Test to stay στις αποφάσεις πρώτα και μετά στους μαθητές

ΠτΔ – Υπουργικό Συμβούλιο Προεδρικό Μέγαρο, Λευκωσία, Κύπρος Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος Αναστασιάδης προεδρεύει συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου. // PoR – Council of Ministers Presidential Palace, Lefkosia, Cyprus The President of the Republic, Mr Nicos Anastasiades, presides over a meeting of the Council of Ministers.

  • Καθημερινή ενημέρωση

    Κάθε πρωί η επικαιρότητα στο inbox σου.


Του Παναγιώτη Πενταλιώτη

Έχει περάσει ακριβώς μια εβδομάδα και το άρθρο της περασμένης Κυριακής βγήκε προφητικό, όσον αφορά τις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας.

Είχαμε την προχειρότητα των αποφάσεων για τα σχολεία στην αρχή της σχολικής χρονιάς, έχουμε και την ανετοιμότητα του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με τη λειτουργία των σχολείων μετά τα Χριστούγεννα με την «Όμικρον» σε έξαρση. Όσο δεν παίρνουν απόφαση για κατάργηση του Όμικρον από το αλφάβητο, αυτά που αντιμετωπίζει η κοινωνία κινούνται… στη σφαίρα του λογικού. Το Υπουργείο δεν έχει φτάσει σε τέτοιου επιπέδου αποφάσεις (ακόμα).

Πήρε όμως την απόφαση για το «test to stay» στους μαθητές. Δηλαδή, αν είσαι «καθαρός» να μείνεις στο σχολείο. Προς το παρόν όλοι είναι «καθαροί» από μάθηση με τον Πρόδρομο που έμπλεξαν.

Ήταν μια απόφαση διάρκειας 24 ωρών (όπως το rapid test για τα αεροδρόμια που έληξε την επόμενη μέρα), επειδή δεν ξέρουν πώς να την εφαρμόσουν. Λογικό, αφού ένας μαθητής-επαφή θα πρέπει να βρίσκεται και σε αυτοπεριορισμό και στο σχολείο την ίδια στιγμή. Σαν το πείραμα της γάτας του Κβαντικού Φυσικού, Έρβιν Σρέντινγκερ. Μετά λέμε ότι δεν παράγει παιδεία και επιστημονικότητα το Υπουργείο, με υπουργό τον Πρόδρομο!

Το μέτρο υποτίθεται θα άφηνε τα σχολεία ανοιχτά, αλλά φαίνεται να είναι η αρχή του τέλους για να τα κλείσουν μια και καλή με τον ετσιθελισμό και την αυταρχικότητά τους.

Αυταρχικότητα που δεν περιορίζεται μόνο σε αυτή την απόφαση. Παράδειγμα, οι εξετάσεις τετραμήνων που με το έτσι θέλω ο υπουργός (που εκδικείται εμάς και όχι τον εαυτό του) αποφάσισε ότι πρέπει να εφαρμοστούν, παρά τα επιχειρήματα που προτάσσουν εδώ και μήνες εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, αλλά και πολιτικά κόμματα για αναστολή τους -τουλάχιστον για τη Γ’ Λυκείου. Το Υπουργείο Παιδείας τις εφαρμόζει με τους μισούς σχεδόν μαθητές να λείπουν από αυτές, ως κρούσματα ή ως στενές επαφές. Υπάρχουν παιδιά τα οποία δεν κάλυψαν καν την ύλη που πρέπει ή όσα πήγαν σχολείο δεν μπορούσαν να λύσουν τις απορίες τους για τις εξετάσεις αφού καθηγητές δεν αντικαταστάθηκαν.

Μέσα σε όλο αυτό το μπάχαλο, προστίθεται και η «πρωτοποριακή» απόφαση για δύο σειρές εξετάσεων με διαφορετικά γραπτά, για να μπει τελικός βαθμός στους μαθητές, τη στιγμή που δεν μπορεί να ξεκινήσει καν στην ώρα του το δεύτερο τετράμηνο.

Λειτουργούν πρόχειρα: μόλις προχθές έγινε σύσκεψη για τα σχολεία, χωρίς τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Το λιγότερο που θα μπορούσαν να κάνουν ήταν να τις καλέσουν, αντί αυτού αποφάσισαν όπως αυτές ενημερωθούν τέσσερις μέρες μετά. Αποφάσεις χωρίς διάλογο με τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές είναι καταδικασμένες να αποτύχουν. Τουλάχιστον σε αυτό είναι συνεπέστατο το Παιδείας.

Το Υπουργείο έχει γεμίσει την Κύπρο με μνημεία, όχι Πολιτισμού αλλά προχειρότητας των αποφάσεων που παίρνει. Κάποιοι ίσως και να έλεγαν ότι πίσω από τις αποφάσεις του Υπουργείου βρίσκεται η απρόσκοπτη λειτουργία της οικονομικής δραστηριότητας, αλλά μπροστά στο κέρδος τι να φτουρήσει η υγεία, σωστά;

Και αυτή την προχειρότητα και τον ετσιθελισμό τελικά τα πληρώνουν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, χιλιάδες κόσμου και στο σύνολό της η κοινωνία που ταλαιπωρείται αφού οι ίδιοι δεν κάνουν ένα «test to stay» για τις αποφάσεις που παίρνουν.

Ακολουθήστε μας στο Google News.
Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.