Λεμεσός: Θύελλα αντιδράσεων – Θα πνιγεί το κέντρο της πόλης στα αυτοκίνητα

Άνοιξαν μέτωπα με οργανώσεις και πολίτες

 

Μετωπική και μέχρι τέλους προδιαγράφεται η σύγκρουση του Δήμου Λεμεσού με επιστημονικούς φορείς, οργανωμένα σύνολα και κατοίκους, με αντικείμενο τους σχεδιασμούς που έχουν γίνει και τις προθέσεις που υπάρχουν για την επέκταση ή έστω την ανάπλαση του μεγάλου δημοτικού χώρου στάθμευσης της οδού Ανδρέα Θεμιστοκλέους στην καρδιά του ιστορικού κέντρου της Λεμεσού.

Ήδη το ΕΤΕΚ απευθυνόμενο στο δήμο έχει θέσει έντονα τη διαφωνία του σε μια πιθανή επέκταση του συγκεκριμένου χώρου στάθμευσης, υποδεικνύοντας ότι μια τέτοια υποδομή ενθαρρύνει τη χρήση του ιδιωτικού οχήματος, αυξάνει τη διακίνηση οχημάτων στο κέντρο της πόλης και επιπλέον είναι αντίθετη με τις αρχές του Σχεδίου Βιώσιμης Κινητικότητας της Λεμεσού, όπου στα ενδιάμεσα πορίσματά του διαπιστώνεται πλεόνασμα θέσεων στάθμευσης στο κέντρο πόλης.

Επισημαίνοντας ότι σε περίπτωση υλοποίησης μιας τέτοιας επέκτασης ελλοχεύουν διάφοροι κίνδυνοι, όπως το κόψιμο 30 ώριμων δέντρων και δύο αιωνόβιων ευκαλύπτων, αλλά και η αναστάτωση και οχληρία στην περιοχή, το ΕΤΕΚ τονίζει την ανάγκη για προώθηση βιώσιμων και περιβαλλοντικά φιλικότερων μεταφορών όπως των δημοσίων συγκοινωνιών, της χρήσης ποδηλάτου και της πεζοπορίας, σε βάρος της χρήσης του ιδιωτικού οχήματος.

Στις επισημάνσεις και αναφορές του ΕΤΕΚ, ο δήμος απάντησε κάνοντας λόγο για «τάση παραπληροφόρησης και προσπάθειας δημιουργίας λανθασμένων εντυπώσεων», υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων ότι η «σημερινή κατάσταση στο κέντρο της πόλης, η επαναλειτουργία της Δημοτικής Αγοράς στην οποία ο δήμος έχει επενδύσει πολλά για την αναζωογόνηση του Κέντρου, η προσπάθεια για προσέλκυση μόνιμων κατοίκων στις κεντρικές περιοχές, επιβάλλουν τη λήψη κάποιων προσωρινών μέτρων που θα βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Ένα από τα μέτρα στα οποία προσανατολίζεται ο δήμος είναι και η βελτιστοποίηση της χρήσης του συγκεκριμένου χώρου στάθμευσης ώστε να αυξηθούν προσωρινά έστω οι δυνατότητές του».

Οι αναφορές αυτές του δήμου, αλλά και κάποιες σχετικές δηλώσεις του ίδιου του δημάρχου στις οποίες υποδεικνύεται ότι «για να μην πνιγεί το κέντρο της πόλης μας από τα αυτοκίνητα, πρέπει να δημιουργήσουμε νέους χώρους στάθμευσης», πυροδότησαν επιπλέον αντιδράσεις, ιδιαίτερα από οργανωμένους και μη κατοίκους της πόλης οι οποίοι τάσσονται κατηγορηματικά υπέρ των ενεργειών που θα συμβάλουν στη μείωση της διακίνησης και παρουσίας αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης.

Ειδικότερα, η Διευρυμένη Επιτροπή Πρωτοβουλίας για τη Διατήρηση και Προστασία του Ιστορικού Κέντρου της Πόλης της Λεμεσού με επιστολή της στον κ. Νικολαΐδη και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου εκφράζει λύπη για τη στάση και τις απόψεις του δημάρχου, επισημαίνοντας και τις προεκλογικές του διαβεβαιώσεις για πλήρη σεβασμό των αποτελεσμάτων της μελέτης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Λεμεσού.

Θυμίζοντας ότι η χωρητικότητα σε αυτοκίνητα στο χώρο στάθμευσης στην οδό Ανδρέα Θεμιστοκλέους μετά από την ανακατασκευή που έγινε πριν από έναν περίπου χρόνο είναι τώρα 220 (και όχι 150 όπως ανέφερε σε σχετική συνέντευξή του ο δήμαρχος) και αν διπλασιαστούν θα γίνουν 440 και όχι 300, η Επιτροπή υποδεικνύει ότι με αυτή την αύξηση των χώρων στάθμευσης θα υλοποιηθεί η υπόσχεση που δόθηκε προς τους νέους ιδιώτες διαχειριστές της παρακείμενης Δημοτικής Αγοράς για δημιουργία 200 νέων χώρων στάθμευσης.

«Κι εμείς οι αφελείς διερωτόμασταν τότε πού θα βρει ο Δήμος Λεμεσού 200 νέες θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της Λεμεσού;» αναφέρει η Επιτροπή Πρωτοβουλίας για τη Διατήρηση και Προστασία του Ιστορικού Κέντρου της Λεμεσού, θέτοντας στον κ. Νικολαΐδη το ερώτημα αν τον έχει απασχολήσει καθόλου η ποιότητα ζωής των κατοίκων, αφού τα καυσαέρια θα κατευθύνονται στις κατοικίες τόσο των περιοίκων όσο και των φοιτητών του ΤΕΠΑΚ, ενώ η ηχορύπανση που θα δημιουργηθεί θα προκαλέσει τρομερή οχληρία στο κέντρο της πόλης.

Περαιτέρω τίθενται και μια σειρά άλλων ερωτημάτων στον δήμαρχο όπως:

-Πόσα θα στοιχίσουν αυτές οι κατασκευές που προγραμματίζετε;

-Πού βρέθηκε αυτό το κονδύλι, αφού ο δήμος έχει οικονομικά προβλήματα και ποιοι θα πληρώσουν για αυτή την απόφαση του δήμου;

-Αν έγινε Περιβαλλοντική Μελέτη και ποιος την ενέκρινε.

-Αν είναι γνώστης των προθέσεων του δήμου ο Γενικός Ελεγκτής.

-Αν το ποσό των €900.000 περίπου που θα στοιχίσει η Μελέτη του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που θα πληρώσουν οι δημότες, δαπανήθηκε άσκοπα.

Επισημαίνοντας στον δήμαρχο ότι με τη στάση του έχει απογοητεύσει όλους τους περιβαλλοντικά σκεπτόμενους πολίτες της Λεμεσού, «αφού δεν λαμβάνετε υπόψη σας την ποιότητα ζωής των δημοτών και ταυτόχρονα βρίσκεστε σε αντιπαράθεση με το ΕΤΕΚ και προκλητικά αγνοείτε όλα όσα περιέχονται στις μέχρι τώρα μελέτες και αναλύσεις του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Λεμεσού», η Επιτροπή καλεί τον κ. Νικολαΐδη «να αναθεωρήσει τις επιλογές και αποφάσεις που έχουν ληφθεί και να συνεργαστεί με το ΕΤΕΚ και το ΣΒΑΚ, οι οποίοι είναι επιστημονικά καταρτισμένοι και θα προσπαθήσουν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής όλων των κατοίκων της πόλης μας».

 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy