Πότε θα αρχίσει ο Δήμος Λεμεσού να δουλεύει το ΣΒΑΚ;

Του Χρήστου Χαραλάμπους

 

Όλοι οι οργανωμένοι φορείς αλλά και ομάδες πολιτών της Λεμεσού έχουν υποδείξει άπειρες φορές ότι η πόλη θα μπορεί να ανασάνει κυκλοφοριακά και να επιφέρει την ουσιαστική αναβάθμιση της καθημερινότητας των πολιτών μόνο με τη εφαρμογή του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Κάτι που και εμείς από αυτήν εδώ τη στήλη το έχουμε θίξει αρκετές φορές.


Δύο και πλέον χρόνια έχουν περάσει αφότου ολοκληρώθηκε η Μελέτη για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, στο οποίο καταγράφονται ξεκάθαρες διαπιστώσεις και υποδείξεις για το τι πρέπει να γίνει ώστε η Λεμεσός και ιδιαίτερα το κέντρο της πόλης να ανασάνει κυκλοφοριακά και να καταστεί πιο ελκυστικό και ασφαλές για τους πολίτες. Κάτι περισσότερο από σαφής και κατηγορηματική είναι η  θέση ότι βασικός πυλώνας του ΣΒΑΚ είναι η απαλλαγή, στον μέγιστο δυνατό βαθμό, του κέντρου της Λεμεσού από την παρουσία του ιδιωτικού αυτοκινήτου και η προώθηση εναλλακτικών μέσων διακίνησης, όπως οι δημόσιες συγκοινωνίες και το ποδήλατο.

Μέσα διακίνησης που σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές πόλεις κυριαρχούν εδώ και δεκαετίες. Κι αυτό επειδή οι τοπικές και άλλες αρμόδιες Αρχές αυτών των πόλεων αντιλήφθηκαν τη σημασία να μπορούν οι πολίτες τους διακινούνται πιο άνετα και με περισσότερη ασφάλεια και να χαίρονται την καθημερινότητά τους στο κέντρο των πόλεων όπου ζουν και δραστηριοποιούνται επαγγελματικά ή άλλως πως. Κάτι που, όπως αποδεικνύεται, οι δικές μας τοπικές Αρχές στη Λεμεσό δεν θέλουν να αντιληφθούν. Κι αυτό προκύπτει μέσα από την αδράνεια που παρατηρείται.

Κατά γενική ομολογία, στη διάρκεια των δύο χρόνων αφότου ολοκληρώθηκε η Μελέτη για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας δεν έχει γίνει οτιδήποτε που να αποδεικνύει ότι ο Δήμος Λεμεσού θέλει και έχει την ικανότητα να προχωρήσει στην εφαρμογή του ΣΒΑΚ. Καμιά ουσιαστική πρωτοβουλία και καμιά δράση προς αυτή την κατεύθυνση. Αντίθετα, βλέπουμε μια δυστοκία, η οποία, εκτός των άλλων έμπρακτων ελλείψεων σε δράσεις, εκφράζεται μέσα από γενικότερες επικοινωνιακές τακτικές που κάθε άλλο παρά αφήνουν περιθώρια για να σκεφτεί κάποιος ότι το ΣΒΑΚ αντιμετωπίζεται με τη δέουσα σοβαρότητα από τους ιθύνοντες του Δήμου Λεμεσού.


Μήπως οι τοπικές Αρχές της Λεμεσού δεν έχουν αντιληφθεί ότι βασική προϋπόθεση για την υλοποίηση του ΣΒΑΚ αποτελεί, κατά κύριο λόγο, η δική τους θέληση να αποφασίσουν την εφαρμογή του, ξεκινώντας από τη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών (μονοδρομήσεις και πεζοδρομοποιήσεις, δημιουργία ποδηλατοδρόμων κ.λπ.); Κι αυτό στα πλαίσια της δικής τους ευθύνης, ως φορείς υλοποίησης του ΣΒΑΚ.

Το Υπουργείο Μεταφορών ανέλαβε την αναβάθμιση των στάσεων και τη στήριξη των δημοσίων μεταφορών με την υπογραφή των σχετικών συμβολαίων, όμως η ευθύνη της βελτίωσης και διαμόρφωσης δημοσίων χώρων, η μετατροπή σε πεζόδρομους και οι μονοδρομήσεις οδών βαραίνει αποκλειστικά τις τοπικές Αρχές. Πότε επιτέλους θα το καταλάβουν εκεί στο Δήμο Λεμεσού και θα αρχίσουν να δουλεύουν;

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.