Στις διαδικασίες των μελετών παραμένει ο παρακαμπτήριος από τη Γερμασόγεια στα Πολεμίδια

Μακρινό όνειρο η κυκλοφοριακή ανάσα στους κόμβους

 Το πολύ σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρουσιάζεται στον αυτοκινητόδρομο που καλύπτει την περιοχή της Λεμεσού και ιδιαίτερα τα σημεία των πέντε κυκλικών κόμβων με εισόδους και εξόδους προς τους αντίστοιχους δήμους, θα συνεχίσει να υπάρχει και τα επόμενα χρόνια και προφανώς συνεχώς οξυμένο, δεδομένης της διεύρυνσης των οικιστικών περιοχών στα βόρεια του δρόμου και της επακόλουθης αύξησης του αριθμού των οχημάτων.

Η ελπίδα των Τοπικών Αρχών, αλλά και των ίδιων των πολιτών ότι η ανυπόφορη κατάσταση που επικρατεί σήμερα θα βελτιωνόταν με την κατασκευή νέου παρακαμπτηρίου που θα κάλυπτε τη διαδρομή από τη Γερμασόγεια μέχρι και τα Πολεμίδια (με βάση και τις σχετικές εξαγγελίες και προγραμματισμούς της κυβέρνησης από το 2015), θα παραμείνει ελπίδα, άγνωστο για πόσο ακόμα. Κι αυτό προκύπτει μέσα από πρόσφατη εκτενή αναφορά του αρμόδιου Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων. Ο κ. Γιάννης Καρούσος απάντησε σε σχετική επιστολή που είχε σταλεί τον περασμένο Σεπτέμβρη από τον βουλευτή του ΑΚΕΛ Λεμεσού Γιώργου Γεωργίου, ο οποίος είχε ζητήσει ενημέρωση για το πού βρίσκονται οι διαδικασίες που αφορούν την κατασκευή του παρακαμπτήριου δρόμου της Λεμεσού και τη σύνδεσή του με τον κάθετο δρόμο Λιμανιού – Νοσοκομείου.

Στην επιστολή του ο βουλευτής της Λεμεσού τόνιζε την ανάγκη επίσπευσης αυτών των διαδικασιών ώστε να ξεκινήσουν το ταχύτερο τα κατασκευαστικά έργα για αυτό το ζωτικής σημασίας έργο, επισημαίνοντας το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια ο υπεραστικός αυτοκινητόδρομος καθώς και οι υπέργειες γέφυρες, σε ώρες αιχμής μπλοκάρονται σε σημείο ανυπόφορο, με το πρόβλημα να είναι ιδιαίτερα έντονο στους κυκλικούς κόμβους Αγίας Φύλας, Πολεμιδιών και Αγίου Αθανασίου όπου χρειάζεται κανείς περισσότερο από μια ώρα να φτάσει στον προορισμό του. Να σημειωθεί ότι οι συγκεκριμένοι κόμβοι αποτελούν και το βασικό οδικό δίκτυο σύνδεσης της Λεμεσού με δεκάδες κοινότητες της υπαίθρου.

Το έργο που σύμφωνα με το Τοπικό Σχέδιο Λεμεσού αποτελεί δρόμο πρωταρχικής σημασίας και περιλαμβάνει 4 λωρίδες κυκλοφορίας με κτιστή διαχωριστική νησίδα μήκους 10 χιλιομέτρων, διαλαμβάνει τρία τμήματα κατά σειρά προτεραιότητας και σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο Υπουργός, μόνο για το ένα διαφαίνεται προς το παρόν ότι υπάρχει κάποια προοπτική υλοποίησής του μέσα στα επόμενα χρόνια. Πρόκειται για το κεντρικό τμήμα του δρόμου που αφορά τη συμβολή των λεωφόρων Ευαγόρα Λανίτη και Γιάννου Κρανιδιώτη με την οδό 1ης Απριλίου, μήκους δύο περίπου χιλιομέτρων.

Το τμήμα αυτό του δρόμου είναι πολεοδομικό με κόστος 8 εκατ. ευρώ και έχει ενταχθεί στο Δημοσιονομικό Πλαίσιο 2021-2023. Έχουν ετοιμαστεί τα κατασκευαστικά σχέδια αλλά χρειάζεται, όπως επισημαίνεται, να γίνει αναθεώρηση και επικαιροποίησή τους. Στο ίδιο έργο, με βάση νέους σχεδιασμούς αντιπλημμυρικών έργων του ΣΑΛΑ, θα ενταχθεί και διπλός οχετός μήκους 2,2 χιλιομέτρων για σκοπούς εκτροπής τμήματος του ποταμού της περιοχής Αγίας Φύλας, με κόστος 7 εκατ. περίπου ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι αφού ετοιμαστούν τα έγγραφα προσφορών αναμένεται ότι θα γίνει από το Τμήμα Δημοσίων Έργων η προκήρυξη των προσφορών τον Φεβρουάριο του 2021 με στόχο να αρχίσουν οι εργασίες τον Οκτώβριο του ίδιο έτους.

Σε ό,τι αφορά το δυτικό τμήμα του δρόμου (λεωφόρος Συνεργατισμού) που καλύπτει άλλα 2,2 χιλιόμετρα από τη συμβολή της λεωφόρου Γιάννου Κρανιδιώτη (όπου θα κατασκευαστεί κυκλικός κόμβος) μέχρι τη λεωφόρο Νίκαιας (κεντρικό δρόμος Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού), η σχετική μελέτη βρίσκεται στο στάδιο της εκπόνησης και σ’ αυτήν περιλαμβάνεται και διαπλάτυνση της λεωφόρου Νίκαιας από τη συμβολή της με τον Κάθετο Δρόμο που οδηγεί στην περιοχή του λιμανιού και αφορά άλλα 2,5 χιλιόμετρα. Για το έργο αυτό που δεν έχει περιληφθεί στο Δημοσιονομικό Πλαίσιο 2019-2021, αναμένεται η ολοκλήρωση της επαναχωρομέτρησης ιδιωτικών τεμαχίων ώστε να καταστεί δυνατή η οριστικοποίηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου του έργου.

Τέλος, για το ανατολικό τμήμα του δρόμου, από την οδό 1ης Απριλίου μέχρι τη Γερμασόγεια, αναφέρεται σαφώς ότι παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα χάραξης που έχουν να κάνουν με τη μορφολογία της περιοχής κι ως εκ τούτου θα γίνει του χρόνου προκήρυξη προσφοράς για τεχνοοικονομική αξιολόγηση της όδευσης του δρόμου και ετοιμασία προμελέτης για βελτιστοποίησή της σε σχέση με τον γεωμετρικό σχεδιασμό και τα κυκλοφοριακά δεδομένα.

Χρήστος Χαραλάμπους

 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy