Στον πάγο η μετακίνηση των ασφαλτικών, καθώς αναμένονται οι περιβαλλοντικές μελέτες

Η ανεπάρκεια προμήθειας ασφαλτικού σκυροδέματος δημιουργεί προβλήματα στην υλοποίηση έργων

 

Μεγάλο είναι το πρόβλημα έλλειψης ασφαλτικού σκυροδέματος με αποτέλεσμα να υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των δρόμων που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη.

Η αδυναμία προμήθειας επαρκών ποσοτήτων ασφαλτικού σκυροδέματος είναι αποτέλεσμα της καθυστέρησης, με υπαιτιότητα του κράτους, της μετεγκατάστασης των μονάδων παραγωγής ασφαλτικού σκυροδέματος στο Μιτσερό και την Καλαβασό, όπως σχετικά συμφωνήθηκε στη σύσκεψη του Προεδρικού τον Ιούλιο του 2020.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Συνδέσμων Εργολάβων Οικοδομών Κύπρου, η παύση λειτουργίας τεσσάρων εργοστασίων παραγωγής στη Λευκωσία, τα τρία ως αποτέλεσμα του προσωρινού διατάγματος παύσης λειτουργίας που εκδόθηκε από το Δικαστήριο μετά από αίτημα της Δημοκρατίας, έχει πλέον δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στην παραγωγή ικανοποιητικής ποσότητας ασφαλτικού σκυροδέματος. Όπως εξηγεί στη «Χαραυγή» ο διευθυντής της ΟΣΕΟΚ, Γιάννος Πουμπουρής, η δυνατότητα παραγωγής των εναπομείναντων εργοστασίων δεν είναι ικανή να καλύψει τις ανάγκες των ασφαλτικών έργων του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα.

Ως αποτέλεσμα, δημιουργούνται καθυστερήσεις στην υλοποίηση έργων συντήρησης δρόμων και αυτοκινητόδρομων, τα οποία έχουν ξεκινήσει, αλλά και αδυναμία έναρξης αυτών που δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει. Ο κ. Πουμπουρής σημειώνει ότι το πρόβλημα παίρνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις, με την έναρξη εργασιών ασφαλτόστρωσης των σημαντικών και μεγάλων έργων που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση, τόσο υφιστάμενων όσο και νέων, όπως ο αυτοκινητόδρομος Αστρομερίτη – Ευρύχου, ο δρόμος Παλαιχωάλλη να ξεπεραστούν οι ανησυχίες και οι φόβοι των επηρεαζόμενων κοινοτήτων.

Άγνωστο το πότε θα ολοκληρωθούν οι μελέτες μετακίνησης των ασφαλτικών Φαίνεται όμως ότι η μετακίνηση των ασφαλτικών θα καθυστερήσει πολύ ακόμη, αφού εκκρεμεί ενώπιον του δικαστηρίου η μετακίνηση της μιας μονάδας ασφαλτικού προς το Μιτσερό.

Επίσης, σύμφωνα με το Τμήμα Περιβάλλοντος του Υπουργείου Γεωργίας, για τις τρεις μονάδες που είναι προγραμματισμένο να μετακινηθούν στην Καλαβασό, έχουν ζητηθεί στοιχεία από τους μελετητές των εταιρειών, αλλά δεν τα έχουν λάβει ακόμη. Επιπρόσθετα, ζητήθηκε από τις εταιρείες να πραγματοποιήσουν μελέτες που να δείχνουν την αθροιστική επίπτωση στο περιβάλλον, συνυπολογίζοντας τη λειτουργία και των τριών μαζί.

Πέραν των πιο πάνω, σύμφωνα με την ΟΣΕΟΚ, δημιουργείται και σοβαρό οικονομικό πρόβλημα στις εταιρείες του κλάδου οδοποιίας, καθώς και σοβαρό θέμα ανταγωνισμού. Ως εκ τούτου, η Ομοσπονδία ζητά να εξευρεθεί λύση από την Πολιτεία, έτσι ώστε να μπορέσει από τη μια να προχωρήσει απρόσκοπτα η υλοποίηση των έργων και από την αποφάσεις και ενέργειές μας».

 

«Πρέπει να εκμεταλλευτούμε τα διαχειρίσιμα μεγέθη των χωρών μας, τη σωρευμένη πολυδιάστατη επιστημοσύνη σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο για να οδηγήσουμε με επιτυχία τις δύο χώρες στον ορίζοντα 2030 και στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών», υπέδειξε. Υπάρχει ακόμη μία μονάδα ασφαλτικού, η οποία σχεδιάζεται να μεταφερθεί στην Κόσιη.

Η μελέτη κατατέθηκε στο Τμήμα, ωστόσο δεν έχει αξιολογηθεί ακόμη. Ο χρόνος που θα χρειαστεί ακόμη για την ολοκλήρωση των διαδικασιών, δεν μπορεί να προβλεφθεί από το Τμήμα Περιβάλλοντος.

 

Γιάννης Κακαρής

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy