Στον κόσμο του ο Υπ. Παιδείας

Της Ελένης Μαύρου

Η πανδημία άλλαξε τη ζωή μας. Η «κανονικότητα» όπως τη γνωρίζαμε ανήκει στο παρελθόν. Και οι αλλαγές δεν άφησαν βεβαίως ανεπηρέαστα ούτε τα σχολεία. Η αύξηση των κρουσμάτων και τα κρούσματα στα ίδια τα σχολεία είχαν ως αποτέλεσμα να κλείσουν σχολεία, ενώ χιλιάδες μαθητές έχουν περιοριστεί στο σπίτι, είτε γιατί ήταν οι ίδιοι θετικοί στον ιό είτε γιατί ήρθαν σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα. Την ίδια ώρα πολλά παιδιά αντιμετωπίζουν δύσκολες καταστάσεις και στο σπίτι: επιχειρήσεις κλείνουν, πολλοί γονείς έμειναν άνεργοι ή με μειωμένα εισοδήματα.

Όλοι αναγνωρίζουν λοιπόν την ανάγκη προσαρμογών σε αυτή τη νέα πραγματικότητα… Όλοι εκτός του Υπουργού Παιδείας!

Την ώρα που η περιβόητη τεχνολογική αναβάθμιση των σχολείων παρέμεινε σύνθημα (ο ίδιος ο Υπουργός παραδέχτηκε στις 23 Νοεμβρίου ότι το ΥΠΠΑΝ προχωρά… τώρα σε προμήθεια χιλιάδων ηλεκτρονικών υπολογιστών για να ενισχυθεί ο εξοπλισμός των σχολείων). Την ώρα που εκατοντάδες μαθητές απουσιάζουν από τα σχολεία τους για βδομάδες, γεγονός που τους φέρνει ήδη σε δυσχερέστερη θέση έναντι των συμμαθητών τους. Την ώρα που εκατοντάδες μαθητές αποκλείονται από την εκπαιδευτική διαδικασία γιατί δεν έχουν πρόσβαση στην τεχνολογία και κατ’ επέκταση την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Την ώρα που εκατοντάδες μαθητές περιθωριοποιούνται γιατί οι οικογένειές τους αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα… ο Υπουργός Παιδείας επιμένει ότι όλα είναι ρόδινα, γι’ αυτό και οι περιβόητες εξετάσεις των τετραμήνων πρέπει να γίνουν κανονικά!

Έστω και αν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς απευθύνουν έκκληση να μην πραγματοποιηθούν φέτος οι εξετάσεις τετραμήνων, λόγω της κατάστασης που δημιούργησε στα σχολεία η πανδημία.

Είναι φανερό ότι ο Υπουργός Παιδείας απλώς δεν τολμά να παραδεχτεί ότι απέτυχε στη διαχείριση της κατάστασης. Δεν τολμά να παραδεχτεί ότι η προχειρότητα του Υπουργείου του δημιούργησε πρόσθετες ανισότητες και διακρίσεις ανάμεσα στους μαθητές. Δεν τολμά να παραδεχτεί τις δυσκολίες της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και τα προβλήματα με τη διδακτέα ύλη. Δεν τολμά να παραδεχτεί ότι πολλοί μαθητές δεν έχουν ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Δεν τολμά να παραδεχτεί ότι παραμένουν, εδώ και μήνες, αναπάντητα ερωτήματα σε σχέση με την προσαρμογή και κάλυψη της ύλης και τα χρονοδιαγράμματα και τη μορφή των εξετάσεων ή τι θα γίνει σε περίπτωση απουσίας ενός μεγάλου αριθμού μαθητών από τα σχολεία ή αν ένας μαθητής πρέπει να αυτοπεριοριστεί κατά τις ημερομηνίες διεξαγωγής των εξετάσεων.

Άστε την ειδική ενιαία εκπαίδευση, η οποία αντιμετωπίζει πρόσθετα προβλήματα λόγω της πανδημίας γιατί δεν υπήρξε μέχρι σήμερα πολιτική στήριξής της, τα εσπερινά σχολεία, των οποίων οι μαθητές από την έναρξη της πανδημίας μέχρι και σήμερα δεν έχουν πάρει ακόμα ηλεκτρονικές συσκευές, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.α.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι είδαμε να διορίζεται επιτροπή ειδικών συμβούλων για τα θέματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μόλις πριν λίγες βδομάδες!

Απειλεί όμως γονείς και μαθητές ότι σε περίπτωση μη συμμετοχής των παιδιών στα μαθήματα μέσω της τηλεκπαίδευσης θα μπαίνουν απουσίες!

Ο Υπουργός Παιδείας δεν αντιλαμβάνεται ότι η αλαζονεία και ο αυταρχισμός δεν είναι καλοί σύμβουλοι. Δυστυχώς τα σπασμένα τα πληρώνουν οι μαθητές.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy