Την πεποίθηση ότι η μη ένταξη της περιοχής του Δήμου Αγλαντζιάς στο προτεινόμενο δίκτυο Τραμ θα αποκόψει την σύνδεση των ανατολικών περιοχών της Λευκωσίας με σημαντικούς καθημερινούς προορισμούς όπως το Γενικό Νοσοκομείο και άλλους προορισμούς, ενώ δεν θα δίδει τη δυνατότητα στη φοιτητική κοινότητα να προσέρχεται για ψυχαγωγικούς σκοπούς στο κέντρο της πρωτεύουσας, εξέφρασε ο Δήμαρχος Αγλαντζιάς Κώστας Κόρτας.

Δελτίο Τύπου του Δήμου Αγλαντζιάς αναφέρει ότι σε παρέμβαση του στην εκδήλωση του Ινστιτούτου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης με θέμα «Τραμ: – Πολυτέλεια ή Αναγκαιότητα» ο Δήμαρχος Αγλαντζιάς υπέδειξε ότι η γεωγραφική θέση του Δήμου αποτελεί σταυροδρόμι στη διακίνηση σημαντικού αριθμού πολιτών σε καθημερινή βάση αφού στην περιφέρεια του βρίσκεται το Πανεπιστήμιο Κύπρου, η δύναμη του οποίου αναμένεται ν ’ανέλθει στις 15.000 φοιτητών και πέραν αυτών ανάλογος αριθμός ακαδημαϊκού και διοικητικού προσωπικού.

«Η Αγλαντζιά και ιδιαίτερα η περιοχή του Πανεπιστημίου αποτελούν τον ενδιάμεσο συνδετικό σταθμό που ενώνει τις ανατολικές περιοχές της ευρύτερης Λευκωσίας με το Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας, σημαντικές κυβερνητικές υπηρεσίες στην Αγλαντζιά και γειτονικούς Δήμους, μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις αλλά ενώνει οδικά όλα αυτά με τις άλλες επαρχίες» σημείωσε.

Ανέφερε ότι παρά το γεγονός πως ο Δήμος Αγλαντζιάς έδωσε το παρών του σε αρκετές εποικοδομητικές συσκέψεις που έγιναν για το θέμα με διάφορα αρμόδια κρατικά τμήματα, υπερτονίζοντας την αναγκαιότητα για την άμεση επίλυση του προβλήματος των μεταφορών, πρόσφατα η αρμόδια κυβερνητική υπηρεσία ενημέρωσε για τα αποτελέσματα την τεχνοοικονομικής μελέτης σχετικής με την βιωσιμότητα του έργου η οποία περιλαμβάνει και τις προτεινόμενες «οικονομικά βιώσιμες» πορείες ή αλλιώς περιοχές της Λευκωσίας που θα καλύψει αρχικά το Τραμ, και στις οποίες δεν περιλαμβάνεται η Αγλαντζιά.

Ο κ. Κόρτας είπε ότι αυτή η μελέτη στηρίζεται κυρίως στη χρήση του λεωφορείου σήμερα και είναι φυσικό να είναι χαμηλή η χρήση λεωφορείου αφού δεν υπάρχει κατάλληλο – σύγχρονο οδικό δίκτυο, ώστε να δημιουργηθούν σωστές υποδομές για λεωφορεία (π.χ. στάσεις και πεζοδρόμια) ώστε να μπορεί να το χρησιμοποιούν οι πολίτες και ιδιαίτερα οι φοιτητές και να αποτρέπει τη χρήση ιδιωτικού αυτοκινήτου.

Εξέφρασε δε την πεποίθηση ότι δεν είναι μόνο με ψυχρούς αριθμούς που θα πετύχουμε τους στόχους, αλλά και με επενδύσεις εκεί που υπάρχει το υλικό και η δυνατότητα διαμόρφωσης συμπεριφορών βιώσιμης κινητικότητας, υποδεικνύοντας ότι το τραμ είναι μέσο το οποίο χρησιμοποιείται απ’ όλο το κοινωνικό φάσμα, χωρίς προκαταλήψεις (νέους, φοιτητές, ηλικιωμένους, επιχειρηματίες, ακαδημαϊκούς κ.ά) σε αντίθεση με άλλα μέσα διακίνησης και κυρίως το λεωφορείο.

Ανέφερε τέλος ότι ενδεχόμενη διάνοιξη του δρόμου που συνδέει τη Λευκωσία με το δρόμο της Αθηένου και τις άλλες κοινότητες, θα προσδώσει περισσότερες δυνατότητες.

ΚΥΠΕ