Σε νέα εποχή οδεύουν οι δημόσιες συγκοινωνίες στη Λεμεσό

Ενισχύεται ο στόλος της ΕΜΕΛ με 117 οικολογικά λεωφορεία τελευταίας τεχνολογίας, δημιουργούνται νέοι σταθμοί και στάσεις, ενώ το δίκτυο εξυπηρέτησης πλαισιώνουν και άλλες καινοτομίες

 

Μια νέα εποχή φαίνεται ότι θα ξεκινήσει για τη Λεμεσό σε ό,τι αφορά τις δημόσιες συγκοινωνίες, οι οποίες μέχρι σήμερα βρίσκονται σε τέλμα, σε αντίθεση με τη συνεχώς αυξανόμενη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου. Αυτό διαφάνηκε μέσα από τα όσα κατατέθηκαν από άμεσα εμπλεκόμενους φορείς, στη διάρκεια ημερίδας που διοργανώθηκε  από το Κίνημα Οικολόγων με θέμα «Δημόσιες Συγκοινωνίες της Λεμεσού – Νέο Ξεκίνημα – Νέα Εποχή», στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας.

Στην παρουσία παραγόντων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, βουλευτών και άλλων ενδιαφερόμενων φορέων της πόλης, έγινε λεπτομερής αναφορά στη νέα ανάληψη του έργου των δημοσίων συγκοινωνιών από την Εταιρεία Μεταφοράς Επιβατών Λεμεσού, η οποία δημιουργεί έντονη αισιοδοξία ότι η Λεμεσός, που σήμερα πνίγεται από την καθημερινή παρουσία πολλών χιλιάδων ιδιωτικών αυτοκινήτων, θα έχει τη δυνατότητα να μειώσει σε μεγάλο βαθμό το κυκλοφοριακό πρόβλημα που ταλαιπωρεί το σύνολο του πληθυσμού.

Παρουσιάζοντας το πρόγραμμα της ΕΜΕΛ για την επόμενη δεκαετία, οι ιθύνοντες της εταιρείας επεσήμαναν ιδιαίτερα την ενίσχυση του στόλου με νέα σύγχρονα και οικολογικά λεωφορεία τελευταίας τεχνολογίας, αλλά και τη δημιουργία νέων σταθμών και στάσεων λεωφορείων, που σε συνδυασμό με την επέκταση του δικτύου εξυπηρέτησης και κάποιες άλλες καινοτομίες που τροχοδρομούνται, θα εντάξουν τις δημόσιες συγκοινωνίες στις προτεραιότητες των πολιτών.

Ο διευθύνων σύμβουλος  της ΕΜΕΛ, Γιώργος Κυριάκου, εξήγγειλε την καθολική αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των επιβατών μέσω τηλεφωνικού κέντρου, ψηφιακών μέσων αλλά και διαχείρισης παραπόνων, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο σύστημα τηλεματικής άμεσης πληροφόρησης που θα ενημερώνει τους επιβάτες για την ακριβή ώρα που θα περάσει το λεωφορείο. Όπως ανέφερε, «ακόμα κι αν υπάρχει καθυστέρηση 5 λεπτών στην άφιξη του λεωφορείου, θα γίνονται σε τακτική βάση έρευνες αγοράς για να διαπιστώνονται οι ανάγκες επιβατών».

Ο κ. Κυριάκου αναφέρθηκε και στη δημιουργία 4 park and ride περιφερειακά του κέντρου της πόλης και άλλων 4 στον αυτοκινητόδρομο, σημειώνοντας ότι εντός των επόμενων λίγων ημερών θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες με τα αρμόδια υπουργεία για το νέο σύγχρονο αμαξοστάσιο σ’ ένα χώρο που θα καλύπτει έκταση 18.000 τετραγωνικών μέτρων.

Σε ό,τι αφορά την κεντρική στάση λεωφορείων στην οδό Ανδρέα Θεμιστοκλέους (στην καρδιά του ιστορικού κέντρου της Λεμεσού), αναφέρθηκε ότι έχει προγραμματιστεί η αναβάθμιση του υφιστάμενου γραφείου της ΕΜΕΛ, ώστε να μπορούν οι πολίτες να εξυπηρετούνται με σύγχρονες μηχανές εισιτηρίων, ενώ θα παρέχονται διάφορες υπηρεσίες προς τους πολίτες. Ο κεντρικός λεωφορειακός σταθμός θα δημιουργηθεί στην οδό Αιόλου.

Αναφερόμενος στο στόλο των καινούργιων λεωφορείων που ανέρχονται στα 177 (μικρού, μετρίου και μεγάλου μεγέθους), ο σύμβουλος Ανάπτυξης και Καινοτομίας, Πέτρος Θεοχαρίδης, επεσήμανε ότι 35 από αυτά θα είναι ηλεκτρικά. Τα νέα λεωφορεία, τα οποία αναμένεται να παραληφθούν στις αρχές του 2023 και θα εκμηδενίσουν τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου, θα εκπέμπουν μειωμένους ρύπους, ενώ αρκετά από αυτά θα έχουν υποδομή για να μεταφέρουν και ποδήλατα, υποβοηθώντας με αυτόν τον τρόπο και την ενθάρρυνση της χρήσης του ποδηλάτου.

Από την πλευρά του ο συντονιστής της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας στο Κίνημα Οικολόγων Συνεργασία Πολιτών, Δρ Γιάννης Κακουλλής, στη δική του παρουσίαση αναφέρθηκε στη σωρεία προβλημάτων που δημιουργούνται λόγω της ύπαρξης του μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων σε σύγκριση με τον πληθυσμό της Λεμεσού, επισημαίνοντας ιδιαίτερα την κυκλοφοριακή συμφόρηση, τις επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία και τους ρύπους που προκαλούν την κλιματική αλλαγή, οι οποίοι, όπως τόνισε, πρέπει να μειωθούν κατά 55% μέχρι το 2030.

Ανέδειξε επίσης το οικονομικό όφελος των λεωφορείων, υποδεικνύοντας ότι το πραγματικό κόστος ενός μέσου αυτοκινήτου υπολογίζεται στα €400 τον μήνα, σε σύγκριση με το λεωφορείο, με το οποίο μπορεί να κινηθεί ο καθένας, όπου θέλει με μόνο €40 τον μήνα.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Κακουλλής, στην Κύπρο κυκλοφορούν 610 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους, σημειώνοντας ότι «μαζί με το Λουξεμβούργο κατέχουμε την πρώτη θέση στην ΕΕ». Υπέδειξε, δε, ότι ένα λεωφορείο αντικαθιστά μέχρι 20 αυτοκίνητα, αδειάζει το δρόμο και μειώνει τα αυτοκίνητα στους δρόμους γενικότερα, με αποτέλεσμα να μη χρειάζονται μεγάλοι ή νέοι δρόμοι ούτε συντήρησή τους και τα οφέλη είναι τεράστια.

 

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.