Τρέχουν να προλάβουν με νέο σύστημα αξιολόγησης

Στην Επ. Παιδείας και η πρόταση ΑΚΕΛ για πλήρη κατάργηση εξετάσεων τετραμήνων

Στο επίκεντρο συνεχίζει να βρίσκεται το θέμα των εξετάσεων τετραμήνων αφού μετά και τις σχετικές αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας το οποίο ουσιαστικά προχωρά με αλλαγές για το β’ τετράμηνο, όχι όμως για το α’ τετράμηνο, καταγράφονται και οι πρώτες αντιδράσεις.

Από πλευράς εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων η ΟΛΤΕΚ δηλώνει ικανοποιημένη, ενώ αναμένει και το νέο σχέδιο αξιολόγησης που θα εφαρμοστεί από την ερχόμενη σχολική χρονιά, εκκρεμεί η τοποθέτηση από πλευράς ΟΕΛΜΕΚ, με το ΚΔΣ της οργάνωσης των εκπαιδευτικών Μέσης να συνεδριάζει σήμερα για να αξιολογήσουν τα δεδομένα που έχουν ενώπιόν τους.

Παράλληλα, την ερχόμενη Τετάρτη ξεκινά στη Βουλή η συζήτηση της πρότασης νόμου που κατέθεσε το ΑΚΕΛ για κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων, όπως δήλωσε χθες ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και βουλευτής του ΔΗΚΟ, Παύλος Μυλωνάς. Ωστόσο, όπως είπε η Επιτροπή Παιδείας, θα περιμένει «από σεβασμό προς τα πλαίσια που καθορίζονται από το Σύνταγμα, την υπουργό να υποβάλει την πρότασή της για το β’ τετράμηνο» και εξέφρασε την ελπίδα ότι αυτό θα γίνει το συντομότερο δυνατόν.

Τον Ιούνιο, συνέχισε ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας, «θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς) ποια θα είναι η διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών για τη νέα σχολική χρονιά». «Ο χρόνος είναι ελάχιστος, δεν έχουμε καμία πρόθεση να καθυστερήσουμε, ούτε θα δεχθούμε καθυστερήσεις», είπε, προσθέτοντας ότι ο διάλογος πρέπει να ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουνίου για να πάει η πρόταση για το νέο σύστημα αξιολόγησης στην Ολομέλεια.

Από την πλευρά του, ο Χρίστος Χριστοφίδης, βουλευτής του ΑΚΕΛ, ξεκαθάρισε ότι υπάρχουν δύο ζητήματα σε ό,τι αφορά τη θέση του Υπουργείου Παιδείας για τις εξετάσεις τετραμήνων. Το πρώτο, σημείωσε, είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτε για την εξέταση του α’ τετραμήνου, κάνοντας λόγο για «φιάσκο».

Σε ό,τι αφορά το νέο σχέδιο για τις εξετάσεις, ο κ. Χριστοφίδης είπε ότι θα περιμένει να δει τη συνολική πρόταση του Υπουργείου, τονίζοντας ότι δεν είναι ικανοποιητική η θέση του Υπουργείου Παιδείας για την τρέχουσα χρονιά, «διότι η μεγάλη σφαγή των μαθητών έγινε στην ενδιάμεση εξέταση», όπως είπε.

Αναφερόμενος στις καταγγελίες οργανωμένων γονιών για την ύπαρξη βαθέος κράτους στο Υπουργείο Παιδείας, ο κ. Χριστοφίδης υπέδειξε ότι εκείνος που σηκώνει στο τέλος της ημέρας την πολιτική ευθύνη για τις αποφάσεις είναι ο εκάστοτε υπουργός. «Αν εννοούμε ότι η υπουργός είναι εγκλωβισμένη στις θέσεις των τεχνοκρατών, αυτό είναι ακόμη πιο ανησυχητικό από την ουσία του ζητήματος. Εγώ δεν θέλω και δεν μπορώ να πιστέψω κάτι τέτοιο», κατέληξε.

Να υπενθυμίσουμε πως το ΥΠΑΝ αποφάσισε τη μείωση της βαρύτητας της γραπτής εξέτασης του δεύτερου τετραμήνου της σχολικής χρονιάς 2022-23 από 40% σε 20%, με νομοθετική ρύθμιση, καθώς και τη μείωση της εξεταζόμενης ύλης στο 60% της διδαχθείσας.

Το ΥΠΑΝ διευκρινίζει ότι προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε ο προγραμματισμός για το υπόλοιπο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς να αναδιαμορφωθεί στη βάση των πιο πάνω, ενώ ο πλήρης σχεδιασμός για το θέμα της αξιολόγησης των μαθητών/τριών, με την κατάργηση του υφιστάμενου συστήματος των τετραμήνων, ο οποίος θα ισχύσει από την σχολική χρονιά 2023-24, θα ανακοινωθεί πριν από το τέλος της φετινής ακαδημαϊκής χρονιάς.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy