Του Δημήτρη Βιλανίδη*

Γινόμαστε δέκτες παραπόνων από πολλούς συμμαθητές μας, για ένα επίκαιρο και σημαντικό ζήτημα, όπως είναι οι τιμές στα ιδιωτικά φροντιστήρια. Το ποσό που δαπανεί ένας μαθητής σε ιδιωτικά φροντιστήρια, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, είναι μεταξύ 150-300 ευρώ κάθε μήνα.

Αν είναι ποτέ δυνατόν σε περίοδο κρίσης, σε περίοδο ανεργίας και γενικά δύσκολων καταστάσεων, να πρέπει μια οικογένεια για ένα μόνο μαθητή να πληρώνει τέτοιο ποσό το μήνα. Για εμάς είναι ξεκάθαρο πως το μεγαλύτερο ρόλο για την «ανάγκη» να πηγαίνουμε φροντιστήρια, έχει ο τρόπος διδασκαλίας των μαθημάτων, που σπρώχνει χιλιάδες νέους στα φροντιστήρια, αφού νιώθουν ότι δεν τους καλύπτει το ίδιο το σχολείο.


Είναι λογικό ότι για να αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας χρειάζεται και πλάνο και μια χρονική περίοδος εφαρμογής του. Δε θα μπορούσε, όμως, το Υπουργείο να βρει τρόπους να μας βοηθήσει σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες; Σίγουρα, ναι. Φτάνει να θέλει. Ως ΠΣΕΜ, καταθέσαμε τις απόψεις μας και γι’ αυτό το θέμα σε συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας στις 4 Δεκεμβρίου. Ζητούμε αύξηση θέσεων στα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης και μείωση των διδάκτρων σε αυτά.

Όπως το σκεφτούμαστε εμείς, αν αυξηθούν οι θέσεις στα ΚΙΕ και μειωθούν τα δίδακτρα, πολλοί μαθητές θα φύγουν από τα ιδιωτικά φροντιστήρια και θα πάνε στα κρατικά. Αυτό θα έχει 2 οφέλη, πιστεύουμε: Πρώτον, θα αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών που θα δέχεται ενισχυτική εκπαίδευση με πιο λίγα λεφτά και δεύτερον, οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών φροντιστηρίων θα αναγκαστούν να μειώσουν τις τιμές τους, εφόσον πολλοί μαθητές τους θα επιλέξουν τα ΚΙΕ και θα θέλουν να φύγουν.

Στόχος μας παραμένει η αλλαγή του τόπου διδασκαλίας των μαθημάτων και η αλλαγή του σχολείου σε ανθρωποκεντρικό. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, όμως, θεωρούμε ότι πρέπει το κράτος να βρει τρόπους να μας στηρίξει και να μας προστατέψει. «Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή στην άμμο», αναφέρει το ρητό του Αδαμάντιου Κοραή στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας. Καιρός να το κάνουμε πράξη…

*Μέλος Γραμματείας ΠΣΕΜ