Σκάνδαλο! Έντονη δυσφορία! Κατακραυγή! Αυτές είναι οι λέξεις με τις οποίες μπορούν να χαρακτηριστούν οι αντιδράσεις σύσσωμης της αντιπολίτευσης για την απαράδεκτη κωλυσιεργία από μέρους της Νομικής Υπηρεσίας στην προώθηση στο Δικαστήριο των υποθέσεων που απέστειλε η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή και αφορούν καταχρηστικές ρήτρες σε συμβάσεις καταναλωτών με Τράπεζες. Εδώ και πάνω από σχεδόν 4 χρόνια, όπως σημείωσαν οι βουλευτές του ΑΚΕΛ και όχι μόνον, αναμένουν να προχωρήσει η Νομική Υπηρεσία, κάτι το οποίο θεωρούν ως προκλητικό και το οποίο ελπίζουν να μην οφείλεται σε εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων.

Δυστυχώς, δεν ασκείται ουσιαστική πίεση από μέρους του Υπ. Εμπορίου. Το ΑΚΕΛ επιρρίπτει την ευθύνη στην κυβέρνηση γιατί «όταν πρόκειται να προστατεύσει τις τράπεζες κινείται με ταχύτητα φωτός, ενώ όταν πρόκειται να προστατεύσει τους πολίτες, κάτι για το οποίο διαθέτει μηχανισμούς και εργαλεία, ούτε με ταχύτητα χελώνας δεν κινείται». Για το θέμα αυτό έχουν σταλεί τρεις επιστολές από τις Επιτροπές Εμπορίου και Οικονομικών της Βουλής χωρίς κανένα αποτέλεσμα, ενώ η Άννα Θεολόγου υποστήριξε ότι πολλοί καταναλωτές προσφεύγουν στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία προστασίας του καταναλωτή, γιατί χάνονται περιουσίες με τις καταχρηστικές ρήτρες.

Αν όμως αυτό είναι σκάνδαλο, τότε πώς μπορεί να χαρακτηριστεί η απραξία των κυβερνώντων για διείσδυση των ΑΠΕ στην αγορά; Όπως κατήγγειλε το ΑΚΕΛ, διά του βουλευτή Κώστα Κώστα, το ΥΕΕΒ διαβεβαίωνε στη Βουλή ότι η είσοδός μας στην ελεύθερη ανταγωνιστική αγορά για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος, ώστε να καλύψουμε το στόχο μας αναφορικά με τη διείσδυση των ΑΠΕ αλλά και το δεσμευτικό μας στόχο από τη ΕΕ, για υλοποίηση μέχρι το 2020, θα γινόταν τον Ιούλιο του 2016.

Η ΡΑΕΚ προχώρησε σε ρυθμιστική απόφαση με οδικό χάρτη μέχρι τον Ιούλιο 2019. Οι φόβοι για περαιτέρω καθυστερήσεις επιβεβαιώθηκαν, αφού οι διαδικασίες πιθανώς να ολοκληρωθούν το 2022, με αποτέλεσμα να μας επιβληθεί βαρύτατο πρόστιμο. Χθες ο κ. Λακκοτρύπης δέχθηκε σφοδρή κριτική για την αποτυχία της κυβέρνησης να εισάγει φυσικό αέριο ενώ η τελευταία διαδικασία μέσω της ΔΕΦΑ βρίσκεται στον αέρα. Ο Κώστας Κώστα υπενθύμισε ότι η ΕΕ έχει καθορίσει ως δεσμευτικό στόχο για το 2020 τη διείσδυση των ΑΠΕ στο ηλεκτρικό ισοζύγιο σε ποσοστό 16%, ώστε να μειωθεί η παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος με συμβατικά καύσιμα. Μέχρι σήμερα είμαστε μόλις στο 9%. Στον τομέα των μεταφορών ο στόχος ανέρχεται στο 10% και μέχρι σήμερα είμαστε μόλις στο 2,5%.

«Είναι φανερό ότι δεν πρόκειται να καταφέρουμε να υλοποιήσουμε το στόχο μας και θα μας επιβληθεί βαρύτατο πρόστιμο», υπογράμμισε και διερωτήθηκε γιατί έχει καθυστερήσει τόσο πολύ η κυβέρνηση. Ποιος ευθύνεται; Γιατί η κυβέρνηση δεν παραχωρεί κίνητρα προώθησης της ηλεκτροκίνησης και της υγραεριοκίνησης; Γιατί οι πολίτες θα πρέπει να φορτωθούν την πολύ μεγάλη αύξηση στην τιμή της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης, λόγω της αναγκαστικής αύξησης του ποσοστού βιοκαυσίμων στα καύσιμα αυτά, για να μπορέσουμε να καλύψουμε αν θα καλύψουμε με αυτό τον τρόπο, το στόχο μας στις μεταφορές; Να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Εμπορίου δέχθηκε μαστιγωτική κριτική γιατί δεν προώθησε τη βιομηχανία παραγωγής βιοκαυσίμων ούτε και το τεχνολογικό πάρκο.

Νίκη Κουλέρμου