Τα σχολεία δεν μυρίζουν μπαρούτι, αλλά καμένη γη

Του Ειρηναίου Πίττα

 

«Μπαρούτι μυρίζουν τα σχολεία»… Αυτή ήταν μια φράση που χρησιμοποιήθηκε εξόχως τις τελευταίες εβδομάδες με στόχο να περιγράψει την κατάσταση, όπως έχει δημιουργηθεί με τα δεδομένα της πανδημίας, τα πρωτόκολλα, τις αποφάσεις που παίρνονται ή δεν παίρνονται και τις αντιδράσεις που προκύπτουν. Δυστυχώς, η κατάσταση όμως δεν μυρίζει μπαρούτι, αλλά καμένη γη.

Οι αρμόδιοι με προεξέχοντα τον πολιτικό προϊστάμενο στρουθοκαμηλίζουν και περιγράφουν μια κατάσταση υπέροχη μεν, που πόρρω απέχει από την πραγματικότητα δε. Ο κύριος Προδρόμου δεν βλέπει λόγο να απεργούν οι δάσκαλοι. Μάλλον θεωρεί ότι τα έχει λύσει όλα. Μάλλον θεωρεί ότι οι δάσκαλοι, οι οποίοι «ζουν» τα σχολεία καθημερινά, δεν ξέρουν τι γίνεται στα σχολεία.

Άλλωστε, όλες οι υποσχέσεις του ΥΠΠΑΝ έχουν υλοποιηθεί, το test to stay εφαρμόζεται χωρίς οποιαδήποτε προβλήματα, τα νηπιαγωγεία και τα ειδικά σχολεία είναι πλήρως θωρακισμένα έναντι του ιού και δεν κλείνουν το ένα μετά το άλλο, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα υποστελέχωσης αφού οι εκπαιδευτικοί μόλις νοσήσουν ή χαρακτηριστούν στενές επαφές αντικαθίστανται άμεσα, οι αντικαταστάτες κάνουν γραμμή για να εργοδοτηθούν καθώς το εργασιακό πλαίσιο που προσφέρεται είναι «ευκαιρία ζωής», τα σχολεία είναι πλήρως εξοπλισμένα με συστήματα εξαερισμών και κλιματιστικά, οι αποφάσεις του Υπουργείου λαμβάνονται αφού πρώτα διαβουλευτεί με τους εμπλεκόμενους οι οποίοι και καλούνται να τις εφαρμόσουν και οι διευθύνσεις έχουν την πλήρη στήριξη του Υπουργείου στα αναρίθμητα εξωδιδακτικά καθήκοντα που ανέλαβαν λόγω πανδημίας…

Μέσα σε όλα αυτά, ο υπουργός, που δεν βλέπει ή δεν ξέρει τι γίνεται στα σχολεία, ήρθε να υποβαθμίσει τους οργανωμένους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Πρώτα απαξίωσε τους οργανωμένους μαθητές της ΠΣΕΜ, λέγοντας εμμέσως πλην σαφώς πως δεν τον απασχολούν οι φωνές τους για τις εξετάσεις και τα πολλά διαγωνίσματα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Μάλιστα, μεταξύ άλλων, είπε και το αμίμητο πως «εάν τα αποτελέσματα των μαθητών εγείρουν προβληματισμό είναι η μάθηση το πρόβλημα και όχι η εξέταση», λες και για τη μάθηση υπεύθυνος είναι κάποιος άλλος. Σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς, σε χθεσινή του τοποθέτηση, ο υπουργός αφήνοντας ξεκάθαρες αιχμές κατά των οργανώσεών τους και των εκλεγμένων αντιπροσώπων τους, επεσήμανε πως «χάρη στην αφοσίωση των εκπαιδευτικών, όχι κατ’ ανάγκη αυτών που είναι στις οργανώσεις, κρατούμε τα σχολεία ανοικτά».

Πέρα όμως από τα πιο πάνω και τη στάση του Υπουργείου, για τα οποία για να είμαστε ειλικρινείς δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό, δυσάρεστη έκπληξη αποτέλεσαν οι στάση των οργανωμένων γονέων, αλλά και μερίδας της συναγερμικής παράταξης δασκάλων Πρωτοπορία. Οι γονείς αντί να σταθούν στο πλευρό των εκπαιδευτικών, των οποίων τα αιτήματα αφορούν την υγεία των παιδιών τους, επέλεξαν να προτάξουν τη μικρή ταλαιπωρία που υπέστησαν χθες. Μέλη της ΠΑΔΕΔ Πρωτοπορία από την άλλη, σαν ανδρείκελα του υπουργού, φρόντισαν να γνωστοποιηθεί η διαφωνία τους με τη στάση της πλειοψηφίας των συναδέλφων τους…

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News


Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy