Στραβά κοιτάς, αλλού μιλάς, άντε και δεν μας παρατάς*

Του Παναγιώτη Πενταλιώτη

Κύπρος, a year round island. Δεν βαριέσαι ποτέ. Και πώς να σε αφήσουν οι ιθαγενείς να βαρεθείς. Έχουμε νέα σταυροφορία! Αυτή τη φορά ενάντια στο τραγούδι που θα μας εκπροσωπήσει στην Eurovision 2021, το El Diablo (Ο Διάβολος), που τραγουδά η Έλενα Τσαγκρινού.

Στην αρχή, όταν είδα τη σταυροφορία ψηφοφορία στο Avaaz νόμιζα ότι ήταν κάποιου είδους αστείο. Αμ δε! Θεολόγος, ο οποίος λογικά τις τελευταίες μέρες δεν πήρε μάτι τις καταγγελίες εναντίον ιερωμένου για σεξουαλική παρενόχληση ούτε άκουσε ότι ο Αρχιεπίσκοπος ήθελε «αξιόπιστες μαρτυρίες για τον ιερωμένο που καταγγέλθηκε από γυναίκα ότι τη βίασε» (αλήθεια, τι στοιχεία θέλει ένας Αρχιεπίσκοπος, ο οποίος από θέση αρχής πρέπει να καταδικάζει οποιαδήποτε περιστατικά κακοποίησης και παρενόχλησης;) βρήκε χρόνο να ασχοληθεί με την ποπκουλτούρα του νησιού. Η τελευταία όμως, αν μη τι άλλο, έχει προσφέρει καλύτερη διαφήμιση στο εξωτερικό, για την Κύπρο, από τις πομπές του Αρχιεπισκόπου και της Εκκλησίας.

Οι στίχοι ενός ποπ τραγουδιού που λέει ότι έδωσε την καρδιά της σε έναν άνθρωποδιάβολο (έκανε τη ζωή της κόλαση… και δεν είναι του Γιάννη Πάριου) σόκαρε τους Θεολόγους, οι οποίοι με ανακοίνωσή τους διερωτώνται «γιατί επιλέχθηκε ένα τραγούδι που προκαλεί τόσο βάναυσα τα θρησκευτικά αισθήματα του πιστού λαού;»

Δεν θέλω να σοκάρω τους Θεολόγους, αλλά το τραγούδι του Μάκη Χριστοδουλόπουλου, «Πήρες την καρδιά μου, πήρες το μυαλό μου, πάρε το πουκάμισό μου», δεν αναφέρεται σε κάποιου είδους γυναίκα χάνιμπαλ, ούτε η «Κυπριοπούλλα με θκυο μάθκια λέιζερ που έρεσσε τζαι εθέριζε» αναφέρεται σε κάποια βιονική γυναίκα της νέας τάξης πραγμάτων με τσιπάκι του Bill Gates.

Ομολογώ, έχω θαυμάσει την ετοιμότητα των Θεολόγων να εκδώσουν ανακοίνωση για ένα τραγούδι, ενώ δεν μπήκαν στον κόπο έστω να εκδώσουν κάποια ανακοίνωση για τον ιερωμένο που κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση.

Διερωτώμαι με ποια κριτήρια ο Σύνδεσμος Θεολόγων επιλέγει να εκδώσει ανακοίνωση για ένα θέμα που εκ των πραγμάτων δεν υπάρχει. Γιατί είναι τόσο δύσκολο για αυτούς να πάρουν θέση και να καταδικάσουν τις καταγγελίες γυναικών για σεξουαλική παρενόχληση; Γιατί δεν έχουν εκδώσει ανακοίνωση με την οποία να ζητούν να διερευνηθούν ταχύτατα και αποφασιστικά οι καταγγελίες σεξουαλικής παρενόχλησης, ανεξάρτητα αν αυτές αφορούν ιερωμένους; Περιορισμένες οι ευαισθησίες τους απ’ ό,τι φαίνεται.

 

Λείπει όμως ο Μάρτης από τη Σαρακοστή; Όχι, βέβαια.

Θέση πήρε και το αδελφάκι της εγκληματικής οργάνωσης της Χρυσής Αυγής στην Κύπρο, το ΕΛΑΜ. Υπενθυμίζω ότι μερικές από τις πολιτικές παρεμβάσεις του ΕΛΑΜ αφορούσαν «είδηση» από τα Ξεροτήανα Πάφου, την οποία πήραν ως αληθινή, ενώ ασχολήθηκαν επιστάμενα και προωθούσαν fake news για το 5G.

Η ενασχόληση με τους στίχους ενός ποπ τραγουδιού για την Eurovision είναι η πιο πρόσφατη «πολιτική» παρέμβαση των στελεχών που δεν εκπληρώνουν τις στρατιωτικές τους θητείες. Το ΕΛΑΜ κάνει μια αξιοζήλευτη προσπάθεια να αλιεύσει χριστιανοταλιμπανικές ψήφους γι’ αυτό και ασχολήθηκε με αυτό το «φλέγον» ζήτημα.

Αλλά ας βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους: αν βάλεις το τραγούδι και παίξει ανάποδα, ακούγεται ο Αρχιεπίσκοπος να λέει για το πόσα έκλεψε, βάζει και τον εαυτό του μέσα!!!

*Αμαλία Αντωνοπούλου, «Παρά Πέντε» 2005

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy