Τα κλιματιστικά στα σχολεία, η δαπάνη πέραν των 100 εκατ. ευρώ και η θέση του Υπ.Παιδείας

Η εγκατάσταση κλιματιστικών μονάδων στις αίθουσες διδασκαλίας θα επιφέρει κεφαλαιουχική δαπάνη πέραν των 100 εκατ. ευρώ και θα αυξήσει σημαντικό το λειτουργικό κόστος, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο Παιδείας, σχολιάζοντας την έντονη κριτική που δέχεται τις τελευταίες μέρες από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, λόγω των συνθηκών που επικρατούν στα σχολεία ως αποτέλεσμα των πολύ υψηλών θερμοκρασιών.

Το Υπουργείο αναφέρει ότι είναι «περιορισμένες (οι) ώρες λειτουργίας των σχολείων εντός των ωρών αιχμής και των ημερών καύσωνα», προσθέτοντας ότι η εφαρμογή «παθητικών και άλλων μέτρων, όπως η εξωτερική θερμομόνωση, η σκίαση, η αντικατάσταση κουφωμάτων και η εγκατάσταση ανεμιστήρων είναι οι καταλληλότερες ενδεδειγμένες ενέργειες».

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, η ευρωπαϊκή πολιτική σε θέματα εξοικονόμησης ενέργειας, η οποία στηρίζεται στις βασικές αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού, ενθαρρύνει τη χρήση παθητικών συστημάτων δροσισμού/αερισμού και αποτρέπει τη χρήση ενεργοβόρων συστημάτων, στοχεύοντας έτσι στη δημιουργία κτιρίων με σχεδόν μηδενική ενεργειακή κατανάλωση. Αναφέρεται επίσης ότι η τοποθέτηση κλιματιστικών και στις αίθουσες διδασκαλίας θα επιφέρει σημαντική αύξηση του ηλεκτρικού φορτίου παγκύπρια. Αναφέρεται ακόμη ότι η τοποθέτηση κλιματιστικών έρχεται σε αντίθεση με τους ενεργειακούς και στρατηγικούς σχεδιασμούς του Υπουργείου, σε σχέση με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στα σχολικά κτίρια, αφού η κατανάλωση ενέργειας των κλιματιστικών θα είναι πολλαπλάσια της εξοικονόμησης που θα προκύψει από τα φωτοβολταϊκά συστήματα.

Όπως αναφέρεται, τοποθετούνται κλιματιστικά μόνο στα γραφεία διευθυντών/ριών, στα γραφεία γραμματείας, στις αίθουσες των εκπαιδευτικών, στα ιατρεία, στα αμφιθέατρα, στις αίθουσες εκδηλώσεων, στα εργαστήρια θερινών σχολείων, στις Μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης και στις ειδικές αίθουσες διδασκαλίας (π.χ. λογοθεραπεία). Αναφέρεται επίσης ότι εξετάζονται περιπτώσεις εγκατάστασης κλιματιστικών μονάδων και σε αίθουσες διδασκαλίας, όπου αυτό είναι τεχνικά εφικτό, όταν συντρέχουν ειδικοί λόγοι, όπως για παράδειγμα ειδικές κτιριολογικές συνθήκες, ειδικές ανάγκες και ιδιάζουσες περιπτώσεις χρηστών.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy