Τρέχουν και δεν προλαβαίνουν τους επαναπρογραμματισμούς εμβολίων

Για εβδομάδες περιμένουν τον επαναπρογραμματισμό των ραντεβού τους, πολίτες οι οποίοι για λόγους κυρίως υγείας, δεν κατάφεραν να εμβολιαστούν την μέρα που έκλεισαν το ραντεβού τους.

Όπως μας λέχθηκε από πολίτες, για περισσότερό από δύο εβδομάδες περιμένουν απάντηση στο email που έστειλαν στην ομάδα επαναπρογραμμτισμού του Υπ. Υγείας χωρίς ωστόσο να λάβουν απάντηση.

Υπενθυμίζεται πως το Υπουργείο επιτρέπει τον επαναπρογραμματισμό του ραντεβού όταν οι πολίτες δεν μπορούν για σοβαρούς λόγους, κυρίως ασθενείας, να παραβρεθούν τη μέρα που έκλεισαν.

Όπως μας λέχθηκε από την κ. Όλγα Καλακούτα, αναπληρώτρια διευθύντρια ιατρικών υπηρεσιών, έχουν συσσωρευτεί πολλά αιτήματα από πολίτες που κυρίως λόγω επαφής με επιβεβαιωμένο κρούσμα ή ασθένειας με κορωνοϊό, ζήτησαν επαναπρογραμματισμό των ραντεβού τους.

Όπως είπε η κα. Καλακούτα, για τον επαναπρογραμματισμό δουλεύουν τέσσερις λειτουργοί οι οποίοι προσπαθούν να καλύψουν το μεγάλο όγκο αιτημάτων και ότι όλοι οι πολίτες θα λάβουν απάντηση.

Καθυστέρηση και λόγω ημερομηνίας

Ένας άλλος λόγος που σημειώνεται καθυστέρηση στον επαναπρογραμματισμό όπως μας είπε χαρακτηριστικά η κα. Καλακούτα, είναι η επανατοποθέτηση των ραντεβού σε μέρα και ώρα που μπορούν οι πολίτες να προγραμματίσουν το ραντεβού τους.

«Όταν ανοίγει η Πύλη, οι πολίτες έχουν συγκεκριμένες ώρες και μέρες που μπορούν να επιλέξουν το ραντεβού τους, όταν γίνεται επαναπρογραμματισμός όμως πρέπει να υπάρχει διαθεσιμότητα και στα κέντρα εμβολιασμού και από πλευράς πολίτη να μπορεί να παρευρεθεί συγκεκριμένες ώρες και μέρες σε αυτά τα κέντρα», είπε η κα. Καλακούτα.

Δεν χάνεται κανένα εμβόλιο

Σε ερώτηση εάν χάνεται το εμβόλιο που έκλεισε ο πολίτης μέσω της Πύλης όταν επαναπρογραμματιστεί το ραντεβού, η κα. Καλακούτα απάντησε αρνητικά, καθησυχάζοντας το κοινό αφού όπως είπε το εμβόλιο που έκλεισε είναι εξασφαλισμένο και αυτό θα δοθεί στον πολίτη κατά τον επαναπρογραμματισμό του.

Επιπλέον ερωτηθείσα εάν ένας πολίτης που αιτήθηκε επαναπρογραμματισμό μπορεί να κλείσει ραντεβού μέσω της Πύλης όταν ανοίξει ξανά για την ηλικία του, η κα. Καλακούτα δήλωσε πως αυτό είναι εφικτό, εάν προηγουμένως ακυρώσει το ραντεβού που έκλεισε ωστόσο θα κλείσει ραντεβού με όσα εμβόλια είναι διαθέσιμα τη συγκεκριμένη μέρα και όχι αυτό που έκλεισε την πρώτη φορά.

Προχωρά το εμβολιαστικό πρόγραμμα

Όσον αφορά το εμβολιαστικό πρόγραμμα, η κα. Καλακούτα δήλωσε σήμερα στον Άστρα, πως προχωρά καλά χωρίς προβλήματα, τονίζοντας ότι στόχος είναι να μην μένουν αδιάθετα εμβόλια.
Είπε ότι ην περασμένη Κυριακή παραλήφθηκαν 50 χιλιάδες εμβόλια της Άστραζένεκα τα οποία θα δοθούν για όσους θα πάρουν τη δεύτερη δόση του εμβολίου και για όσους άνω των 50 ετών θα το λάβουν. Επίσης, είπε, από την περασμένη βδομάδα διατέθηκαν και 50 χιλιάδες εμβόλια της Pfizer.
Μέχρι χθες, είπε, έγιναν 6 μετακινήσεις εμβολίων για άτομα που είχαν πάρει την πρώτη δόση με το ένα ή το άλλο εμβόλιο στη βάση συγκεκριμένων, αυστηρών κριτηρίων.
Πρόσθεσε ότι με βάση τα στοιχεία από τους προσωπικούς γιατρούς έχουν πάρει την πρώτη δόση με astrazeneka 18 χιλιάδες άτομα. Η κυρία Καλακούτα είπε ακόμη ότι στις περιπτώσεις που χρειάστηκε εμβολιασθέντες να αλλάξουν από ένα εμβόλιο σε άλλο, δεν διαπιστώθηκαν παρενέργειες.

Ερωτηθείσα σχετικά είπε ότι μάλλον θα χρειαστεί και τρίτη δόση εμβολίου, ωστόσο, ανέφερε, ας μην προτρέξουμε αναμένοντας τις συστάσεις των ειδικών. Το υπουργείο υγείας, τόνισε, είναι τρομερά αισιόδοξο ότι θα φθάσει το στόχο που είχε θέσει για τον εμβολιασμό του 65 % του πληθυσμού μέχρι το τέλος του μήνα. Μέχρι στιγμής είπε έχουν δοθεί 650 χιλιάδες εμβόλια δωρεάν στον πληθυσμό.

 

Τάσος Αναστάση
https://twitter.com/tasosanastasi_

 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy