Το γαλλικό συνδικάτο CGT απορρίπτει τον «εκβιασμό» για τους μισθούς καθώς οι απεργίες στα διυλιστήρια συνεχίζονται

Το συνδικάτο CGT της Γαλλίας κατήγγειλε την υπό όρους προσφορά της TotalEnergies για πρόωρες συζητήσεις για τους μισθούς ως «εκβιασμό», λέγοντας ότι οι απεργίες που έχουν αφήσει το ένα τρίτο των πρατηρίων καυσίμων της χώρας με ελλείψεις θα συνεχιστούν.

Μια μέρα αφότου ο ενεργειακός όμιλος προσφέρθηκε να προωθήσει συνομιλίες για τις αμοιβές υπό τον όρο ότι το συνδικάτο θα τερματίσει την απεργία των διυλιστηρίων για δύο εβδομάδες, το CGT είπε ότι «αυτή η απόπειρα εκλαμβάνεται ως εκβιασμός από το CGT και δεν εγγυάται την ικανοποίηση των αιτημάτων που εκφράζονται και ως επομένως την επιστροφή στη δουλειά».

Η απεργία στην TotalEnergies, η οποία συμπίπτει με τις απεργίες σε δύο διυλιστήρια της Exxon Mobil στη Γαλλία, έρχεται καθώς οι εργαζόμενοι σε όλη την Ευρώπη απαιτούν υψηλότερους μισθούς για να αντιμετωπίσουν τον αυξανόμενο πληθωρισμό και την κρίση κόστους ζωής.

Περισσότερο από το 60% της ικανότητας διύλισης της Γαλλίας έχει τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω των απεργιών, οδηγώντας τις τιμές του ντίζελ προς τα πάνω και ωθώντας τη χώρα να αυξήσει τις εισαγωγές καυσίμων.

Μακριές ουρές σχηματίστηκαν σε πρατήρια καυσίμων στην περιοχή του Παρισιού, καθώς οι οδηγοί προσπαθούσαν να γεμίσουν πριν στερέψουν περισσότερες αντλίες.

Η Κυβέρνηση του Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν δέχεται αυξανόμενες πιέσεις για να ενεργήσει καθώς η απεργία προχωρά και περισσότερα πρατήρια καυσίμων αδειάζουν από ορισμένα προϊόντα.

Το Υπουργείο Ενέργειας δήλωσε ότι σχεδόν το ένα τρίτο των πρατηρίων καυσίμων σε εθνικό επίπεδο αντιμετώπισε ελλείψεις τουλάχιστον ενός προϊόντος καυσίμου την Κυριακή. Ο ιστότοπος mon-essence.fr ανέφερε ότι περισσότεροι από 2.000 σταθμοί έχουν αδειάσει, επικαλούμενος στοιχεία από περίπου 30.000 χρήστες από την Πέμπτη.

Η CGT απαιτεί αυξήσεις μισθών κατά 10%.

Η απεργία ανάγκασε το διυλιστήριο Gonfreville των 240.000 βαρελιών την ημέρα (bpd) της TotalEnergies να κλείσει. Οι παραδόσεις επεξεργασμένων προϊόντων εμποδίζονται επίσης στο διυλιστήριο Feyzin, χωρητικότητας 119.000 bpd, το οποίο είναι κλειστό για απρογραμμάτιστη συντήρηση, αλλά έχει αποθηκευμένα καύσιμα, και στις αποθήκες καυσίμων Cote d’Opal και La Mede.

Δύο διυλιστήρια της ExxonMobil είναι επίσης εκτός λειτουργίας από τα τέλη Σεπτεμβρίου.

Οι διαπραγματεύσεις για τους μισθούς έχουν ξεκινήσει εδώ και μερικές εβδομάδες στην Esso France, τη γαλλική επιχείρηση της Exxon Mobil, ενώ οι συνομιλίες στην TotalEnergies είχαν προγραμματιστεί για τα μέσα Νοεμβρίου πριν από την προσφορά της Κυριακής για την επίσπευσή τους.

“Αυτό μόνο ενθαρρύνει τους απεργούς εργάτες, οι οποίοι είναι πιο ενωμένοι από ποτέ”, δήλωσε ένας αξιωματούχος της CGT στο διυλιστήριο Feyzin της TotalEnergies για την υπό όρους προσφορά της εταιρείας.

Ο αξιωματούχος είπε ότι μόνο 47 φορτηγά καυσίμων είχαν φύγει από το Feyzin από τις 27 Σεπτεμβρίου, σε σύγκριση με 250 την ημέρα σε κανονικές εποχές.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy