Σταδιακά αυξάνονται οι επιβάτες στα δημόσια λεωφορεία. Παράλληλα αυξάνονται και οι απαιτήσεις τους, καθώς απαιτούν άρτια εξυπηρέτηση.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, που δημοσιεύτηκαν την περασμένη εβδομάδα, κατά το 2018 υποβλήθηκαν συνολικά από επιβάτες 1.060 παράπονα, εκ των οποίων τα περισσότερα αφορούσαν σε συμπεριφορά προσωπικού, σε μη πραγματοποίηση διαδρομών, σε ακαταλληλότητα λεωφορείων, αλλά και πάρα την εντύπωση ότι κυκλοφορούν άδεια σε υπερπληρότητα λεωφορείων.

Το υπουργείο Μεταφορών είναι υποχρεωμένο προς την Ε.Ε. ανά διετία να ετοιμάζει έκθεση για τα θέματα των δημόσιων συγκοινωνιών, στην οποία κύρια στοιχεία είναι η εξυπηρέτηση προσώπων με κινητικά και άλλα προβλήματα, η διαχείριση ευάλωτων επιβατών όπως τα παιδιά, οι φοιτητές και οι συνταξιούχοι, η τήρηση των δικαιωμάτων των επιβατών, αλλά και η διαχείριση των παραπόνων που υποβάλλουν οι επιβάτες, σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Φιλελεύθερου».

Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, κατά το 2018, οι επιβάτες υπέβαλαν συνολικά 1.060 παράπονα που αφορούν και στις έξι εταιρείες δημοσίων μεταφορών (ΟΣΕΛ, ΕΜΕΛ, ΟΣΕΑ, ΟΣΥΠΑ, Ζήνων και Intercity). Τα πιο πολλά από τα παράπονα –214 συνολικά– αφορούσαν στη μη εκτέλεση δρομολογίων και τη μερίδα του λέοντος σε αυτά τα παράπονα το είχε η «Ζήνων» Λάρνακας, με συνολικά 190 παράπονα, άλλα 15 αφορούν στον ΟΣΕΛ, 8 στην ΕΜΕΛ και ένα τα υπεραστικά. Πρέπει να επισημανθεί ότι οι αριθμοί δεν αφορούν δρομολόγια που δεν εκτελέστηκαν, αφού για ένα δρομολόγιο που δεν έγινε μπορεί να υποβλήθηκε παράπονο από πολλούς επιβάτες ταυτόχρονα.

Για τη συμπεριφορά προσωπικού έγιναν συνολικά 198 παράπονα. Για την υπερπληρότητα λεωφορείων υποβλήθηκαν συνολικά 120 παράπονα, εκ των οποίων τα 61 αφορούσαν στην επαρχία Λευκωσίας και άλλα 50 παράπονα τα υπεραστικά λεωφορεία. Για ακαταλληλότητα λεωφορείων, τα παράπονα έφτασαν στα 76.

Για ακαταλληλότητα στάσεων λεωφορείων κάτι που αφορά το υπουργείο και τις τοπικές Αρχές και όχι τις εταιρείες λεωφορείων έγιναν συνολικά 122 παράπονα, εκ των οποίων τα 54 στην επαρχία Λευκωσίας, τα 11 στην επαρχία Λεμεσού, τα 16 στην επαρχία Πάφου, τα 6 στην επαρχία Λάρνακας και άλλα 35 αφορούσαν σε στάσεις των υπεραστικών διαδρομών.

Ενδιαφέρον προκαλεί, μεταξύ άλλων, το ότι υποβλήθηκαν και 32 παράπονα που αφορούσαν στη συμπεριφορά άλλων επιβατών στα λεωφορεία, κυρίως σε Λευκωσία και υπεραστικά λεωφορεία.

Συνολικά 86 παράπονα υποβλήθηκαν και για καθυστερήσεις λεωφορείων, με τη μερίδα του λέοντος πάλι να αφορά στη Λάρνακα με 70 παράπονα. Ελάχιστα –περίπου 20 παγκύπρια– ήταν τα παράπονα σε σχέση με τα εισιτήρια και οικονομικά θέματα.