Τέσσερα βήματα προς τη μεταμόρφωση της τουριστικής περιοχής από τη Λάρνακα μέχρι την Πύλα

Σχέδιο περιοχής, νέα ξενοδοχεία και επιτέλους ολοκλήρωση του δρόμου

Η παραλιακή περιοχή του δρόµου Λάρνακας – ∆εκέλειας είναι πλέον η περιοχή µε τις µεγαλύτερες αναπτυξιακές προοπτικές σε ολόκληρη την Κύπρο, προοπτικές οι οποίες βασίζονται σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: 

Τα νέα ξενοδοχεία, την ολοκλήρωση της ανάπλασης του δρόµου Λάρνακας – ∆εκέλειας, την ολοκλήρωση της µετακίνησης των εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών και την εφαρµογή του νέου Σχεδίου Περιοχής.

Το πιο µεγαλεπήβολο βήµα για την ολοκληρωτική µεταµόρφωση της περιοχής θα είναι η εφαρµογή του νέου Σχεδίου Περιοχής. Το Σχέδιο προβλέπει ένα πολυλειτουργικό παραλιακό µέτωπο στο χώρο που θα απελευθερωθεί, µε δηµόσιες πλατείες και χρήσεις που θ’ αναµορφώσουν πλήρως 2,5 χιλιόµετρα ακτής, η οποία σήµερα στενάζει κάτω από δεξαµενές και αγωγούς. Βάση αυτού του σχεδιασµού είναι η επίχωση 100 µέτρων παραλίας, µέσω της οποίας θ’ ανακτηθεί η ακτή που εν πολλοίς χάθηκε ένεκα της διάβρωσης και θα γίνει η βάση για τη δηµιουργία του εντυπωσιακού Μόλου της Λάρνακας.

Όλα όσα επιχειρεί να βάλει τώρα συγκεκριµένα στο χαρτί ο ∆ήµος Λάρνακας προβλέπονται στο νέο Σχέδιο Περιοχής. Τελικό όραµα είναι η δηµιουργία µιας παραλιακής πλατείας, ανοικτής για το κοινό, στα πρότυπα του Μόλου της Λεµεσού. Η επίχωση έχει υπολογιστεί στα 100 µέτρα από τα όρια των τεµαχίων όπου βρίσκονται σήµερα οι εγκαταστάσεις πετρελαιοειδών προς τη θάλασσα. Το έργο θα καλύψει τα 45-50 µέτρα ακτής που υπολογίζεται ότι έχει χαθεί λόγω της διάβρωσης και άλλα 50 µέτρα για να δηµιουργηθεί η βάση για τα έργα που θ’ ακολουθήσουν. Το Σχέδιο Περιοχής δηµοσιεύτηκε τον Αύγουστο του 2020 και αναµένεται να τεθεί σε ισχύ τον Φεβρουάριο του 2022. Η επίχωση και η διαµόρφωση του παραλιακού µετώπου µε παραλιακή προκυµαία κατατάσσονται στα «Έργα Άµεσης Προτεραιότητας».

Σε συνδυασµό µε τα αναγκαία έργα προστασίας της ακτογραµµής από τη διάβρωση και κατόπιν εκπόνησης ειδικής Ακτοµηχανικής Μελέτης, το Σχέδιο Περιοχής προβλέπει τη διενέργεια επίχωσης και τη διαµόρφωση δηµόσιου παραλιακού χώρου, ο οποίος µέσα από τον κατάλληλο σχεδιασµό θα παρέχει, πέραν από την προστασία του παράκτιου χώρου, και τη δυνατότητα δηµιουργίας ενός πολυλειτουργικού πάρκου κατά µήκος της παραλίας, το οποίο να προσφέρεται για πολλαπλές χρήσεις και δραστηριότητες.

Η ταυτότητα των χώρων, σύµφωνα µε το σχεδιασµό, θα καθοριστεί από την ποικιλία των δαπεδοστρώσεων, τη δηµιουργία κήπων, κατάλληλα χωροθετηµένα σκίαστρα µε τη χρήση ποικιλίας υλικών, κανάλια, πίδακες και συντριβάνια. Προβλέπονται επίσης πλωτές κατασκευές/πλατφόρµες για σκοπούς δηµιουργίας καθιστικών χώρων, αλλά και ενεργού ψυχαγωγίας σε σχέση µε τη θάλασσα. Για τη διασφάλιση του ειδικού ενιαίου σχεδιασµού θα επιβάλλονται όροι κατά την αδειοδότηση των αναπτύξεων που θα δεσµεύουν και τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών ακινήτων.

Το δεύτερο µέρος των προτεινόµενων έργων άµεσης προτεραιότητας αφορά στη διαµόρφωση/συµπλήρωση του οδικού δικτύου, το οποίο παραµένει ηµιτελές. Στοιχεία του δικτύου αυτού θα συνδέουν αφενός τον παραλιακό χώρο µε την ενδοχώρα και αφετέρου την περιοχή στο σύνολό της µε τις υπόλοιπες περιοχές της πόλης αλλά και του νησιού, µέσω των αυτοκινητοδρόµων. Άµεση προτεραιότητα θα δοθεί στην υλοποίηση έργων για βελτίωση/διεύρυνση και επέκταση υφιστάµενων βασικών δρόµων (όπως η ολοκλήρωση του άξονα της λεωφόρου Αλέξανδρου Παναγούλη και η αξιολόγηση της σύνδεσής του µε τον αυτοκινητόδροµο) και παράλληλα στην εφαρµογή στοχευµένων µέτρων κυκλοφοριακής διαχείρισης και ύφεσης, έτσι ώστε να απαµβλυνθούν οι πιέσεις πάνω σε τµήµατα του δευτερεύοντος οδικού δικτύου.

Ακόμα ένας χρόνος για ολοκλήρωση των κατεδαφίσεων των εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών

Η διαδικασία μετακίνησης των εγκαταστά­σεων πετρελαιοειδών βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά υπάρχει νέα καθυστέρηση σε ό,τι αφο­ρά στις εταιρείες υγραερίου. Με τα σημερινά δεδομένα, χρειάζεται περίπου άλλος ένας χρόνος για να μετακινηθούν στο Βασιλικό οι εταιρείες υγραερίου και να κατεδαφιστούν οι εγκαταστάσεις στα υφιστάμενα τερματικά στο δρόμο Λάρνακας – Δεκέλειας. Ως γνωστό, οι κρατικές δομές της Κυπριακής Εταιρείας Αποθήκευσης Πετρελαιοειδών έχουν ήδη με­τακομίσει στο Βασιλικό, όπως και οι ιδιωτικές εταιρείες που εμπορεύονται υγρά καύσιμα. Οι εταιρείες υγρών καυσίμων προχώρησαν μά­λιστα και με κατεδαφίσεις και αποσυναρμολο­γήσεις, εκτός από την Exxon Mobil που έχει πουλήσει τη γη στην Πετρολίνα. Η Πετρολίνα έχει δηλώσει ότι η κατεδάφιση θα γίνει μέχρι το τέλος του χρόνου. Κατόπιν τούτου, μοναδι­κή εκκρεμότητα θα είναι το υγράεριο.

 

Τα νέα ξενοδοχεία

 

Όπως γράψαμε και πρόσφατα, η ξενοδοχεια­κή βιομηχανία της Λάρνακας ήδη διάγει και θα συνεχίσει να διάγει ραγδαία ανάπτυξη, γεγονός που φαίνεται από το ότι αυτή τη στιγμή έχουν εγκριθεί ή εξετάζονται αιτήσεις για 25 καινούρ­γιες ξενοδοχειακές μονάδες στην πόλη και την επαρχία! Στον ορίζοντα βρίσκονται ξενοδοχεία τύπου resort, boutique και νέες μονάδες σε αναπαλαιωμένες διατηρητέες οικοδομές που θα αυξήσουν τις διαθέσιμες επιλογές διαμονής για επισκέπτες.

Ειδικά σε ό,τι αφορά την τουριστική περιοχή Ορόκλινης – Πύλας, το Radisson Beach Resort και το Solaar Boutique Hotel θα ανοίξουν το 2022. Το Radisson είναι από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στον τομέα με 404 δωμάτια, ανάμε­σα στα οποία κάποια με ιδιωτικές πισίνες, σπα, τέσσερις χώρους εστίασης και χώρους εκδηλώ­σεων. Το Solaar αντικαθιστά το παλιό ξενοδοχείο Michael’s με 114 δωμάτια, τρεις ιδιωτικές επαύ­λεις, σπα, εστιατόριο στην οροφή και αίθουσα συνεδρίων.

Άλλες τρεις πολυτελείς μονάδες βρίσκονται στο στάδιο της αδειοδότησης. Πρόκειται για τε­τράστερο ξενοδοχείο με διαμερίσματα στη θέση του Beau Rivage, συγκρότημα πέντε αστέρων ακριβώς δίπλα και άλλη μια πολυτελή ξενο­δοχειακή μονάδα ανατολικά του ξενοδοχείου Golden Bay Beach Hotel. Ένα μικρό αλλά σημα­ντικό βήμα. Άλλο ένα μικρό αλλά σημαντικό βήμα έγινε την εβδομάδα που πέρασε με την έναρξη της κατεδάφισης του εγκαταλελειμμέ­νου ξενοδοχείου Beau Rivage.

 

Ο δρόμος Λάρνακας – Δεκέλειας

Σύγχρονες τουριστικές περιοχές χωρίς σύγχρονα οδικά δίκτυα δεν νοούνται, εξ ου και η ολοκλήρωση της αναβάθμισης του δρόμου Λάρνακας – Δεκέλειας είναι κομβικής σημασίας, αφού είναι η βασική οδική αρτη­ρία που εξυπηρετεί την περιοχή. Δυστυχώς, η υλοποίηση της τρίτης και της τέταρτης φάσης εκκρεμεί εδώ και δέκα χρόνια, με αποτέλεσμα ο δρόμος να παραμένει μισοτελειωμένος.

Τον περασμένο Μάιο το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων είχε… προαναγγεί­λει πρόθεση προκήρυξης διαγωνισμού για τα έργα της τρίτης φάσης, τοποθετώντας τη δημοσίευση του διαγωνισμού στις 25 Ιουνίου 2021. Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε τέσσερις μήνες αργότερα, συγκεκριμένα την περασμέ­νη Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2021. Όπως ανα­κοινώθηκε, η προθεσμία υποβολής προσφο­ρών λήγει στις 14 Ιανουαρίου 2022 και τα έργα θα ξεκινήσουν στα μέσα του επόμενου έτους. Τα όρια του έργου είναι ο υφιστάμενος κυκλικός κόμβος κοντά στον Ναυτικό Όμιλο Λάρνακας μέχρι τον κόμβο που οδηγεί στην Πύλα. Το συνολικό μήκος του δρόμου που προγραμματίζεται να ανακατασκευαστεί στην παρούσα φάση ανέρχεται στα 3.25 χλμ. Θα περιλαμβάνει 4 λωρίδες κυκλοφορίας, κτιστή κεντρική νησίδα, λωρίδες πρασίνου, ποδηλα­τοδρόμους και πεζοδρόμια εκατέρωθεν του οδοστρώματος.

Επιπρόσθετα, θα βελτιωθεί και το δευτε­ρεύον οδικό δίκτυο, με συνολικό μήκος 4,5 χλμ.

Τάσος Περδίος 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy