνύει ο Λεµεσιανός βουλευτής, είναι ότι µε την ολοκλήρωση των έργων της πρώτης φάσης τον ερχόµενο ∆εκέµβριο (αν τελικά ισχύσει το χρονοδιάγραµµα) «δεν είναι βέβαιο ότι θα προκηρυχθεί αρχές του 2024 η προσφορά για τη δεύτερη φάση, όπως έχει εξαγγελθεί από τον υπουργό… αφού υπάρχει η εκκρεµότητα των απαλλοτριώσεων και κάποιων περιβαλλοντικών ζητηµάτων».

Αδιαφορία για την ελλιπή ασφάλεια στο εργοτάξιο

Πέρα όµως από τις καθυστερήσεις και τα άλλα ζητήµατα που προκύπτουν για την εξέλιξη του έργου, τίθεται επιτακτικά και το θέµα της ασφάλειας στο τµήµα του δρόµου όπου διεξάγονται ακόµα τα έργα. Κάτι που έχει επισηµανθεί επανειληµµένα από τον κόσµο που διακινείται στην περιοχή και τέθηκε και στον ίδιο τον υπουργό όταν τον περασµένο Απρίλιο βρέθηκε στους χώρους του εργοταξίου πλαισιωµένος από µέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών και λειτουργούς των ∆ηµοσίων Έργων.

Στη διαδροµή που καλύπτει το εργοτάξιο, οι σηµάνσεις είναι ελλιπείς και προβληµατικές, ενώ δεν υπάρχει καθόλου φωτισµός κατά τη διάρκεια της νύκτας. Αυτά, σε συνδυασµό µε το γεγονός ότι είναι πολύ στενές οι λωρίδες από τις οποίες διέρχονται τα αυτοκίνητα, αλλά και µηχανήµατα, καθιστούν τη διαδροµή πολύ επικίνδυνη. Ιδιαίτερος κίνδυνος δηµιουργείται τη νύκτα  που οι οδηγοί αναγκάζονται να κινούνται µε ψηλά φώτα, δηµιουργώντας πρόβληµα σε αυτούς που έρχονται από την αντίθετη πλευρά.

«Αυτά τα ζητήµατα ασφάλειας τα είχα θέσει και προσωπικά στον υπουργό, ο οποίος είχε υποσχεθεί ότι θα γίνονταν παρεµβάσεις προς τον εργολάβο ώστε να υπάρξουν οι αναγκαίες διευθετήσεις, αλλά µέχρι σήµερα δεν έχει γίνει το παραµικρό για βελτίωση της κατάστασης», επισηµαίνει ο κ. Κώστα.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy