Στα μέτρα των αντιπροσωπειών καινούριων αυτοκινήτων ο νόμος για τα τέλη

Αντί το κριτήριο να είναι οι ρύποι, μπαίνει η ηλικία του οχήματος

Έντονες αντιδράσεις ότι το νομοσχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας δεν ανταποκρίνεται στο ζητούμενο της μείωσης των ρύπων, ότι είναι διαφορετικό από εκείνο που συζητήθηκε κατά τη διαβούλευση και ότι είναι προς το συμφέρον των αντιπροσωπειών, εκφράστηκαν χθες στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, όπου ξεκίνησε η συζήτηση για το πολύκροτο νομοσχέδιο που αφορά τους φόρους κατανάλωσης και τα τέλη κυκλοφορίας.

Η συζήτηση έγινε υπό ένταση, με τους εκπροσώπους των εισαγωγέων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να καταγγέλλουν ότι ο νόμος είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα των αντιπροσωπειών καινούριων αυτοκινήτων και ότι παρ’ ότι συμφωνούν με τη λογική του «ο ρυπαίνων πληρώνει», ο νόμος δεν καταπιάνεται με τους ρύπους αλλά με την ηλικία των αυτοκινήτων.

Ο εκπρόσωπος του Παγκύπριου Συνδέσμου Εμπορίας Αυτοκινήτων διερωτήθηκε επίσης με ποιο τρόπο μετρούνται οι ρύποι, ποια είναι η μελέτη που δείχνει ότι μολύνουν την ατμόσφαιρα τα παλαιωμένα και ποια είναι τα παλιά που μολύνουν. Ένα άλλο ζήτημα που έθεσε είναι γιατί στο νομοσχέδιο δεν λαμβάνονται μέτρα απόσυρσης πεπαλαιωμένων αυτοκινήτων, 10 και 15 ετών. «Να εξετάζεται κάθε αυτοκίνητο αν διαθέτει αντιρυπαντική τεχνολογία και όχι η ηλικία του», δήλωσε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος του ΠΑΣΕΑ, υποδεικνύοντας ότι ένα αυτοκίνητο 7 χρονών μπορεί να έχει αυτή την τεχνολογία ενώ ένα άλλο όχι.

Ως επιστέγασμα ο ΠΑΣΕΑ κατήγγειλε ότι το νομοσχέδιο δεν ανταποκρίνεται στα όσα συζητήθηκαν και συμφωνήθηκαν κατά τη διαβούλευση. Στον αντίποδα η ΟΕΒ ανέφερε ότι δεν την ικανοποιεί πλήρως το νομοσχέδιο, ωστόσο το στηρίζει επειδή «κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση».

Ο πρόεδρος του συνδέσμου εισαγωγέων καινούριων αυτοκινήτων (ΣΕΜΟ) Πέτρος Κρασσάς ανέφερε ότι ως Σύνδεσμος υποστηρίζουν το νόμο αφού «για πρώτη φορά φεύγουν οι ειδικοί φόροι, κάτι που ζητούσαμε από τη δεκαετία του ’90». Παίρνοντας το λόγο ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα είπε ότι το κράτος θα απολέσει ένα τεράστιο ποσό εσόδων από την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης όλων των οχημάτων, αφού με αυτό τον τρόπο θα χαθεί ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας και έδωσε λύση με την οποία συμφώνησε και ο ΔΗΣΥ. Επίσης ο Κ. Κώστα ρώτησε το Τμήμα Περιβάλλοντος, τι έκανε μέχρι σήμερα για να καλύψει η Κύπρος το στόχο που έχει τεθεί από την ΕΕ για τους ρύπους, αφού σε ένα χρόνο θα μας επιβληθεί τεράστιο πρόστιμο.

Το σχέδιο απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων δεν δίνει κανένα κίνητρο, δήλωσε ο Αντρέας Φακοντής, ενώ σε δηλώσεις του στον Άστρα κατέστησε σαφές ότι «χωρίς σημαντικές αλλαγές, το ΑΚΕΛ θα καταψηφίσει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο». Ο Χριστάκης Τζιοβάνης είπε ότι «το νομοσχέδιο ουσιαστικά στερείται περιβαλλοντικής και κοινωνικής πολιτικής. Απουσιάζουν επίσης κίνητρα για την απόσυρση παλαιών οχημάτων και λανθασμένα έχει διασυνδεθεί η ηλικία με την επιβολή τέλους κυκλοφορίας στα οχήματα». Επιπρόσθετα υπέδειξε ότι το νομοσχέδιο όπως έχει κατατεθεί ευνοεί τους εισαγωγείς νέων οχημάτων εις βάρος των εισαγωγέων μεταχειρισμένων οχημάτων και εγκλωβίζει αυτούς που δεν μπορούν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο.

Ο κ. Θεοπέμπτου, διερωτήθηκε πώς είναι δυνατόν ειδικά το Τμήμα Περιβάλλοντος να συμφώνησε με το νόμο, αφού δεν καταπιάνεται με τους ρύπους αλλά με την ηλικία του οχήματος. Ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών Γιώργος Προκοπίου ζήτησε από τους εμπλεκόμενους να ξανακάνουν διαβούλευση και να επανέλθουν για συζήτηση σε ένα μήνα.

 

Γιάννης Κακαρής

 

Απόσυρση του νομοσχεδίου για τέλη κυκλοφορίας ζητούν οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

 

 

 

 

 

 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy