Το μπαλάκι βρίσκεται στα χέρια των Τοπικών Αρχών

Του Χρήστου Χαραλάμπους


Κατεβάστε το  Dialogos App
Apple | Android | Huawei



Δύο και πλέον χρόνια έχουν περάσει αφότου ολοκληρώθηκε η μελέτη του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για τη Λεμεσό, ωστόσο καμιά κίνηση δεν έχει γίνει από τις αρμόδιες Τοπικές Αρχές για την εφαρμογή του, παρά το γεγονός ότι οργανωμένοι περιβαλλοντικοί, κοινωνικοί και άλλοι φορείς, αλλά και οι ίδιοι οι πολίτες, έχουν εκφράσει την εκτίμηση ότι το ΣΒΑΚ αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επίλυση του σοβαρού κυκλοφοριακού προβλήματος που αντιμετωπίζει, ιδιαίτερα το κέντρο της πόλης.

Οι διαπιστώσεις και οι υποδείξεις που καταγράφονται στη μελέτη του ΣΒΑΚ είναι ξεκάθαρες στο τι πρέπει να γίνει ώστε η Λεμεσός και ιδιαίτερα το κέντρο της πόλης να ανασάνει κυκλοφοριακά και να καταστεί πιο ασφαλές, αλλά και πιο ελκυστικό για τους κατοίκους και τους ξένους επισκέπτες. Βασικός πυλώνας είναι η απαλλαγή, στον μέγιστο δυνατό βαθμό, του κέντρου της Λεμεσού από την παρουσία του ιδιωτικού αυτοκινήτου και η προώθηση των δημοσίων συγκοινωνιών και του ποδήλατου.

Εκείνο, βέβαια, που απαιτείται είναι να αντιληφθούν πραγματικά οι Τοπικές Αρχές τη σημασία και τη χρησιμότητα του Σχεδίου και να προχωρήσουν στην εφαρμογή και υλοποίησή του. Σε αντίθετη περίπτωση, αν δεν ληφθούν τολμηρές αποφάσεις που να επισπεύσουν την εφαρμογή του ΣΒΑΚ, οι πολίτες θα συνεχίσουν για πολύ ακόμα να ταλαιπωρούνται.

Το ξεκίνημα θα πρέπει να γίνει κυρίως μέσα από την ενημέρωση και την ουσιαστική διαβούλευση με τους ίδιους τους πολίτες, οι οποίοι όχι μόνο δεν αντιδρούν, αλλά επιζητούν την εφαρμογή του ΣΒΑΚ γιατί ακριβώς έχουν αντιληφθεί την πολυδιάστατη ωφελιμότητά του. Και αυτό έχει εκφραστεί μέσα από συζητήσεις και άλλες ευκαιρίες.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα την περιοχή που καλύπτει ο Δήμος Λεμεσού, οι αλλαγές που άμεσα χρειάζεται να γίνουν ειδικότερα στο κέντρο της πόλης, ώστε η εφαρμογή του ΣΒΑΚ να αρχίσει να λειτουργεί και να την αισθάνονται οι πολίτες, αφορούν μονοδρομήσεις και πεζοδρομοποιήσεις δρόμων που σήμερα πνίγονται στα αυτοκίνητα και στη δημιουργία ποδηλατοδρόμων που θα δώσουν τη δυνατότητα πρόσβασης από όλες τις γειτονιές και την περιφέρεια στο κέντρο της πόλης και στο παραλιακό μέτωπο.

Κινήσεις που θα κάνουν τη διαφορά και θα δημιουργήσουν νέα κυκλοφοριακή κουλτούρα, ενώ ταυτόχρονα θα δημιουργήσουν και τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία και την εξέλιξη ενός σύγχρονου και ευέλικτου δικτύου αστικών συγκοινωνιών. Και αναπόφευκτα θα υπάρξει και αναβάθμιση και επέκταση των χώρων πρασίνου που στο κέντρο της πόλης είναι ανύπαρκτοι.

Η όποια, λοιπόν, δυστοκία ή επιφυλακτικότητα υπάρχει εκ μέρους των Τοπικών Αρχών (κάποιοι δήμοι επικαλούνται και το υψηλό κόστος που θα επωμισθούν), θα πρέπει να ξεπεραστεί μέσα από την ειλικρινή συνεργασία και την από κοινού διεκδίκηση των όσων οφείλει να κάνει η κυβέρνηση ώστε να εφαρμοστεί το ΣΒΑΚ σε όλες του τις διαστάσεις.

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.