Προκαταρκτική σύσκεψη με τους οργανωμένους φορείς για το θέμα της βελτίωσης του θεσμού των τετραμήνων, αναμένεται εντός των ημερών να συγκαλέσει ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Κώστας Χαμπιαούρης.

Ο Υπουργός Παιδείας είχε σήμερα το μεσημέρι, συνάντηση στο γραφείο του, με αντιπροσωπεία της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης. Τη συνάντηση ζήτησαν οι ίδιοι οι οργανωμένοι γονείς για συζήτηση των προβλημάτων που έχουν παρουσιαστεί κατά την εφαρμογή της Αξιολόγησης του Μαθητή στο Α’ τετράμηνο.

Σε δηλώσεις μετά το πέρας της συνάντησης, η οποία διήρκεσε περίπου δύο ώρες, ο Υπουργός Παιδείας ευχαρίστησε τους οργανωμένους γονείς για τις εισηγήσεις που έφεραν για τη βελτίωση του θεσμού των τετραμήνων.

«Πρόκειται για εισηγήσεις, οι οποίες θεωρούμε ότι θα βοηθήσουν να βελτιωθεί ο θεσμός εκεί και όπου χρειάζεται. Θα καλέσω εντός των ημερών σύσκεψη προκαταρκτική που να είναι προσκεκλημένοι και οι οργανωμένοι μαθητές και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις και η ΟΕΛΜΕΚ και η ΟΛΤΕΚ, ούτως ώστε να δούμε σε πρώτη φάση πώς μπορούμε να πάρουμε κάποιες κοινές αποφάσεις για βελτίωση του θεσμού το Β΄ τετράμηνο. Υπάρχουν συγκλίσεις και θεωρώ ότι θα πάμε προς το καλύτερο», πρόσθεσε.

Ερωτηθείς για την αυριανή 4ωρη αποχή των μαθητών από τα μαθήματα τους, ο Υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι αύριο είναι η τελευταία μέρα των διαγωνισμάτων και των 20λεπτων ασκήσεων.

«Δεν έχει νόημα να δημιουργούμε αναστάτωση στα σχολεία. Είναι σεβαστές οι απόψεις και οι αποφάσεις της ΠΣΕΜ, αλλά αντιλαμβάνεστε ότι από αύριο μέχρι και τα Χριστούγεννα οι μαθητές θα έχουν να δώσουν μόνο τέσσερα ενενηντάλεπτα γραπτά διαγωνίσματα. Νομίζω ας αφήσουμε το σύστημα να δουλέψει και να δούμε πού μπορούμε να κάνουμε τις βελτιωτικές μας κινήσεις», συμπλήρωσε.

Ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, Κυριάκος Νικηφόρου, σε δηλώσεις του είπε ότι είχαν σήμερα μια εποικοδομητική συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας, όπου ουσιαστικά του κατέθεσαν κάποιες σκέψεις των οργανωμένων γονιών σχετικά με τη νέα μορφή αξιολόγησης του μαθητή και προβλήματα, τα οποία έχουν δει ότι παρουσιάστηκαν σε αυτούς τους τρεις μήνες που εφαρμόζεται ο θεσμός.

«Προβλήματα για εμάς ήταν αναμενόμενο ότι θα υπήρχαν και γι΄ αυτό το λόγο υπάρχουν και οι Επιτροπές και η παρακολούθηση του θεσμού και από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, αλλά και από όλους τους φορείς. Η συζήτηση έγινε σε ένα κλίμα εποικοδομητικό. Εμείς έχουμε συζητήσει με τον Υπουργό για να γίνει, αν είναι δυνατό, μια προκαταρκτική σύσκεψη μεταξύ όλων των οργανωμένων φορέων και να συζητήσουμε το τι εντοπίστηκε από όλους, και μέσα σε ένα πνεύμα συναίνεσης και συνεργασίας όλων να δούμε πώς επιλύουμε τα οποιαδήποτε προβλήματα παρουσιάστηκαν για το καλό των παιδιών μας και του δημόσιου σχολείου, παραμένοντας, όμως, πάντα σταθεροί στη θέση ότι αυτός ο νέος θεσμός πρέπει να παραμείνει, να ενισχυθεί, να ενδυναμωθεί για το καλό των παιδιών και το δημόσιου σχολείου», συμπλήρωσε.

Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Νικηφόρου είπε ότι οι εισηγήσεις τους ήταν ξεκάθαρες.

«Έχουμε δει ότι δημιουργήθηκαν κάποια προβλήματα με τα 20λεπτα διαγωνίσματα. Ήταν μια συζήτηση η οποία κάλυψε όλο το φάσμα τι έχει παρουσιαστεί μέχρι στιγμής. Αυτό το τετράμηνο ήταν ένα τετράμηνο όπου δοκιμάσαμε τον θεσμό και θα συνεχίσει να δοκιμάζεται και με την εφαρμογή των ενιαίων κεντρικών δοκιμίων», πρόσθεσε.

Όπως είπε, ο στόχος των οργανωμένων γονέων είναι αυτός ο θεσμός να τύχει τέτοιας επεξεργασίας, ούτως ώστε στην επομένη διετία να έχει πλήρως κατασταλάξει και να λειτουργεί χωρίς προβλήματα «και να πάμε στην Γ΄ Λυκείου, που είναι μια κρίσιμη τάξη, χωρίς οποιοδήποτε πρόβλημα του θεσμού αλλά να δουλεύει προς όφελος των μαθητών, του δημόσιου σχολείου και να ενισχύει το απολυτήριο του δημόσιου σχολείου που για μας είναι σημαντικό να ενισχυθεί και να ενδυναμωθεί».

Ερωτηθείς για την αυριανή αποχή των μαθητών από τα μαθήματα τους, ο κ. Νικηφόρου είπε πως αντιλαμβάνονται ότι υπήρξαν προβλήματα, τα ανέμεναν, αλλά παράκληση των γονιών είναι να αποφύγουν όλοι τα οποιαδήποτε μέτρα που πιθανόν να δυναμιτίσουν την ατμόσφαιρα, να αποφύγουν όλοι πράξεις με τις οποίες θα χαθεί διδακτικός χρόνος και να γίνουν εισηγήσεις και προτάσεις για βελτίωση του θεσμού, οι οποίες να συζητηθούν και να δουν πώς θα προχωρήσουν.

«Μέσα από την πρόταση της ΠΣΕΜ, η οποία ήρθε τον Ιανουάριο του 2019, και την οποία έχουμε στο χέρι μας, ικανοποιήθηκαν σχεδόν όλα εκτός από ένα σημείο, το οποίο ακόμα δεν δοκιμάστηκε και είναι οι κεντρικές ενιαίες εξετάσεις. Θα πρέπει, λοιπόν, να περιμένουμε να δοκιμαστεί και αυτό το σημείο, και αν υπάρξουν προβλήματα να κάνουμε εποικοδομητικές εισηγήσεις. Είναι ανοικτά τα αυτιά του Υπουργείου να ακούσει τους πάντες και να κάνει βελτιωτικές κινήσεις εκεί και όπου χρειάζονται για το καλό των παιδιών», πρόσθεσε.

Εισηγήσεις οργανωμένων γονέων

Σε επιστολή τους για το θέμα της αξιολόγησης του μαθητή μέσα από τα τετράμηνα προς τον Υπουργό Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, Κώστα Χαμπιαούρη, οι οργανωμένοι γονείς αναφέρουν ότι η Συνομοσπονδία κατά την τελευταία της συνεδρίαση στις 23 Νοεμβρίου, και αφού έλαβε υπόψη τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την εφαρμογή της Αξιολόγησης στην Α’ τάξη Λυκείων και Τεχνικών Σχολών κατά το Α’ τετράμηνο, αποφάσισε να καταθέσει εισηγήσεις με στόχο τη βελτίωση του θεσμού.

Η Συνομοσπονδία εισηγείται όπως η Κεντρική Γραπτή Αξιολόγηση του Μαθητή (30%) να μεταφερθεί τον Ιανουάριο μετά τη λήξη του Α’ τετραμήνου, τα σχολεία να είναι κλειστά, χωρίς διεξαγωγή μαθημάτων, η εβδομάδα που θα προηγείται της γραπτής αξιολόγησης να είναι εβδομάδα επαναλήψεων και εμπέδωσης.

Όπως αναφέρει, με τον τρόπο αυτό κερδίζεται ολόκληρος ο Δεκέμβρης για την προφορική/συντρέχουσα και τη γραπτή αξιολόγηση (45λεπτο γραπτό διαγώνισμα – 10%).

Αναφορικά με την Προφορική/Συντρέχουσα Αξιολόγηση, η Συνομοσπονδία εισηγείται να μην γίνεται καμία 20λεπτη προειδοποιημένη ή απροειδοποίητη άσκηση, διότι η ανεξέλεγκτη εφαρμογή των 20λεπτων ασκήσεων έχει προκαλέσει σωρεία προβλημάτων στους μαθητές.

Εισηγείται, επιπρόσθετα, όπως το 10% της 20λεπτης αξιολόγησης να μεταφερθεί στις άλλες δύο μορφές προφορικής/συντρέχουσας αξιολόγησης και σημειώνουν ότι θα μπορούσε να καθοριστεί μία άλλη μορφή προφορικής αξιολόγησης από αυτές που εισηγήθηκε η Επιτροπή που διαμόρφωσε την Πρόταση.

Αναφέρει, επίσης, ότι δεν πρέπει να υπάρχει καμία γραπτή αξιολόγηση στην προφορική/συντρέχουσα αξιολόγηση πλην της κατ’ οίκον εργασίας, αν αυτή μπορεί να θεωρηθεί γραπτή αξιολόγηση, ενώ αναφορικά με το project, οι οργανωμένοι γονείς θεωρούν ότι πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά τουλάχιστον ένα project κάθε τετράμηνο.

Σημειώνει ότι στη γυμναστική, μουσική και τέχνη δεν θα πρέπει να υπάρχει οποιαδήποτε μορφή γραπτής αξιολόγησης, είτε αυτό ονομάζεται διαγώνισμα, είτε ονομάζεται 20λεπτη άσκηση, αλλά πρέπει να εφαρμόζονται άλλες μορφές αξιολόγησης, όπως συνέβαινε μέχρι και την προηγούμενη σχολική χρονιά.

«Θεωρούμε ότι οι αλλαγές που αφορούν τις 20λεπτες ασκήσεις, τα projects και τη μουσική, την τέχνη και τη γυμναστική, πρέπει να εφαρμοστούν με την έναρξη του Β’ Τετραμήνου. Όσον αφορά τη μεταφορά της κεντρικής ενιαίας γραπτής αξιολόγησης από τον Δεκέμβρη στον Ιανουάριο είναι εφικτό να εφαρμοστεί με τη νέα σχολική χρονιά. Η ύλη πρέπει να μοιραστεί ανάμεσα στα δύο τετράμηνα αναλόγως του πραγματικού διδακτικού χρόνου κάθε τετραμήνου», προσθέτει.

Η Συνομοσπονδία αναφέρει στην επιστολή της ότι παρόλες τις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν στην εφαρμογή του συγκεκριμένου θεσμού – κάποιες τις ανέμεναν και κάποιες όχι- παραμένει σταθερή στην άποψη της ότι ο συγκεκριμένος θεσμός πρέπει να συνεχίσει να εφαρμόζεται.

«Όλοι εμπλεκόμενοι φορείς οφείλουμε να καταθέσουμε εισηγήσεις για οποιαδήποτε αδυναμία ή στρέβλωση έχει παρατηρηθεί για συνεχή βελτίωση του θεσμού, μέχρι και την εφαρμογή της Αξιολόγησης στην Γ’ Λυκείου. Ευελπιστούμε ότι θα υιοθετήσετε τις εισηγήσεις μας και θα προχωρήσετε με νομοθετική ή άλλη ρύθμιση, ούτως ώστε ο θεσμός αυτός να συνεχίσει να εφαρμόζεται με όσο το δυνατό λιγότερα προβλήματα, για το καλό των παιδιών μας και της εκπαίδευσης γενικότερα», καταλήγει.