Θυμάστε το πλαφόν στο εμπόριο;

Του Τάσου Περδίου

Η ευχάριστη είδηση της εβδομάδας που πέρασε, αν είσαι Σκαλιώτης αλλά όχι μόνο, ήταν η αποκάλυψη ότι το λιμάνι της Λάρνακας παίρνει μερίδιο από την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά. Τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, το καράβι θα αποπλέει και από τη Λάρνακα με ό,τι αυτό σημαίνει για τους πολίτες, αλλά και για την πόλη και την οικονομία της. Ο κόσμος καλά κάνει και χαίρεται γι’ αυτή την εξέλιξη, αλλά είναι καλά να γνωρίζει τι μάχη δόθηκε προτού φτάσει στ’ αυτιά τους αυτή η είδηση. Και κυρίως, τι βρομιά παίχθηκε για να χάσει η Λάρνακα το δρομολόγιο και να το κρατήσει το λιμάνι της Λεμεσού και οι διαχειριστές του.

Η Λάρνακα δεν είναι αμάθητη από βρομιές στο παρασκήνιο εναντίον της και μια από τις πιο αηδιαστικές ήταν το πλαφόν στο εμπόριο. Θυμάστε το πλαφόν στο εμπόριο; Το είχε εισαγάγει στη συμφωνία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Λεμεσού ο ανεκδιήγητος Μάριος Δημητριάδης όταν ήταν Υπουργός Μεταφορών και Έργων. Είχε φροντίσει, ο αχαρακτήριστος, να μπει ρήτρα στη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού Λεμεσού, με βάση την οποία στο λιμάνι Λάρνακας δεν μπορούσε να διεξαχθεί εμπόριο γενικού φορτίου πέραν των 900 χιλιάδων τόνων ετησίως και εμπορευματοκιβωτίων πέραν των 500 ετησίως. Εάν ξεπερνιούνταν τα όρια αυτά, ήταν υπόχρεο το κράτος να πληρώσει αποζημίωση τους διαχειριστές του λιμανιού της Λεμεσού. Αυτή η προστυχιά ήταν έργο ενός από τους χειρότερους υπουργούς που γνώρισε ποτέ αυτός ο τόπος, αλλά οι προστυχιές δεν τελείωσαν εκεί.

Όταν η Λάρνακα ζήτησε να πάρει μερίδιο της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με την Ελλάδα, οι γνωστοί άγνωστοι άρχισαν να σκάβουν το λάκκο αυτής της προσπάθειας. Πρωταγωνιστής, ένας πρώην υπουργός και άλλοι πολιτικοί παράγοντες που έδωσαν τον νυν υπέρ πάντων αγώνα για να κρατήσει όλη την πίτα για πάρτη του ο διαχειριστής του λιμανιού της Λεμεσού και να μην πάρει μερίδιο η Λάρνακα. Να θυμίσω ότι τον Ιανουάριο του 2021, ο Δήμος Λάρνακας, η τοπική εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και το τοπικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο υπέγραψαν μια κοινή ανακοίνωση στην οποία, ευθέως, κατάγγελλαν ότι το Υφυπουργείο Ναυτιλίας είχε σχεδιάσει το διαγωνισμό για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας με φωτογραφικό τρόπο ώστε να ευνοήσει το λιμάνι της Λεμεσού. Είχαν επίσης καταγγείλει ονομαστικά τον τότε υφυπουργό Ναυτιλίας ότι επιχείρησε να θάψει τη Λάρνακα προκαταβολικά λέγοντας σε συνέντευξή του ότι υστερούσε λόγω απόστασης.

Κάποιοι, λοιπόν, συνειδητά εργάστηκαν και μάλιστα με πάθος, για να μην μπει η Λάρνακα στο χάρτη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης. Κάποιοι άλλοι, ευτυχώς, αντιστάθηκαν και γι’ αυτό είχαμε το αίσιο τέλος που είχαμε…

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy