ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ: Γιατί δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν ΑΗΚ & CYTA

Υπό την εξέλιξη της υποβολής στις συνδικαλιστικές οργανώσεις της CYTA του νέου προσχεδίου νόμου για τη δημιουργία εταιρείας ιδιωτικού δικαίου, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη η ημερίδα με θέμα “Οι Επιπτώσεις από τις ιδιωτικοποιήσεις ημικρατικών οργανισμών CYTA – ΑΗΚ” που διοργάνωσε η ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ, στην οποία οι ομιλητές ανέπτυξαν νομικά, οικονομικά, κοινωνικά επιχειρήματα στηρίζοντας τη θέση ότι είναι προς το δημόσιο συμφέρον οι δύο οργανισμοί δημοσίου δικαίου να εκσυγχρονιστούν και να παραμείνουν δημοσίου δικαίου.

Ο ΓΓ της ΠΕΟ Πάμπης Κυρίτσης σε παρέμβαση του είπε πως με το νέο νομοσχέδιο η Κυβέρνηση επιχειρεί ξανά, την ιδιωτικοποίηση της CYTA και χωρίς κανένα διάλογο, επανέρχεται για να επιβάλει πάση θυσία την ιδιωτικοποίηση.

“Προσπαθούν να ντύσουν την πρόθεση τους σε ένα πιο αποδεκτό και εύπεπτο περιτύλιγμα, εμφανίζοντας την ιδιωτικοποίηση ως κάτι διαφορετικό, εν τούτοις για μας είναι ξεκάθαρο ότι η μόνη διαφορά βρίσκεται στη μεθόδευση. Είτε μετοχοποίηση, είτε αποκρατικοποίηση, είτε μερική, είτε ολική το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο” συνέχισε

Ο ΓΓ της ΠΕΟ ανέφερε επίσης ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι πολιτικά εκτεθειμένος καθώς η συμπεριφορά του στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων αποτελεί μνημείο πολιτικής ασυνέπειας.

Αναφέρθηκε επίσης στο λιμάνι Λεμεσού λέγοντας ότι “το φιάσκο των ιδιωτικοποιήσεων στο Λιμάνι της Λεμεσού φαίνεται ότι δεν τους πτοεί”, όπως δεν του πτοεί το χάος και οι σοβαρές καθυστερήσεις και οι τεράστιες ζημιές στους εμπορευόμενους και την οικονομία που προκλήθηκαν.

Ο πρώην Υπουργός Οικονομικών Μάκης Κεραυνός είπε ότι στη Βρετανία, η οποία εφάρμοσε δογματικά και μαζικά την ιδιωτικοποίηση ως μια διαδικασία περαιτέρω ανάπτυξης της οικονομίας παρατηρείται μείωση του επιπέδου διαβίωσης, υπάρχει ανεργία, στασιμότητα στις αμοιβές, αύξηση του κόστους ζωής, συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους, κακή λειτουργία του συστήματος υγείας, ανασφάλεια και μειωμένες προσδοκίες που έφεραν το βρετανικό λαό να αποφασίσει την έξοδο από την ΕΕ της πολιτικής της λιτότητας και να αρχίσει μια νέα περίοδος κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών αναταράξεων.

Ο κ. Κεραυνός είπε πως τα ιδιωτικά μονοπώλια που προηγουμένως ήταν δημόσιες επιχειρήσεις με την αποκρατικοποίηση τους παρουσίασαν υπερβολικά κέρδη, χαμηλές επενδύσεις και υπερβολικές αμοιβές διευθυντικών στελεχών με παράλληλες απολύσεις εργαζομένων.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Άριστος Δαμιανού, σε παρέμβαση αναφέρθηκε στην πολύ πρόσφατη προσπάθεια της Κυβέρνησης Αναστασιάδη να επαναφέρει θέμα ιδιωτικοποίησης της ΑΤΗΚ και έκανε λόγο για «δογματισμό» και εμμονή της Κυβέρνησης να ξεπουληθεί σε μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα ένας οργανισμός, ο οποίος -κάτω από δύσκολες συνθήκες- παρουσιάζει κέρδη €50 εκ ετησίως και προσφέρει υπηρεσίες ακόμα και στο πιο απομακρυσμένο χωριό της Κύπρου.

Ο κ. Δαμιανού ανέφερε ότι το ΑΚΕΛ ετοίμασε πρόταση νόμου με σκοπό την πλήρη κατάργηση της Μονάδας Αποκρατικοποιήσεων, προσθέτοντας ότι “με πρωτοβουλία του Προέδρου του Συναγερμού ετοιμάστηκε άτυπη πρόταση για μετονομασία της Μονάδας Αποκρατικοποιήσεων σε Μονάδα Διαχείρισης Κρατικής Περιουσίας, μια κίνηση καθαρά επικοινωνιακή, αν όχι αντιπερισπασμού”.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ είπε επίσης πως σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης, οι θεσμικές συνέπειες θα είναι αλυσιδωτές, αφού οι αποφάσεις του νέου οργανισμού ιδιωτικού δικαίου δεν θα είναι εφικτό όπως προσβληθούν ενώπιον του Διοικητικού ή κατ’ έφεση ενώπιον του Ανωτάτου Δικαστηρίου και επομένως θέματα προσλήψεων, μεταθέσεων, προαγωγών, απολύσεων αλλά και προσφορών θα ανήκουν στη σφαίρα του ιδιωτικού δικαίου.

Πρόσθεσε πως μοιραία αδυνατίζει και η δυνατότητα της Βουλής να ασκήσει κοινοβουλευτικό και πολιτικό έλεγχο και συμπλήρωσε πως ενδεχόμενη παραβίαση του Συντάγματος προκύπτει, όπως και στο αρχικό νομοσχέδιο, από τη δυνατότητα αποξένωσης περιουσιακών στοιχείων του κράτους και/ή υπηρεσιών με διατάγματα Υπουργικού.

Ο αφυπηρετήσας Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της ΑΗΚ Αντώνης Πατσαλλής είπε ότι ο τόπος έχει ανάγκη την ΑΗΚ για πρακτικούς και οικονομικούς,.

Πρόσθεσε πως απαιτείται στοχοπροσήλωση σε θέσεις, ανέφερε πως παρά τις πιέσεις που άρχισαν να εφαρμόζονται από το 2013 και επέβαλλαν στην ΑΗΚ μέχρι το 2015 να μετασχηματιστεί σε 4 εταιρείες ιδιωτικού δικαίου, ο οργανισμός άντεξε και παρέμεινε κτήμα του κράτους και των πολιτών.

Μετά το Μαρί η ΑΗΚ μπορεί να αναλάβει ότι έργο της ανατεθεί και να το φέρει σε πέρας, συνέχισε, αναφέροντας ότι κατά τη διενέργεια των μελετών για ιδιωτικοποίηση του οργανισμού δεν εξετάστηκε το πιο απλό πράγμα, να περιέλθει η ΑΗΚ σε εχθρικά χέρια.

Ο υπάλληλος της CYTA Γιώργος Καντούνας παρουσιάζοντας τα δεδομένα στις τηλεπικοινωνίες, όπως αυτά διαμορφώνονται διεθνώς είπε πως ένα κράτος έχει υποχρέωση να διασφαλίζει τις ζωτικές υπηρεσίες και μεταξύ αυτών στις τηλεπικοινωνίες.

Αφού ανέφερε ότι τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Κύπρο παρατηρείται δυστοκία στην έλκυση νέων επενδύσεων ώστε οι πάροχοι να ανταποκριθούν στην ραγδαία ανάπτυξης της τεχνολογίας, πρόσθεσε πως η δυστοκία είναι πραγματική και με βάση στοιχεία της ΕΕ για να μπορέσει η ΕΕ να ικανοποιήσει τους στόχους της ψηφιακής ατζέντας 2020 απαιτούνται επενδύσεις 106 δις.

Ο κ. Καντούνας ανέφερε ακόμα πως ικανοποιητικές επενδύσεις στην κινητή τηλεφωνία έγιναν μόνο από ένα ανταγωνιστή του ημικρατικού οργανισμού, ενώ ο άλλος λειτουργεί ως νοητός πάροχος αφού δεν επένδυσε και χρησιμοποιεί το δίκτυο της CYTA.

Αφού ανέφερε πως από το 2003 μέχρι σήμερα μόνο η CYTA έχει επενδύσει σε οπτικές ίνες με 20 καλώδια και ο ανταγωνισμός 1, είπε ότι μόνο η CYTA έχει πρόθεση να φέρει την Κύπρο προς του ευρωπαϊκούς στόχους, με επενδύσεις.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy