Τα έβαλε με εκπαιδευτικές οργανώσεις ο Προδρόμου – «Στέλνουν παραπλανητικά μηνύματα»

Την ώρα που οι εκπαιδευτικές οργανώσεις τονίζουν ότι στα σχολεία υπάρχει έλλειψη προσωπικού, ο Υπουργός Παιδείας Πρόδρομος Προδρόμου, ισχυρίζεται ότι στέλνουν παραπλανητικά μηνύματα και ότι οι αναπληρώσεις έγιναν στο μέγιστο βαθμό.

Μιλώντας στο ΚΥΠΕ και ερωτηθείς ποια είναι η κατάσταση στα σχολεία, ο κ. Προδρόμου είπε ότι «έχουμε απουσίες αριθμού εκπαιδευτικών».

«Ορισμένοι είναι για λόγους πανδημίας είτε είναι κρούσματα, είτε είναι επαφές», είπε, προσθέτοντας ότι «ορισμένοι άλλοι πρέπει να μείνουν στο σπίτι για σκοπούς φύλαξης παιδιών, τα οποία επίσης είναι υπό περιορισμό».

Σύμφωνα με τον κ. Προδρόμου, «σήμερα χρειάστηκε να γίνει ένας πολύ μεγάλος αριθμός αντικαταστάσεων, μερικές εκατοντάδες».

«Επιστρατεύτηκαν όλα τα δυνατά μέσα και στο μέγιστο δυνατό βαθμό έχουμε καταφέρει να γίνουν οι αναπληρώσεις», υποστήριξε.

Πρέπει να σημειώσουμε, υποστήριξε, «ότι από τα σχολεία λείπει και ένας αριθμός μαθητών. Είναι και αυτό επόμενο, εξαιτίας ακριβώς της πανδημίας. Βεβαίως στην μέση εκπαίδευση, λείπει και ένας αριθμός μαθητών, οι οποίοι πιθανώς να προετοιμάζονται για τις εξετάσεις που θα ξεκινήσουν στα λύκεια και τεχνικές σχολές την Παρασκευή».

Ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε, επίσης, ότι οι προσπάθειες που γίνονται μέσω της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας εξαντλούν τους καταλόγους και τους διαθέσιμους αντικαταστάτες και από εκεί και πέρα, επιστρατεύονται και εσωτερικές διευθετήσεις είτε μεταξύ προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας, αξιοποιώντας κάποιους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε σχολεία ΔΡΑ.Σ.Ε., είτε φέρνοντας φιλολόγους σε δημοτικά σχολεία εκεί όπου δεν μπορούν να καλυφθούν τα κενά είτε και με εσωτερικές διευθετήσεις.

Όπως είπε, υπάρχουν σταθερές οδηγίες στις διευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας.

«Έχουμε τους αυριανούς αριθμούς. Έχω μια πληροφόρηση ότι στη Μέση Εκπαίδευση πιθανώς να χρειαστεί επιπρόσθετα ένας αριθμός σχεδόν 137 εκπαιδευτικών, εκ των οποίων οι πραγματικές ανάγκες θα είναι γύρω στους 60», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «η διαδικασία αντικαταστάσεων με βάση τους κανονισμούς γίνεται για εκπαιδευτικούς που απουσιάζουν τρεις ημέρες και πάνω».

Και δεύτερο, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, «ένας αριθμός από αυτούς που απουσιάζουν είναι εδώ και καιρό με χρόνιες παθήσεις».

Επομένως, υποστήριξε, «οι πραγματικοί αριθμοί που πρέπει να αναπληρώσουμε είναι διαφορετικοί».

«Απευθύνω έκκληση στις εκπαιδευτικές οργανώσεις να σταματήσουν να προσπαθούν να μαντέψουν τους αριθμούς και να στέλνουν και παραπλανητικά μηνύματα. Τα μόνα έγκυρα στατιστικά στοιχεία είναι αυτά που δίνουν οι διευθύνσεις του Υπουργείου σε συνεργασία με την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας», συμπλήρωσε.

Ο κ. Προδρόμου, υποστήριξε επιπρόσθετα, ότι γίνεται ένας αγώνας «και σήμερα με μεγάλες προσπάθειες έγινε κατορθωτό να αντικατασταθούν οι εκπαιδευτικοί που έλλειπαν και αύριο προβλέπουμε ότι θα τα καταφέρουμε».

«Η πίεση είναι μεγάλη», σημείωσε, υποστηρίζοντας ότι «στο Υπουργείο Παιδείας είμαστε όλοι σε εγρήγορση και συνεχώς συνεργαζόμαστε με την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας». Όμως, πρόσθεσε, «απευθύνω έκκληση στις εκπαιδευτικές οργανώσεις να σταματήσουν να προσπαθούν να βρουν και να δώσουν αριθμούς διότι υπάρχουν στοιχεία, τα οποία δεν γνωρίζουν και στέλνουν και παραπλανητικά στοιχεία».

«Εν πάση περιπτώσει, αξιοποιούμε το διαθέσιμο προσωπικό που έχουμε στο Υπουργείο, εν αναμονή μάλιστα των συνεδριάσεων που γίνονται στο Υπουργείο Υγείας, με το οποίο έχουμε συνεχή συνεργασία τόσο για την διεκπεραίωση των κρουσμάτων, για τους διαγνωστικούς ελέγχους και συζητούμε, όπως έχω πει, ξανά με τον Υπουργό Υγείας για να αξιοποιήσουμε ειδικά στα σχολεία και τη διαδικασία των self-test», υποστήριξε.

Εξετάσεις τετραμήνων

Απαντώντας για το θέμα των εξετάσεων τετραμήνων και για τους μαθητές που θα απουσιάζουν λόγω της πανδημίας, ο κ. Προδρόμου είπε ότι υπάρχει πάγια πρόβλεψη, η οποία ισχύει ανεξαρτήτως πανδημίας.

«Πάντοτε προνοείται να υπάρχει δεύτερη σειρά εξετάσεων για όσους για οποιονδήποτε λόγο θα κωλύονται, θα είναι δικαιολογημένα απόντες και δεν παρευρεθούν στις εξετάσεις», ανέφερε.

Από την ώρα που έγινε η θεματοθέτηση, είπε, «έχουμε για κάθε εξέταση δύο θέματα, δύο δοκίμια, ακριβώς για αυτό τον σκοπό».

Επομένως, πρόσθεσε, «αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο».

«Αυτό που θα κάνουμε ειδικά φέτος είναι σε περίπτωση που παραστεί ανάγκη να υπάρξει και μια τρίτη σειρά και βέβαια το να παρακαθίσουν κάποια παιδιά εξετάσεις, που θα έχουν χάσει την πρώτη εξεταστική, αυτό δε θα γίνει εις βάρος της φοίτησης. Μιλάμε για μερικές ώρες στη συνέχεια, εφόσον τερματιστούν οι εξετάσεις», υποστήριξε.

Στο 25% οι απουσίες σε Γυμνάσια και Λύκεια – «Δείχνουν» το ΥΠΠΑΝ οι εκπαιδευτικοί

Απουσίαζαν σήμερα από τα σχολεία τους, περίπου το 7,18% των καθηγητών και από τα γυμνάσια και τα λύκεια, συνολικά το 18,40% των μαθητών, ανέφερε ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Κώστας Χατζησάββας, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ.

Ερωτηθείς πως κύλησε η επαναλειτουργία των σχολείων μετά τις εορτές των Χριστουγέννων, ο κ. Χατζησάββας είπε ότι ήταν μια δύσκολη μέρα από την στιγμή που ήταν και η πρώτη μέρα επαναλειτουργίας των σχολείων και λαμβάνοντας υπόψιν το γεγονός ότι τα κρούσματα ήταν αυξημένα πολλαπλάσια σε σχέση με τα κρούσματα που υπήρχαν πριν τις εορτές των Χριστουγέννων.

«Φαίνεται ότι μετά από επικοινωνία που είχαμε με τα Γυμνάσια και τα Λύκεια και μας απάντησαν σε διάφορα ερωτήματα ότι απουσίαζαν σήμερα από τα σχολεία τους περίπου το 7,18% των καθηγητών, οι οποίοι ήταν είτε κρούσματα, είτε στενές επαφές, είτε είχαν την ευθύνη της φύλαξης των παιδιών τους ηλικίας κάτω των 15 χρονών», πρόσθεσε.

Σημείωσε ότι «το μεγαλύτερο πρόβλημα για μας και για το οποίο προειδοποιούσαμε το προηγούμενο χρονικό διάστημα ήταν ότι θα έπρεπε σίγουρα σε κάθε περίπτωση από την στιγμή που αποφασίστηκε να επαναλειτουργήσουν τα σχολεία να λειτουργούσαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε θέματα ασφάλειας -υγείας, αλλά και σε θέματα εκπαιδευτικής διαδικασίας».

«Είναι για αυτό το λόγο που επιμέναμε ότι το Υπουργείο Παιδείας σε συνεννόηση με την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας έπρεπε να προέβαιναν σε κάθε ενέργεια ώστε να διοριστούν αντικαταστάτες εκπαιδευτικοί από σήμερα Δευτέρα», ανέφερε. Φαίνεται εκ των πραγμάτων όμως, πρόσθεσε, «ότι ενώ απουσίαζαν περίπου το 7,22% έχουν σταλεί αντικαταστάτες στα σχολεία ένα ποσοστό λιγότερο από το 30%, δηλαδή ουσιαστικά καλύφθηκε σε ανάγκες μόνο το 1/3 των εκπαιδευτικών που απουσίαζαν».

Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ ανέφερε, επιπρόσθετα, ότι καταλαβαίνουν τις σοβαρές δυσκολίες που έχει να αντιμετωπίσει η διεύθυνση του κάθε σχολείου, έτσι ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες.

«Η Οργάνωση μας ζήτησε από το Υπουργείο Παιδείας να δώσει κίνητρα στους αντικαταστάτες εκπαιδευτικούς, έτσι ώστε να μπορέσουν να αποδεχτούν ή να υποβάλλουν αίτηση για διορισμό με αντικατάσταση, ζητήσαμε να διοριστούν με πλήρες διδακτικό ωράριο, έτσι ώστε αυτοί οι αντικαταστάτες εκπαιδευτικοί, πέραν των διδακτικών τους καθηκόντων να αναλάβουν και κάποια άλλα καθήκοντα που έχουν σχέση με τα υγειονομικά μέτρα, όπως ακριβώς τα απαιτεί το Υπουργείο Υγείας και το Υπουργείο Παιδείας», είπε. «Δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας δεν ανταποκρίθηκε σε αυτό το αίτημα», πρόσθεσε.

Όπως ανέφερε, «ελπίζουμε, τουλάχιστον, αύριο Τρίτη να υπάρξει κάλυψη των κενών αυτών που παρουσιάστηκαν σήμερα με το διορισμό αντικαταστατών εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να μπορέσουν να εφαρμόσουν την εκπαιδευτική διαδικασία και να διδάξουν και να διαδραματίσουν το ρόλο τους ως εκπαιδευτικοί με το πιο καλό τρόπο».

Οι καθηγητές, συνέχισε ο κ. Χατζησάββας, και το προηγούμενο χρονικό διάστημα πριν τις εορτές των Χριστουγέννων, αλλά και από σήμερα Δευτέρα επωμίζονται πραγματικά πάρα πολλά εξωδιδακτικά καθήκοντα, που έχουν σχέση με τα υγειονομικά μέτρα, «και είναι για αυτό το λόγο που εμείς ζητήσαμε από το Υπουργείο Παιδείας την έμπρακτη στήριξη του και όχι απλά η όποια στήριξη να είναι θεωρητική ή λεκτική».

«Για αυτό το ζήτημα, πέρα του αιτήματος για πλήρη διορισμών των αντικαταστατών, ζητήσαμε επίσης να απαλλάξει κατά ένα μέρος από τα διδακτικά καθήκοντα εκείνους τους Βοηθούς Διευθυντές, οι οποίοι έχουν την ευθύνη της διαδικασίας ιχνηλάτησης». Εξήγησε ότι  η διαδικασία αυτή «είναι και χρονοβόρα και πολύ επίπονη και χρειάζεται αυτός ο υπεύθυνος της σχολικής μονάδας ή οι υπεύθυνοι της σχολικής μονάδας να τρέχουν συνεχώς όχι μόνο κατά τη διάρκεια του σχολικού χρόνου, αλλά και απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα, έτσι ώστε να έρθουν σε επικοινωνία με τους μαθητές, οι οποίοι είναι στενές επαφές, να τους ενημερώσουν για το τι θα πράξουν».

«Δυστυχώς, ούτε και σε αυτό το σημείο το Υπουργείο Παιδείας ανταποκρίθηκε και πραγματικά διερωτόμαστε ποια είναι η έμπρακτη στήριξη του Υπουργείου Παιδείας προς τις διευθύνσεις και το εκπαιδευτικό προσωπικό», συμπλήρωσε.

Όπως ανέφερε, σε κάθε περίπτωση οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται στις σχολικές τους μονάδες και θα κάνουν το καθήκον τους με το καλύτερο δυνατό τρόπο.

Σε ερώτηση αν έχουν ένδειξη πόσοι μαθητές απουσίαζαν σήμερα από τις σχολικές τους μονάδες, ο κ. Χατζησάββας είπε ότι απουσίαζε περίπου από τα γυμνάσια και τα λύκεια, συνολικά το 18,40% των μαθητών.

«Το ποσοστό των μαθητών που απουσίαζαν από τα λύκεια και τις τεχνικές σχολές ήταν πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με τα γυμνάσια. Και φαίνεται ότι κάποιοι μαθητές πέραν του γεγονότος ότι ήταν είτε κρούσματα είτε στενές επαφές, ενδεχομένως να παρέμειναν στο σπίτι για να προστατέψουν τον εαυτό τους από το να νοσήσουν ενόψει και του γεγονός ότι την ερχόμενη Παρασκευή αρχίζει η διαδικασία των εξετάσεων», πρόσθεσε.

Ερωτηθείς τι θα γίνει με τις εξετάσεις όσον αφορά τους μαθητές που είτε νοσούν είτε είναι στενές επαφές, ο κ. Χατζησάββας είπε ότι οι εξετάσεις αρχίζουν ουσιαστικά 14 Ιανουαρίου και ολοκληρώνονται 28 Ιανουαρίου και πρόσθεσε ότι υπάρχει ένα ζήτημα σίγουρα για τους μαθητές, οι οποίοι ενδεχομένως είτε να είναι κρούσματα είτε στενές επαφές.

Κατά συνέπεια, συνέχισε ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, με βάση αυτά τα οποία έχει δηλώσει ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας θα υπάρχει και δεύτερη και τρίτη σειρά, όπως ο ίδιος ανέφερε.

«Εμείς ζητούμε συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας για να ξεκαθαρίσουν ακριβώς αρκετά ζητήματα που έχουν σχέση με τη διαδικασία των εξετάσεων και αναμένουμε αυτή η συνάντηση να γίνει όσο πιο σύντομα γίνεται», είπε. Πραγματικά, πρόσθεσε, «διερωτόμαστε πως είναι δυνατό εν μέσω τέτοιων δυσκολιών, εν μέσω αυτής της πανδημίας, παρόλο που έχει αρκετές μέρες που ζητήσαμε συνάντηση, ακόμη ο Υπουργός Παιδείας δεν μας έχει καλέσει να υποβάλουμε και εμείς τα ερωτήματα μας, αλλά και κάποιες εισηγήσεις αναφορικά με τη διαδικασία των εξετάσεων».

Ανέφερε ότι «είχαμε υποβάλει αρχικά εδώ και αρκετούς μήνες κάποιες εισηγήσεις, αλλά θέλουμε και αυτή την στιγμή να συζητήσουμε διάφορα ζητήματα που έχουν σχέση με τα γραπτά δοκίμια, λέω παραδείγματος χάριν των εξετάσεων είτε αυτά αφορούν την Α΄ Λυκείου είτε την Β΄ είτε την Γ΄ Λυκείου».

Ο κ. Χατζησάββας σημείωσε ότι η θέση της ΟΕΛΜΕΚ είναι «ξεκάθαρα υπέρ της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τη φυσική παρουσία και των μαθητών και των εκπαιδευτικών, διότι σε καμία περίπτωση κανένα σύγχρονο τεχνολογικό μέτρο δεν μπορεί να υποκαταστήσει την εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας».

«Αυτό, όμως, σίγουρα υπό την προϋπόθεση να υπάρχει ασφάλεια σε θέματα υγείας που αφορούν τους μαθητές, το εκπαιδευτικό προσωπικό και όσους άλλους απασχολούνται εντός των σχολικών χώρων και γενικά της δημόσιας υγείας. Και ζητούμε την έμπρακτη υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας και όχι απλά αυτή η στήριξη να είναι λεκτική», κατέληξε.

Επαναλειτουργία των Γυμνασίων / Λυκείων – Ανακοίνωση ΟΕΛΜΕΚ

Στο μεταξύ, σε ανακοίνωση της η ΟΕΛΜΕΚ αναφέρει ότι με βάση τα στοιχεία που συνέλεξε σήμερα η ΟΕΛΜΕΚ σχεδόν από το σύνολο των Γυμνασίων και Λυκείων της Κύπρου, κατά την πρώτη ημέρα επαναλειτουργίας των σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων καταγράφηκαν τα πιο κάτω δεδομένα: Το 7,18% των Καθηγητών/τριών απουσίαζαν ως κρούσματα/επαφές ή για τη φροντίδα των ανήλικων παιδιών κάτω των 15 ετών που είναι κρούσματα / επαφές και το 18,40% των μαθητών/τριών απουσίαζαν.

Σημειώνει ότι μόνο το 29,13% των απόντων Καθηγητών/τριών αντικαταστάθηκαν από άλλους συναδέλφους.

«Τα πιο πάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν τις ανησυχίες που εκφράσαμε με την ανακοίνωσή μας στις 7 Ιανουαρίου 2022, ότι οι Διευθύνσεις και το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων θα αντιμετωπίσουν σημαντικά προβλήματα και δυσκολίες εξαιτίας της δραματικής αύξησης των κρουσμάτων την τελευταία περίοδο», προσθέτει.

Παρά τις δυσκολίες, σημειώνει, «οι Διευθύνσεις και το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων ανταποκρίθηκαν, όπως πράττουν όλη αυτή την περίοδο της πανδημίας, με απόλυτη επάρκεια στη δύσκολη συγκυρία, καταβάλλοντας τεράστιες προσπάθειες, ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να πραγματοποιείται με τη φυσική παρουσία μαθητών και εκπαιδευτικών με ασφάλεια και υγεία».

Η ΟΕΛΜΕΚ αναφέρει, τέλος, ότι θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση και τη λειτουργία των σχολείων, παρεμβαίνοντας με όποιον τρόπο απαιτείται στις εξελίξεις.

Πρόεδρος ΠΟΕΔ: Έλλειψη στη στελέχωση των σχολείων

Όπως είχαμε προβλέψει από την περασμένη βδομάδα, θα υπήρχε πρόβλημα όσον αφορά τη στελέχωση των σχολείων μας, ανέφερε η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου, σε δηλώσεις της στο ΚΥΠΕ.

«Αναμενόμενο, μιας και υπήρχε ήδη πρόβλημα πριν το κλείσιμο των σχολείων για τις διακοπές των Χριστουγέννων όπου υπήρχαν και λιγότερα κρούσματα. Δυστυχώς, όμως, η έλλειψη στη στελέχωση των σχολείων θα συνεχιστεί και πάλι αύριο Τρίτη, μιας και ο διαγωνισμός αντικαταστάσεων που έληξε πριν από λίγο, τελείωσε με δεκάδες αντικαταστάσεις να μην βρίσκουν κάτοχο», πρόσθεσε.

Τα σχολεία μας, είπε η κ.. Βασιλείου, πρέπει να παραμείνουν ανοικτά, σε ασφαλές περιβάλλον για παιδιά και εκπαιδευτικούς και με πλήρη στελέχωση.

«Ζητούμενο η έμπρακτη στήριξη από το Υπουργείο Παιδείας και την Πολιτεία», κατέληξε.

Χριστοφίδης για άνοιγμα σχολείων: Επαληθεύτηκαν οι ανησυχίες μας – Δεν υπήρξε η αναγκαία προετοιμασία

«Δυστυχώς επαληθεύτηκαν οι ανησυχίες μας. Δεν υπήρξε η αναγκαία προετοιμασία και προγραμματισμός», τόνισε ο βουλευτής και Επικεφαλής του Τομέα Παιδείας του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης.

«Όπως ήταν η ιδιαίτερη μας ανησυχία, τα σχολεία μας σήμερα έχουν επαναλειτουργήσει με σημαντικά προβλήματα. Με ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών, να μην βρίσκεται στις σχολικές μονάδες, αλλά ακόμα πιο σοβαρό, ένα ποσοστό επίσης σημαντικό εκπαιδευτικών, οι οποίοι απουσιάζουν δικαιολογημένα, να μην έχει αναπληρωθεί», πρόσθεσε ο κ. Χριστοφίδης.

Επεσήμανε ότι «αυτό έχει οδηγήσει βεβαίως στο να υπάρχουν κενά, μαθητές χωρίς δασκάλους, ή σε συγκεκριμένα αντικείμενα στη Μέση Εκπαίδευση χωρίς καθηγητές».

«Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που υπάρχουν και τις οποίες αναγνωρίζουμε, είναι άποψη μας, ότι η κατάσταση θα μπορούσε να ήταν πολύ καλύτερη αν υπήρχε ο αναγκαίος διάλογος του Υπουργείου Παιδείας με τους εκπαιδευτικούς, με τους γονείς αλλά και με τους μαθητές και αν υπήρχε ένας καλύτερος προγραμματισμός», συνέχισε ο βουλευτής του ΑΚΕΛ.

Πρόσθεσε ότι «θέλω να θυμίσω ότι πάρθηκε η οριστική απόφαση για λειτουργία των σχολείων την Τετάρτη, η Πέμπτη ήταν αργία και Παρασκευή πρωί νηπιαγωγοί και μαθητές έπρεπε να πάνε στα νηπιαγωγεία. Όπως επίσης θέλω να υπενθυμίσω ότι με την απαίτηση για 48ωρο τεστ τα περισσότερα τεστ έγιναν Σάββατο και Κυριακή, οπόταν επιπρόσθετα κενά που προέκυψαν δεν ελήφθηκε καμία πρόνοια να λυθούν εντός του Σαββατοκυρίακου».

«Θέλουμε να ελπίζουμε ότι τις επόμενες μέρες επιτέλους θα ληφθούν όλα εκείνα τα μέτρα που θα βοηθήσουν την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων μας με την μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές μας, τους γονείς τους και όλους όσους εργάζονται στα σχολεία μας», κατέληξε ο κ. Χριστοφίδης.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy