Σε ισχύ τίθενται από αύριο 1/12 τα νέα τέλη κυκλοφορίας και φόρου κατανάλωσης, 9 μήνες μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου.

Η καθυστέρηση οφειλόταν στην ανάγκη για διορθώσεις στα συστήματα, κυρίως λόγω των σημαντικών διαφοροποιήσεων τόσο στον τρόπο υπολογισμού του τέλους κυκλοφορίας κάθε οχήματος που θα εγγράφεται όσο και των πάρα πολλών διαφορετικών χαρακτηριστικών που λαμβάνονται υπόψη για να υπολογιστεί σωστά το τέλος κάθε αυτοκινήτου που θα εγγράφεται.

Με βάση τα νέα δεδομένα μειώνεται το κόστος αγοράς υπερπολυτελών οχημάτων αφού καταργείται ο φόρος κατανάλωσης και στα ρυπογόνα αυτοκίνητα πολυτελείας. Αυτά που είναι μεγαλύτερα των 4 ετών επιβαρύνονται στα τέλη κυκλοφορίας, ανάλογα με την τεχνολογία κατασκευής τους. Ως εκ τούτου από αύριο η τιμή των μικρών αυτοκινήτων δεν θα μειωθεί ενώ των μεγάλων αυτοκινήτων πολυτελείας θα μειωθεί κατά μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία για τα τέλη κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα με πρότυπο κατασκευής euro 6 (9/14) και νεότερα δεν θα επιβαρύνονται καθόλου. Ούτε αυτά με τεχνολογία euro 5b (κατασκευή μεταξύ 9/14 και 9/11) τα οποία είναι βενζινοκίνητα δεν θα επιβαρύνονται, ενώ τα πετρελαιοκίνητα θα επιβαρύνονται με €50. Τα euro 5α (9/11 μέχρι 9/09) βενζινοκίνητα θα επιβαρύνονται με €100 ενώ τα πετρελαιοκίνητα με €250. Για αυτά που κατασκευάστηκαν πριν τον 9/9, η επιβάρυνση ανέρχεται στα €300 για βενζινοκίνητα και €600 για πετρελαιοκίνητα.

Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα μας ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπορίας Αυτοκινήτων (ΠΑΣΕΑ) επαρχίας Λευκωσίας, Πάμπος Κολοκοτρώνης, υπέδειξε ότι παρά τις διαβεβαιώσεις πως θα ενημερωθούν για την εγκατάσταση και εφαρμογή του συστήματος, ώστε να διασφαλιστούν όσα προνοεί ο νόμος, εν τούτοις δεν έχουν ενημερωθεί.

Επιπρόσθετα εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του καθώς με τη νέα νομοθεσία το κράτος χάνει περίπου 13-15 εκ. εισπράξεις από πρόστιμα που δίνονταν για τα ρυπογόνα οχήματα. Υπενθύμισε πως πρόταση του Συνδέσμου ήταν να διατηρηθεί το πρόστιμο μέχρι τον Απρίλη του 2020 όταν και θα άλλαζαν τα δεδομένα για όλη την Ευρώπη. Αυτά τα λεφτά είπε, θα μπορούσαν να επιστραφούν υπό τη μορφή προγράμματος απόσυρσης.

Εξήγησε ότι με τα 3 εκ. που διατίθενται σήμερα, το πρόγραμμα είναι ελλιπές. Πρόσθεσε ότι δεν μπορεί να αναγκάζονται όσοι αποσύρουν το αυτοκίνητό τους, να αγοράζουν καινούριο. Θα έπρεπε να επιτρέπεται και η αγορά μεταχειρισμένου, εφόσον πληροί τα ίδια κριτήρια.

Γιάννης Κακαρής