Στόχος του ισλαμιστικού εξτρεμισμού η ελευθερία της έκφρασης

Ενέργειες εναντίον δομών, θεσμών, ενώσεων ή ακόμη ατόμων που διαδίδουν μια ρητορική μίσους και βίας και προωθούν «αποσχιστική τάση»

 

Της Μαρίας Δεναξά,

ειδικής συνεργάτιδας, Παρίσι

 

Mε τον αποκεφαλισμό του 47χρονου καθηγητή Ιστορίας Σαμουέλ Πατύ από τζιχαντιστή την περασμένη εβδομάδα στο Παρίσι, επειδή συμπεριέλαβε στο μάθημά του σατιρικά σκίτσα του Μωάμεθ και την επίθεση στην εφημερίδα Charlie Hebdo, τον Ιανουάριο του 2015, όπου έχασαν τη ζωή τους 12 άνθρωποι, είναι η δεύτερη φορά μέσα σε λίγα χρόνια, που η ελευθερία της έκφρασης γίνεται στόχος του ισλαμιστικού εξτρεμισμού στη Γαλλία, αλλά και την Ευρώπη.

 

Η επίθεση κατά του εκπαιδευτικού λειτουργού, έγινε τη στιγμή που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη  η δίκη των τρομοκρατών που συμμετείχαν στο χτύπημα εναντίον της σατιρικής εφημερίδας Charlie Hebdo και λίγες εβδομάδες μετά την αιματηρή επίθεση με μαχαίρι από έναν έφηβο στις πρώην εγκαταστάσεις του γνωστού εντύπου. Χτυπήματα φανατικών θρησκόληπτων, που μαρτυρούν πως εδώ και πέντε χρόνια τα μέτρα που ελήφθησαν στη Γαλλία για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας των τζιχαντιστών και της τρομοκρατίας γενικότερα  ήταν αναποτελεσματικά και αποδεικνύουν πως οι γαλλικές Αρχές παρά την αποφασιστικότητα που δείχνουν, χάνουν σημαντικές μάχες.

 

Η αποτυχημένη πολιτική της αφομοίωσης

αιτία της ριζοσπαστικοποίησης;

 

Παρά τα οξυμένα προβλήματα και τις έντονες αντιδράσεις που προκαλούν στο εσωτερικό της Γαλλίας οι πολιτικές γύρω από την αποδοχή και την αφομοίωση όσων επιθυμούν ή έχουν μεταναστεύσει στη χώρα, εκείνη εξακολουθεί να παραμένει «τόπος»  υποδοχής μεταναστών και προσφύγων, που πλέον οι περισσότεροι Γάλλοι τούς αντιλαμβάνονται ως απειλή και διακύβευμα για το καλό, το μέλλον και την ασφάλειά τους.

 

Κι αυτό γιατί πέραν της υποδοχής και των καλών προθέσεων, η πολιτική της αφομοίωσης που έχει εφαρμοστεί υπό πολλές μορφές και παραλλαγές από τις εκάστοτε κυβερνήσεις έχει ξεκάθαρα αποτύχει. Κυρίως επειδή όσοι από θέσεις εξουσίας διαχειρίστηκαν το ζήτημα δεν μπόρεσαν να χτυπήσουν τον πυρήνα της γκετοποίησης -ηθελημένη ή μη- στις λεγόμενες «κλειστές γειτονιές», όπου η περιθωριοποίηση σε συνδυασμό με τη φτωχοποίηση, υλική και πνευματική ορισμένων, θρέφει το τέρας της τρομοκρατίας και του μίσους απέναντι στον γαλλικό και κατά συνέπεια δυτικό τρόπο ζωής και πολιτισμό.

Για τον γνωστό ιστορικό και φιλόσοφο Πασκάλ Μπρινκέρ το χτύπημα της 16ης Οκτωβρίου δεν είναι τίποτα παραπάνω από την κήρυξη ενός -μέχρι σήμερα- ακήρυχτου αλλά υπαρκτού μέσα στους κόλπους της γαλλικής κοινωνίας πολέμου από φανατικούς ισλαμιστές, το οποίο θα πρέπει να λάβει αντίστοιχης κλίμακας απάντηση.

 

Η τρομοκρατική οργάνωση Ισλαμικό Κράτος

έχει για τα καλά εγκατασταθεί στην καρδιά της Ευρώπης

Για τον Μπρινκέρ, το μήνυμα του χασάπη στην πόλη Κονφλάν – Σεντ – Ονορίν είναι η προπαγάνδα που επιχειρεί να περάσει, πως η τρομοκρατική οργάνωση Ισλαμικό Κράτος έχει για τα καλά εγκατασταθεί στην καρδιά της Ευρώπης και η παραμικρή αναφορά σε όσα θεωρούνται ιερά και όσια από τους φανατικούς μουσουλμάνους θα έχει ως συνέπεια την ποινή του θανάτου, όπως έγινε με τον αποκεφαλισμό του καθηγητή ή το εκτελεστικό απόσπασμα, όπως στην περίπτωση της εφημερίδας Charlie Hebdo. Με λίγα λόγια, «ακόμα και ένα σκίτσο θα εξακολουθεί να προκαλεί μια θανατική καταδίκη αν δεν υπάρξει αποφασιστική αντίδραση», σύμφωνα με τον Μπρινκέρ.

 

Στη Γαλλία, περισσότερα από 250 άτομα έχουν χάσει τη ζωή τους τα τελευταία πέντε χρόνια σε επιθέσεις ισλαμιστών τρομοκρατών ή ατόμων που εμπνέονται από τζιχαντιστικές ομάδες. Όσο περνούν τα χρόνια η ανησυχία διογκώνεται από τις ευρύτερες ενδείξεις ριζοσπαστικοποίησης -συχνά όχι βίαιης- στο εσωτερικό των μουσουλμανικών κοινοτήτων.

 

Γάλλοι αξιωματούχοι ανέφεραν τις προηγούμενες ημέρες, μιλώντας σε δημοσιογράφους, χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπως είναι η άρνηση ανδρών μουσουλμάνων να κάνουν χειραψία με γυναίκες, πισίνες με διαφορετικά ωράρια λειτουργίας για άνδρες και γυναίκες, κορίτσια από την ηλικία των τεσσάρων ετών που καλύπτουν πλήρως το πρόσωπό τους και την εξάπλωση των θρησκευτικών σχολείων «madrassa».

 

Βούτυρο… στο ψωμί της ακροδεξιάς

Όλα τα παραπάνω αποτελούν βούτυρο… στο ψωμί της ακροδεξιάς, που πλέον υποστηρίζει ανοιχτά πως η Γαλλία βρίσκεται υπό κατοχή. Από τη δεξιά ρίχνουν την ευθύνη στους «ισλαμοαριστερούς» και κάπως έτσι η Γαλλία οδεύει προς τον εθνικό διχασμό, ενώ ο Μακρόν ακροβατεί πλέον πάνω σε λεπτές ισορροπίες, που το παραμικρό στραβοπάτημα μπορεί να έχει απρόβλεπτες συνέπειες για τον ίδιο και τους συμπολίτες του.

 

Από τη μία ο Γάλλος Πρόεδρος πρέπει να αντιμετωπίσει την επικίνδυνη ανάπτυξη των ισλαμικών κοινοτήτων με τάσεις απομονωτισμού αλλά και διαχωρισμού από τις Αρχές της Γαλλικής Δημοκρατίας -η οποία θεωρείται και είναι κατά κύριο λόγο κοσμική- και από την άλλη την απερίγραπτη δυσαρέσκεια των Γάλλων για το φόρο αίματος που πληρώνει η χώρα τους στο βωμό της τρομοκρατίας.

 

Πριν από λίγες εβδομάδες ο Εμανουέλ Μακρόν ανακοίνωσε πως για την αντιμετώπιση του ισλαμικού αυτονομισμού θα κατατεθεί στην εθνοσυνέλευση, στις αρχές του επόμενου έτους, σχετικό νομοσχέδιο κατά του σεχταρισμού. Μετά τη δολοφονία του καθηγητή τα πράγματα δείχνουν πως επισπεύδονται.

 

Υποστηρίζεται σιωπηρά ή ανοιχτά η δράση του νεαρού τρομοκράτη!

 

Σε έκτακτο συμβούλιο άμυνας που πραγματοποιήθηκε στο Ελιζέ, υπό τον Γάλλο Πρόεδρο, μετά τη δολοφονία του καθηγητή, αποφασίστηκε να ξεκινήσουν «συγκεκριμένες ενέργειες εναντίον δομών, θεσμών, ενώσεων ή ακόμη και ατόμων» που διαδίδουν μια ρητορική μίσους και βίας και προωθούν «μια αποσχιστική τάση».

 

Αποφασίστηκε επίσης η ενίσχυση της ασφάλειας των σχολικών χώρων, ενώ στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης που εφαρμόζει το Υπουργείο Εσωτερικών, οι «έλεγχοι και επιχειρήσεις της αστυνομίας και της χωροφυλακής» θα πραγματοποιούνται ενάντια στους «στόχους που έχουν ξεκάθαρα ταυτoποιηθεί και βρίσκονται σαφώς σε μια αποσχιστική προσέγγιση», έγινε γνωστό από το Προεδρικό Μέγαρο.

 

Την ίδια ώρα ο Υπουργός Εσωτερικών, Ζεράρ Νταρμαμέν, ανακοίνωσε την απέλαση από τη χώρα 231 ατόμων που είναι ύποπτα για εξτρεμιστικές πεποιθήσεις και το κλείσιμο του τζαμιού στην πόλη Παντάν, στην περιοχή του Σεν Ντενί, επειδή οι υπεύθυνοι του τζαμιού  ανάρτησαν βίντεο στο Facebook που ασκούσε κριτική στο μάθημα του καθηγητή Πατί.

 

Τέλος, μετά τη δολοφονία του καθηγητή Ιστορίας στο Conflans-Sainte-Honorine έχουν εντοπιστεί 80 μηνύματα στο διαδίκτυο, «τα οποία υποστηρίζουν ρητά ή σιωπηρά τη δράση» του νεαρού τρομοκράτη.

 

 

Τι είπε ο Σαμουέλ Πατί σε ανάκριση για τα σκίτσα 4 μέρες πριν το θάνατό του

 

 

Ο άτυχος καθηγητής είχε κληθεί σε ανάκριση 4 μέρες πριν τον αποκεφαλισμό του, καθώς ένας γονέας μαθήτριας του είχε καταθέσει μήνυση για προβολή πορνογραφικών εικόνων.

Ο εκπαιδευτικός ενώπιον των Αρχών υπερασπίστηκε το μάθημά του λέγοντας: «Πρότεινα στους μαθητές να δουν ή να μη δουν ένα από τα σκίτσα του Charlie Hebdo, ανάλογα τις ευαισθησίες τους. Τους είπα να στρέψουν αλλού το βλέμμα τους για κάποια δευτερόλεπτα, αν πίστευαν πως θα σοκαριστούν για τον άλφα ή βήτα λόγο».

 

Μετά τη μήνυση, ο γονέας κατηγόρησε στα κοινωνικά δίκτυα τον καθηγητή ότι ζήτησε από τους μαθητές του να φύγουν από το μάθημα. Ο καθηγητής αρνήθηκε κάτι τέτοιο και είπε πως η κόρη του ενάγοντος εκείνη την ημέρα δεν ήταν στην τάξη. «Επίσης εκείνη ήταν απούσα από το μάθημα. Κατασκεύασε μια ιστορία από τις διηγήσεις των συμμαθητών της. Πρόκειται για μια ψεύτικη κατηγορία με σκοπό να βλάψουν την εικόνα του καθηγητή που εκπροσωπεί όπως και το λειτούργημα», είπε ο Πατί.

 

Την ίδια μέρα ο άτυχος καθηγητής κατέθεσε μήνυση για συκοφαντία καθώς ο γονέας ανέβασε στο διαδίκτυο 2 προσβλητικά βίντεο που περιείχαν και προσωπικά του δεδομένα. Τέσσερις ημέρες αργότερα βρέθηκε αποκεφαλισμένος από τον φανατικό ισλαμιστή, που σύμφωνα με δημοσιεύματα είχε έρθει σε επικοινωνία μέσω των κοινωνικών δικτύων με τον πατέρα της μαθήτριας, που είχε καταθέσει τη μήνυση εναντίον του.

Οι ανακριτές αναζητούν τώρα πιθανούς συνεργούς στο αποτρόπαιο έγκλημα.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy