Τελευταία και αδικημένη, κύριε Καρούσο…

Ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Γιάννης Καρούσος σε επίσκεψη στο Λιμάνι και στη Μαρίνα Λάρνακας όπου ενημερώνεται για το ανανεωμένο Master Plan και την πρόοδο των εργασιών.
Έλα στο Google News

Του Τάσου Περδίου

 

Στις 9 Σεπτεμβρίου, ο Υπουργός Μεταφορών και Έργων επισκέφθηκε το λιμάνι Λάρνακας για να ενημερωθεί από την εταιρεία που αναλαμβάνει την ενιαία ανάπτυξη με τη μαρίνα για το τελικό master plan και τα χρονοδιαγράμματα. Στις δηλώσεις του, το πιο ενδιαφέρον απόσπασμα ήταν το εξής: «Μπορεί το έργο να υλοποιείται τελευταίο στη Λάρνακα, αλλά είναι η μεγαλύτερη επένδυση η οποία θα μπορούσε να υπάρξει. Η μαρίνα της Αγίας Νάπας είναι μια επένδυση των 250 εκατομμυρίων ευρώ, η μαρίνα της Λεμεσού πιο κάτω, αλλά στη Λάρνακα μιλούμε για επένδυση πέραν του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ». Αν διαβάσει κανείς μόνο το ποσό, μπορεί να πάθει ίλιγγο και να αρχίσει να κοιτάζει προς Σκάλα μεριά με κλεφτές ματιές ζήλιας. Και όντως, εάν υλοποιηθούν όλα αυτά που είδαμε στις μακέτες, τα αντίστοιχα έργα στη Λεμεσό και στην Αγία Νάπα θα μοιάζουν ψαρόβαρκα μπροστά στο γιοτ του Αμπράμοβιτς. Σημασία, όμως, έχουν και τα άλλα που είπε ο κ. Καρούσος.

Θα μπορούσε να πει κάποιος «κάλλιο αργά παρά ποτέ» για την περίπτωση της Λάρνακας, αλλά δεν μας εξηγήθηκε ποτέ γιατί, ενώ στη Λεμεσό και την Αγία Νάπα τα έργα τέλειωσαν ή θα τελειώσουν σε πέντε χρόνια, στη Λάρνακα χρειάστηκαν 15 χρόνια μόνο για να ληφθεί η απόφαση και μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο θα έχουν περάσει 30 χρόνια από τη λήψη της απόφασης! Όσο εντυπωσιακά είναι τα σχέδια της ενιαίας ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας, άλλο τόσο εξοργιστικό είναι πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να γίνει το έργο. Να το ξαναγράψουμε για να δούμε αν μπορεί να το χωρέσει ο ανθρώπινος νους. Η απόφαση για την ενοποιημένη ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας λήφθηκε το 2005. Με βάση όσα λέχθηκαν στην παρουσίαση που έγινε στον κ. Καρούσο την περασμένη Τετάρτη, για να τελειώσει το έργο θα χρειαστούν 12 – 13 χρόνια. Που σημαίνει, αφού θα ξεκινήσει το 2022, θα ολοκληρωθεί το 2035. Τριάντα χρόνια μετά τη λήψη της απόφασης.

Συνεπώς, όπως καταλαβαίνετε κύριε Καρούσο, οι μουρμούρες και τα παράπονα των Λαρνακέων δεν είναι καπρίτσια, αλλά έχουν βάση και μάλιστα εξωφρενικά μεγάλη. Επειδή, υπό κανονικές συνθήκες, και το έχουμε γράψει χίλιες φορές, η πρώτη που θα έπρεπε ν’ αποκτήσει καινούργια μαρίνα είναι η Λάρνακα επειδή διαθέτει ήδη μαρίνα και μάλιστα δίπλα στο διασημότερο παραλιακό μέτωπο σ’ ολόκληρη την Κύπρο. Σ’ ένα κανονικό κράτος, το έργο θα έπρεπε να ήταν τελειωμένο από το 2010, πέντε χρόνια μετά την εξαγγελία του. Το ότι θα φτάσουμε τα 30 χρόνια, δεν το λες και ιδιαίτερα δίκαιο…

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.