Στενάζει λόγω των ιδιωτικοποιήσεων το λιμάνι, βαριαστενάζουν οι εμπορευόμενοι

Στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι υποβαθμίστηκε το λιμάνι της Λεμεσού, ενώ παράλληλα αυξήθηκαν κατακόρυφα οι χρεώσεις

 

Στοιχεία τα οποία επιβεβαιώνουν ότι οι ιδιωτικοποιήσεις οδήγησαν στην υποβάθμιση του λιμανιού της Λεμεσού, αλλά και στην αύξηση των χρεώσεων σε βάρος των εμπορευομένων και των καταναλωτών, κατατέθηκαν στη χθεσινή συνεδρία της Ολομέλειας της Βουλής. Μάλιστα, το ΑΚΕΛ προανήγγειλε ότι το θέμα θα εγγραφεί προς συζήτηση στην Επιτροπή Ελέγχου, στην οποία «η κυβέρνηση θα κληθεί να λογοδοτήσει».

Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΑΚΕΛ, Στέφανος Στεφάνου, κατήγγειλε την κυβέρνηση για «εμμονές και δογματισμούς», υποδεικνύοντας ότι σ’ ένα ημικατεχόμενο νησί το οποίο είναι απομακρυσμένο από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, δεν θα έπρεπε ποτέ να τεθεί προς συζήτηση η ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών, οι οποίες είναι πολύ νευραλγικές για την οικονομία. Παρέθεσε επίσης στοιχεία τα οποία δείχνουν ότι ο όγκος του διαμετακομιστικού εμπορίου μειώθηκε δραματικά, λόγω της αύξησης των χρεώσεων, σε αντίθεση με τα όσα διαβεβαίωνε η κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι η χρέωση για κοντέινερ 40 ποδιών αυξήθηκε από 120 ευρώ σε 300 ευρώ. Επίσης, τα αποθηκευτικά τέλη αυξήθηκαν από 1,32 ευρώ την ημέρα σε 12 ευρώ, ενώ αν παραμείνουν η χρέωση είναι 24 ευρώ για την τρίτη μέρα, 36 ευρώ για την τέταρτη μέρα, 48 ευρώ για την πέμπτη μέρα κ.ο.κ. Ακόμη, η χρέωση για τη σύνδεση του κοντέινερ με ρεύμα αυξήθηκε, από 6 ευρώ σε 40 ευρώ την ημέρα. Επιπρόσθετα, ενώ προηγουμένως δεν υπήρχε χρέωση για την παραλαβή κενών κοντέινερ, σήμερα υπάρχει χρέωση ύψους 60 ευρώ. Αποκάλυψε μάλιστα ότι φαρμακευτική εταιρεία, η οποία κάνει εξαγωγές, στέλνει τα προϊόντα της την τελευταία στιγμή. Επεσήμανε επίσης ότι η άλλοτε κερδοφόρα Αρχή Λιμένων σήμερα βρίσκεται σε αβέβαιο μέλλον.

Από την πλευρά του ο Πανίκος Λεωνίδου του ΔΗΚΟ έκανε λόγο για υψηλές χρεώσεις σε βασικές λιμενικές υπηρεσίες των 2 εκ των 3 διαχειριστών που φθάνουν μέχρι και 200% σε σχέση με το 2019, προσθέτοντας ότι οι ποσότητες διακίνησης των φορτίων είναι απογοητευτικές, γεγονός που ανατρέπει τις δηλώσεις των κυβερνώντων για αύξηση του φορτίου και εξέφρασε την άποψη ότι οι αριθμοί πιστοποιούν την τραγικότητα που επικρατεί στο λιμάνι Λεμεσού. Ανέφερε επίσης ότι το διαμετακομιστικό εμπόριο έχει χαθεί και έχει μεταφερθεί σε γειτονικά λιμάνια.

Από την άλλη πλευρά, ο ΔΗΣΥ διά του Ονούφριου Κουλλά υπερασπίστηκε τους ιδιώτες επενδυτές, λέγοντας ότι ξόδεψαν 50 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, έκανε λόγο για συμφέροντα στο προηγούμενο καθεστώς, την εποχή που οι υπηρεσίες βρίσκονταν στο κράτος, και αναφέρθηκε σε απεργίες και χρεώσεις οι οποίες καθορίζονταν με πολιτικές πιέσεις.

Κωνσταντίνος Ζαχαρίου

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.