Τα «πρέπει» και τα «μη» στη χρήση των κινητών

  • Καθημερινή ενημέρωση

    Κάθε πρωί η επικαιρότητα στο inbox σου.

Όσα πρέπει να γνωρίζουμε για να αποφύγουμε την κακή χρήση  και πιθανή έκρηξη των ηλεκτρονικών μας συσκευών

Έντονο προβληματισμό προκαλεί η είδηση ότι ένας 35χρονος από την ελεύθερη επαρχία Αμμοχώστου κινδύνευσε μετά από έκρηξη του κινητού του, το οποίο είχε στην τσέπη του, με αποτέλεσμα να υποστεί εγκαύματα.

Πρόκειται για ένα φαινόμενο που γίνεται όλο και πιο συχνό, ωστόσο δεν συντρέχουν λόγοι πανικού, καθώς πρόκειται για ένα εξαιρετικά σπάνιο φαινόμενο.

Την ίδια ώρα, ο κόσμος πρέπει να είναι προσεκτικός με τη χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών, όπως κινητά τηλέφωνα, φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές και τάμπλετ.


Αρμόδιο για αυτά τα ζητήματα είναι το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας που ασκεί την εποπτεία της αγοράς σε θέματα ασφάλειας ραδιοεξοπλισμού.

Για αυτό επικοινωνήσαμε με τον Ηλεκτρολόγο Μηχανικό -υπάλληλο της ΗΜΥ- Μιχάλη Νικολάου, ο οποίος μας διαφώτισε για τη σωστή χρήση των συσκευών αυτών προκειμένου να αποφύγουμε να μας συμβεί κάτι τέτοιο.

Πάντα να διαβάζουμε τις οδηγίες

Πρέπει να διαβάζουμε πάντα και πολύ προσεκτικά τις οδηγίες και πληροφορίες ασφάλειας. Σύμφωνα με το νόμο, όλα τα προϊόντα είναι υποχρεωμένα να περιλαμβάνουν όλες τις οδηγίες που έχουν σχέση με την ασφάλεια (χρήση, συντήρηση, εγκατάσταση) στην ελληνική γλώσσα. Όχι όλες τις οδηγίες χρήσης, αλλά μόνο αυτές που αφορούν την ασφάλεια.


Οπτικός έλεγχος για εξωτερικά χτυπήματα

 

Πρέπει να διεξάγουμε οπτικό έλεγχο ότι ο εξοπλισμός αυτός φέρει τις απαραίτητες σημάνσεις (π.χ. τη γνωστή σήμανση CE, ισχύς, τάση, μοντέλο), να παρατηρούμε ότι δεν έχει οποιοδήποτε εμφανές ηλεκτρικό ή μηχανικό πρόβλημα και ότι δεν έχει υποστεί φθορές λόγω προηγούμενης χρήσης.

Ο εξοπλισμός δεν πρέπει να έχει εξωτερικά χτυπήματα, καθώς αν έχουμε ραγισμένη οθόνη μπορεί να αφήσει νερό ή ίδρωτα να εισχωρήσει στη συσκευή και στην μπαταρία. Κάτι που μπορεί να προκαλέσει βραχυκύκλωμα, ανάφλεξη και έκρηξη.

Υπερθέρμανση λόγω κακής χρήσης ή συνηθειών


Η υπερθέρμανση της συσκευής αποτελεί ένα σημαντικό ζήτημα, το οποίο πρέπει να προσέχουμε. Μπορεί να προκληθεί από διάφορες αιτίες.

Μία από αυτές είναι η χρησιμοποίηση διαφορετικού φορτιστή και καλωδίου. Υπάρχουν καλώδια και φορτιστές που μπορούν να δώσουν πολύ περισσότερα μιλιαμπέρ από αυτά που ενδείκνυνται από τον κατασκευαστή.

Επίσης, υπερθέρμανση μπορεί να προκληθεί εάν αφήνουμε το κινητό μας σε σημεία που είναι άμεσα εκτεθειμένα στο φως το ήλιου, την υγρασία και σε υπερβολική θερμότητα (π.χ. κοντά στο τζάκι ή σε θερμαινόμενες συσκευές).

Άλλη αιτία υπερθέρμανσης μπορεί να είναι η κακή φόρτιση. Δεν πρέπει να φορτίζουμε το κινητό καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας. Ούτε να μιλούμε στο κινητό όταν φορτίζεται.


Ακόμα, πρέπει να αποφεύγουμε να παίζουμε παιχνίδια ή να παρακολουθούμε βίντεο για παρατεταμένο χρονικό διάστημα ή να έχουμε και αμέτρητες εφαρμογές να τρέχουν παράλληλα.

Ένα άλλο σημάδι μπορεί να είναι η ύπαρξη μυρωδιάς καμένου ή μια κατεστραμμένη μόνωση ενός καλωδίου.

Φούσκωμα μπαταρίας: Ιδιαίτερα επικίνδυνη κατάσταση

Εάν υπερθερμανθεί η συσκευή, μπορεί να παρατηρήσουμε ότι η μπαταρία άρχισε να φουσκώνει. Αν συμβαίνει αυτό, πρόκειται για μια ιδιαίτερα επικίνδυνη κατάσταση, αφού η μπαταρία μπορεί μετά να πάρει φωτιά.


Σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να σταματήσουμε αμέσως να χρησιμοποιούμε τη συσκευή και να ζητήσουμε αμέσως την αντικατάσταση της μπαταρίας αν είναι εφικτό. Αλλιώς θα πρέπει να αλλάξουμε συσκευή.

Δεν συντρέχουν λόγοι πανικού

Ο κ. Νικολάου σημείωσε ότι αυτό το περιστατικό είναι πολύ σπάνιο να συμβεί και ότι είναι η πρώτη φορά που παρατηρείται στην Κύπρο. Όπως επεσήμανε, το τελευταίο έτος υπήρχαν διεθνώς 5 δισεκατομμύρια συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας. Άρα στην προκειμένη περίπτωση, είτε πρόκειται για ένα ελαττωματικό προϊόν που αυτό μπορεί να είναι ένα στο δισεκατομμύριο, ή μπορεί να οφείλεται στην κακή χρήση του κινητού ή τις συνθήκες λειτουργίας του.

Υποβολή παραπόνου


Εάν κάποιος πιστεύει ότι ο εξοπλισμός του έχει κατασκευαστικό πρόβλημα, τότε μπορεί να επικοινωνήσει με την Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή στο 1429.

Το ζήτημα θα παραπεμφθεί στην ΗΜΥ για να το εξετάσει στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της. Επίσης, μπορεί να υποβληθεί παράπονο στην ιστοσελίδα της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας.

Γιάννης Κακαρής

 

 

 

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.