Τέλη Σεπτεμβρίου ξεκινά ο δρόμος Λάρνακας – Δεκέλειας

Αρχίζουν επιτέλους τα έργα στην τρίτη φάση του «πολύπαθου» οδικού άξονα

 

Τις επόμενες μέρες θα ξεκινήσουν τα έργα αναβάθμισης της τρίτης φάσης του δρόμου Λάρνακας – Δεκέλειας, ένα έργο που άργησε πάρα πολύ, σχεδόν δώδεκα χρόνια για την ακρίβεια, αλλά επιτέλους φτάνει στο στάδιο της υλοποίησης.

Το συμβόλαιο υπογράφηκε στις 13 Ιουλίου 2022 και η εταιρεία Iacovou Brothers, που κέρδισε το διαγωνισμό, ετοιμάζεται για έναρξη εργασιών στα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου. Ο εργολάβος κάνει αυτές τις μέρες τις προετοιμασίες για να εκκινήσει το εργοτάξιο σ’ ένα από τα πιο σημαντικά οδικά έργα για την επαρχία Λάρνακας και δη για την κυρίως τουριστική περιοχή της επαρχίας.

Το έργο αφορά στη βελτίωση του παραλιακού δρόμου Λάρνακας – Δεκέλειας, Φάση Γ’, από τον υφιστάμενο κυκλικό κόμβο κοντά στον Ναυτικό Όμιλο Λάρνακας μέχρι τη στροφή που οδηγεί στην Πύλα. Πρόκειται, όπως προαναφέραμε, για οδικό έργο το οποίο εκκρεμεί εδώ και δώδεκα ολόκληρα χρόνια, αφού η πρώτη και η δεύτερη φάση είναι ολοκληρωμένες από το 2010!

Το κύριο οδικό δίκτυο, μήκους 3,250 χλμ, θα αναβαθμιστεί με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας (δύο ανά κατεύθυνση), κτιστή κεντρική διαχωριστική νησίδα, πλακόστρωτα πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομους, λωρίδες πρασίνου, χώρους πρασίνου, φωτοελεγχόμενες διαβάσεις πεζών τύπου «Pelican», στάσεις λεωφορείων, παρόδιους χώρους στάθμευσης, τέσσερις ισόπεδους κυκλικούς κόμβους. Επίσης περιλαμβάνεται και δευτερεύον οδικό δίκτυο μήκους 4,5 χλμ.  Στα πλαίσια του έργου θα κατασκευαστούν μεταξύ άλλων μεγάλοι εγκάρσιοι ορθογωνικοί οχετοί ομβρίων, θα γίνουν εργασίες διαμόρφωσης/ τοπιοτέχνησης εξόδου και διάθεσής τους στη θάλασσα, θα γίνουν εργασίες τοπιοτέχνησης χώρων πρασίνου και κυκλικών κόμβων, εργασίες κατασκευής νέου δικτύου απορροής ομβρίων, εργασίες κατασκευής λιποπαγίδων, εργασίες κατασκευής νέου δικτύου άρδευσης, νέου δικτύου ύδρευσης, νέου δικτύου ανακυκλωμένου νερού, εργασίες υπογειοποίησης δικτύου ηλεκτρισμού και τηλεπικοινωνιών, εργασίες κατασκευής υποδομής νέου δικτύου μεταφοράς 132ΚV και εργασίες εγκατάστασης σύγχρονου οδικού φωτισμού.

Το έργο εκτιμάται ότι θα κοστίσει περίπου 17,6 εκατομμύρια ευρώ και σύμφωνα με το συμβόλαιο, οι κατασκευαστικές εργασίες θα διαρκέσουν 30 μήνες. Αυτό σημαίνει ότι εάν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, το ανακαινισμένο τμήμα του δρόμου Λάρνακας – Δεκέλειας θα παραδοθεί στην κυκλοφορία περί το τέλος Μαρτίου του 2025.

Με την ολοκλήρωση αυτού του τμήματος θα απομένει η τέταρτη και τελευταία φάση που θα φτάσει μέχρι τις εγκαταστάσεις του ΚΟΤ στην παραλιακή περιοχή Πύλας. Αυτή η φάση όμως θα καθυστερήσει ακόμα περισσότερο, αφού υπήρξαν αλλαγές στο ρυθμιστικό σχέδιο μετά από ενστάσεις των τοπικών Αρχών, με αποτέλεσμα ο δρόμος να υποβαθμιστεί σε δρόμο δύο λωρίδων.

Τι θα γίνει με την κίνηση;

Η επικείμενη έναρξη εργασιών αναβάθμισης του δρόμου Λάρνακας – Δεκέλειας αποτελεί σαφώς θετικό νέο, ωστόσο, ταυτόχρονα, εγείρονται ερωτηματικά ως προς τη διαχείριση της τροχαίας κίνησης από τη στιγμή μάλιστα που οι εργασίες θα διαρκέσουν τουλάχιστον 2,5 χρόνια. Η πτυχή αυτή είναι άμεσα συνυφασμένη με ένα άλλο διπλανό οδικό έργο, τη δεύτερη φάση της λεωφόρου Αλέξανδρου Παναγούλη, η οποία, όπως γράψαμε πρόσφατα, καθυστερεί εδώ και 15 χρόνια και θα καθυστερήσει πολύ περισσότερο όπως φαίνεται. Ο δρόμος εκείνος έπρεπε κανονικά να προηγηθεί χρονικά της τρίτης φάσης του δρόμου Λάρνακας – Δεκέλειας, που εκκρεμεί από το 2006 και είναι συνυφασμένος με την παραλιακή οδό, αφού σχεδιάστηκε για να συμβάλει και στην αποσυμφόρηση της κίνησης στο δρόμο Λάρνακας – Δεκέλειας. Τώρα, με την έναρξη των έργων στο δρόμο Λάρνακας – Δεκέλειας, η μόνη διέξοδος για όσους θα κατευθύνονται από τη Λάρνακα προς τη Δεκέλεια θα είναι τα Λειβάδια, κάτι που θα επιδεινώσει την ήδη βεβαρημένη κατάσταση, κυρίως στην περιοχή των σχολείων, όπως δήλωσε στην εφημερίδα μας ο δήμαρχος Λειβαδιών Μάριος Αρμένης, τονίζοντας ότι το πρόβλημα δεν θα υπήρχε εάν είχε κατασκευαστεί εγκαίρως το δεύτερο τμήμα της Παναγούλη. Το τμήμα αυτό αρχίζει από το τέρμα της Α’ Φάσης, στο ύψος της εκκλησίας του Αγίου Σάββα στα Λειβάδια και από εκεί, ο νέος δρόμος τετραπλής κατεύθυνσης διακλαδώνεται από τη μια πλευρά μέχρι το δρόμο Λάρνακας – Δεκέλειας, με τον οποίο ενώνεται και από την άλλη πλευρά μέχρι τον αυτοκινητόδρομο Ριζοελιάς – Δεκέλειας, με τον οποίο επίσης συνδέεται στο ύψος της αερογέφυρας των Κελιών.

Τάσος Περδίος

 

 

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.