Στην Ολομέλεια της Βουλής παραπέμπονται αύριο τα δυο νομοσχέδια που αφορούν στα τέλη κυκλοφορίας και το φόρο κατανάλωσης των οχημάτων.

Μιλώντας το απόγευμα στον ΑΣΤΡΑ και στην εκπομπή «Επικαιρότητα Αλλιώς», ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Φακοντής ανέφερε ότι το κόμμα του έχει ετοιμάσει συγκεκριμένες τροπολογίες και επί των δυο νομοσχεδίων.

Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση έχει φέρει ενώπιον της Βουλής δυο νομοσχέδια, το ένα από αυτά στοχεύει στην αντιρυπαντική πολιτική ενώ όπως είπε για το φόρο κατανάλωσης δεν ισχύει η ίδια αρχή. Ο κ. Φακοντής σημείωσε ότι το ΑΚΕΛ διαφωνεί με τη λογική της κυβέρνησης ότι όσο πιο παλιό είναι το αυτοκίνητο πρέπει να πληρώνει ο πολίτης περισσότερα τέλη κυκλοφορίας, γιατί σημείωσε, υπάρχουν αυτοκίνητα που μπορεί να είναι 9 και 10 χρόνων αλλά να μην ρυπαίνουν το περιβάλλον. Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ επισήμανε ότι μετά τις αντιδράσεις και άλλων κομμάτων, η κυβέρνηση απέσυρε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και επανακατάθεσε νέο, το οποίο έχει την αρχή ότι ο ρυπαίνων πρέπει να πληρώνει. Συνέδεσε δηλαδή το όχημα με την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα.

Δυστυχώς πρόσθεσε ο κ. Φακοντής κάποια κόμματα με πρωταγωνιστή τον ΔΗΣΥ, που τον στήριξε και το ΔΗΚΟ, ζήτησαν όπως αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας για οχήματα που είναι ηλικίας από 8-12 ετών. Μετά όμως από πίεση που δέχτηκε από τους καταναλωτές και τους χρήστες οχημάτων, το ΔΗΚΟ έκανε πίσω και έρχεται με κοινή τροπολογία με το ΑΚΕΛ η οποία προνοεί όπως μειωθεί η επιβάρυνση που επιβάλλεται στα οχήματα με βάση την εκπομπή των ρύπων.
Επίσης το ΑΚΕΛ κατέθεσε τροπολογία που λέει ότι ανεξαρτήτως τι χρονολογίας είναι το όχημα ή με βάση την εκπομπή ρύπων, αλλά αν το αυτοκίνητο ηλικίας από 8-12 ετών, εκπέμπει κάτω από 120 ρύπους, τότε θα υπάρχει μια επιπλέον έκπτωση 50%.

Ταυτόχρονα, το ΑΚΕΛ κατέθεσε κοινή τροπολογία με τους Οικολόγους για τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγραέρια. Όπως ανέφερε ο κ. Φακοντής σε αυτές τις περιπτώσεις τα συγκεκριμένα οχήματα θα έχουν μια μείωση 50% στα τέλη κυκλοφορίας.

Το ΑΚΕΛ ζητά επίσης να αυξηθεί το ποσό που θα πληρώνει κάποιος για το τέλος κυκλοφορίας, εάν οι ρύποι του είναι πέραν των 200, ούτως ώστε να πληρώνουν αυτοί που ρυπαίνουν.

Την ίδια ώρα το ΑΚΕΛ διαφωνεί με το κυβερνητικό νομοσχέδιο που αφορά την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης στα οχήματα. Το ΑΚΕΛ κατέθεσε τροπολογία που εισάγει την κλιμακωτή μείωση του φόρου κατανάλωσης. Δηλαδή για αυτοκίνητα μέχρι 150 ρύπους να μην πληρώνει ο πολίτης τέλος κυκλοφορίας, οχήματα που θα εκπέμπουν 150-180 ρύπους να πληρώνουν 25 ευρώ τον ρύπο, από 180-200 ρύπους να πληρώνουν 200 ευρώ και πέραν των 200 ρύπων να πληρώνουν 400 ευρώ ως ίσχυε στον υφιστάμενο νόμο.