Συντηρείται η κρίση στην Παιδεία

Μπορεί η ΟΕΛΜΕΚ να αποφάσισε να απαντήσει γραπτώς στον Υπουργό Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρη σε ό,τι αφορά τις διαφωνίες πριν από τη συνάντηση που θα έχουν και η οποία ακόμη δεν έχει ορισθεί, ωστόσο, όπως τον κατηγορεί, αυτός συντηρεί την κρίση στην Παιδεία.

Παράλληλα και η ΠΟΕΔ, διά του προέδρου της Φίλιου Φυλακτού, αναφέρει πως ο κ. Χαμπιαούρης αποφεύγει να συναντήσει τις εκπαιδευτικές οργανώσεις «και σε αυτή του την προσπάθεια εισάγει νέα ήθη στο θέμα του διαλόγου και της διαπραγμάτευσης».

Συγκεκριμένα η ΟΕΛΜΕΚ σε ανακοίνωσή της επισημαίνει πως «ο Υπουργός Παιδείας προσπαθεί να συντηρήσει την κρίση στην Παιδεία κάνοντας λόγο και για αυταρχικές απειλές».

«Ενώ το Σάββατο ο Υπουργός Παιδείας δήλωνε στα ΜΜΕ ότι το γραφείο του είναι πάντα ανοιχτό για διάλογο, δυστυχώς όλα δείχνουν ότι προσπαθεί να συντηρήσει την κρίση στην Παιδεία», αναφέρεται στην ανακοίνωση. «Απόδειξη τούτου», σημειώνεται, «οι αυταρχικές απειλές που δημοσίως εκστομίζει εκπρόσωπος του Υπουργείου». Παρόλα αυτά, αναφέρει η ΟΕΛΜΕΚ, πιστή στη θέση ότι όλα τα προβλήματα μπορούν να λυθούν στο τραπέζι του διαλόγου, έχει αποστείλει γραπτώς στον ΥΠΠΑΝ τις θέσεις της.

Σε ό,τι αφορά το επίμαχο ζήτημα με την αξιολόγηση των μαθητών/τριων και πιο συγκεκριμένα τις εξετάσεις ανά τετράμηνο, η ΟΕΛΜΕΚ έχει καταγράψει, όπως πληροφορούμαστε, μια σειρά από πολλαπλά προβλήματα.

Η διδακτέα ύλη πολλών μαθημάτων δεν έχει προσαρμοστεί ρεαλιστικά στον πραγματικά διαθέσιμο διδακτικό χρόνο, μετατρέποντας τη διδακτική πράξη σε έναν διαρκή αγώνα δρόμου για την κάλυψη της ύλης.

Τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα είναι πιεστικά και ανεφάρμοστα και το μόνο που θα προκαλέσουν είναι σοβαρές διοικητικές και οργανωτικές δυσλειτουργίες. Η ποσόστωση της προφορικής αξιολόγησης έχει καταστεί μια περίπλοκη διαδικασία για την οποία υπάρχουν μεγάλες ασάφειες.

Έντονος προβληματισμός υπάρχει σχετικά με την τέταρτη πηγή αξιολόγησης που αναφέρεται σε διακρίσεις μαθητών.

Ο νέος τρόπος αξιολόγησης των μαθητών/τριών ουσιαστικά μετατρέπει τον εκπαιδευτικό από παιδαγωγό σε στείρο αξιολογητή, ο οποίος από τη μια θα τρέχει να καλύψει την ύλη και από την άλλη θα πρέπει να έχει συνεχώς ανά χείρας το βαθμολόγιο. Δεν τηρήθηκε η υπόσχεση που δόθηκε από τον ΥΠΠΑΝ στους μαθητές/τριες, ότι η εξεταστέα ύλη για τις γραπτές εξετάσεις θα περιοριστεί στο 50% της διδακτέας ύλης κάθε τετραμήνου. Ο νέος τρόπος αξιολόγησης των μαθητών/ τριών περιλαμβάνει σειρά αντιεπιστημονικών προνοιών.

Οι διαδικασίες που αφορούν την κεντρική γραπτή αξιολόγηση φανερώνουν την εμμονή του ΥΠΠΑΝ να προσδώσει στον νέο τρόπο αξιολόγησης μαθητών/τριών χαρακτήρα εξετάσεων. Καταγράφονται περιπτώσεις στις οποίες τα πλαίσια μάθησης των μαθημάτων παραβιάζουν τις πρόνοιες του Κυβερνητικού Νομοσχεδίου που ψηφίστηκε από τη Βουλή (π.χ. Νέα Ελληνικά).

Προκύπτει άνιση μεταχείριση των μαθητών, αφού για τους μαθητές των Λυκείων και των Τεχνικών Σχολών προβλέπεται η ίδια διδακτέα και εξεταστέα ύλη, ενώ ο διδακτικός χρόνος των ορισμένων μαθημάτων είναι διαφορετικός.

Ελένη Κωνσταντίνου

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy