Τσούζουν οι τιμές ηλεκτρισμού και δεν υπάρχει πλάνο αντιμετώπισης της ακρίβειας

Οι λογαριασμοί αυτή τη διμηνία θα είναι αυξημένοι κατά 22,7%. Για κατανάλωση πέραν από 800 κιλοβατόρες, ακόμη και 25 - 26%

  • Καθημερινή ενημέρωση

    Κάθε πρωί η επικαιρότητα στο inbox σου.


Τσακίζει τα νοικοκυριά και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις η ακρίβεια στο ρεύμα, ενώ η κυβέρνηση αρνείται να λάβει δραστικά μέτρα.

Οι λογαριασμοί για την κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος, αυτής της διμηνίας, έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στους πολίτες, καθώς σε πολλές περιπτώσεις η χρέωση είναι διπλάσια από ό,τι την περσινή αντίστοιχη περίοδο.

Σε δηλώσεις του στη «Χαραυγή» ο ΓΓ της ΠΟΒΕΚ, Στέφανος Κουρσάρης, ανέφερε ότι οι λογαριασμοί τσακίζουν κόκαλα, ειδικά στους κλάδους όπου οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν απαραίτητα το ρεύμα για να εξασκούν τη επιχειρηματική τους δραστηριότητα (π.χ. περίπτερα, ζαχαροπλαστεία και κρεοπωλεία). Πρόσθεσε ότι ο λογαριασμός αυτής της διμηνίας δημιουργεί τεράστια προβλήματα.

Σε ό,τι αφορά τη μικρή κάλυψη της αύξησης στο ρεύμα από την κυβέρνηση, την χαρακτήρισε «εντελώς ανεπαρκή» και ότι «δεν αποτελεί ούτε καν παυσίπονο». Ως εκ τούτου υπέδειξε ότι η ΠΟΒΕΚ συμφωνεί με τη συνέχιση της μειωμένης τιμής, αλλά επεσήμανε ότι η κυβέρνηση πρέπει να συμβάλει πιο αποφασιστικά, αφού έχει αυξημένα έσοδα από το ΦΠΑ λόγω των αυξήσεων τιμών. Σημείωσε ότι μόνο από τους ρύπους έχουν διπλασιαστεί τα έσοδα σε σύγκριση με το 2021.

Επίσης, ο κ. Κουρσάρης κάλεσε το κράτος με ολοκληρωμένη πολιτική να βοηθήσει τους πολίτες ώστε να αποπληρώσουν το ηλεκτρικό με δόσεις, διότι «αν αποκοπεί το ρεύμα σε επιχειρήσεις θα υπάρχει μεγάλος κοινωνικός και οικονομικός αντίκτυπος. Πρόκειται για ένα ζήτημα που αφορά κρατικές πολιτικές».

Επιπρόσθετα, ανέφερε ότι «έρχεται ένας βαρύς χειμώνας και ακόμη δεν είδαμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο για αντιμετώπιση αυτών των καταστάσεων».

Ο πρόεδρος του Σύνδεσμου Καταναλωτών, Μάριος Δουσιώτης, ανέφερε ότι είναι πάρα πολλά τα παράπονα των πολιτών και σημείωσε πως «η καθ’ υπολογισμόν κατανάλωση -που γίνεται εδώ και χρόνια- φαίνεται ότι αυτή την περίοδο έγινε σε πολύ μεγαλύτερο αριθμό λογαριασμών από ό,τι γινόταν παλιά». Πρόσθεσε ότι τα παράπονα αυξήθηκαν και λόγω των υψηλών τιμών στο τιμολόγιο.

Υπέδειξε επίσης ότι σύμφωνα με την ΑΗΚ οι λογαριασμοί για αυτή τη διμηνία είναι αυξημένοι κατά 22,7%. Ωστόσο, σημείωσε ότι αν κάποιος είχε κατανάλωση πέρα από 800 κιλοβατώρες, αυτός ο λογαριασμός είναι αυξημένος ακόμη και 25-26% από τον προηγούμενο.

Επιπρόσθετα, κατήγγειλε ότι οι πολίτες που επισκέπτονται τα κέντρα εξυπηρέτησης της ΑΗΚ για να προβούν σε διακανονισμό πληρωμής ή για να διορθωθούν λάθη στο λογαριασμό που έγιναν από πλευράς της ΑΗΚ, περιμένουν μέχρι και δύο ώρες για να εξυπηρετηθούν.

Απουσία στήριξης και πλάνου

Ο Στέφανος Κουρσάρης υπέδειξε ότι η ΠΟΒΕΚ συμφωνεί με τη συνέχιση της μειωμένης τιμής, αλλά επεσήμανε ότι η κυβέρνηση πρέπει να συμβάλει πιο αποφασιστικά, αφού έχει αυξημένα έσοδα από το ΦΠΑ λόγω των αυξήσεων τιμών. Σημείωσε ότι μόνο από τους ρύπους έχουν διπλασιαστεί τα έσοδα σε σύγκριση με το 2021. Σημείωσε ότι «έρχεται ένας βαρύς χειμώνας και ακόμη δεν είδαμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο για αντιμετώπιση αυτών των καταστάσεων».

Οδηγίες για αποστολή ένδειξης μετρητών σε περίπτωση μεγάλης απόκλισης στους λογαριασμούς από την ΑΗΚ

Οδηγίες για εξέταση αιτημάτων καταναλωτές, οι οποίοι έχουν προσέξει απόκλιση μεταξύ της ένδειξης του μετρητή τους και των λογαριασμών τους, δίνει σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Αρχή Ηλεκτρισμού Κύπρου.

Υπενθυμίζεται ότι καταναλωτές έχουν διαπιστώσει υπερκοστολογήσεις σε λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος λόγω προβλημάτων στο νέο σύστημα καταγραφής ένδειξης μετρητών της ΑΗΚ.

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, οι καταναλωτές που έχουν διαπιστώσει μεγάλη απόκλιση μεταξύ της ένδειξης του μετρητή και του λογαριασμού του και πιστεύει ότι ενδεχομένως να είναι λανθασμένη, καλούνται όπως στείλουν την ένδειξη του μετρητή του στην ΑΗΚ με ένα από τους ακόλουθους τρόπους.

Αποστολή μηνύματος μέσω E-MAIL συμπεριλαμβάνοντας:

Ονοματεπώνυμο πελάτη και τηλέφωνο επικοινωνίας πελάτη

Την ένδειξη του μετρητή αγνοώντας το/τα δεκαδικό/ά ψηφία στο τέλος και αριθμό μετρητή π.χ. Η ένδειξη είναι: 071062

Αποστολή φωτογραφίας μέσω VIBER συμπεριλαμβάνοντας:

Φωτογραφία του μετρητή όπου να φαίνεται η ένδειξη κατανάλωσης και ο αριθμός του μετρητή

Ονοματεπώνυμο πελάτη και αριθμός κινητού τηλεφώνου στο πεδίο “Προσθήκη Περιγραφής” (Add Description)

Αποστολή φωτογραφίας μέσω WHATSAPP συμπεριλαμβάνοντας:

Φωτογραφία του μετρητή όπου να φαίνεται η ένδειξη κατανάλωσης και ο αριθμός του μετρητή

Ονοματεπώνυμο πελάτη και αριθμός κινητού τηλεφώνου στο πεδίο “Προσθήκη Επικεφαλίδας” (Add a Caption)

Τα στοιχεία επικοινωνίας με την ΑΗΚ διαφέρουν ανάλογα με την Επαρχία που βρίσκεται το εν λόγω υποστατικό και αναρτώνται πιο κάτω:

ΕΠΑΡΧΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ – ΜΕ VIBER – ή WHATSAPP ή ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ EMAIL

ΛΕΥΚΩΣΙΑ

99608754

[email protected]

ΛΕΜΕΣΟΣ

99668321

[email protected]

ΛΑΡΝΑΚΑ

99681190

[email protected]

ΠΑΦΟΣ

99205394

[email protected]

ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ

99681190

[email protected]

Σημειώνεται ότι πιο πάνω αριθμοί δεν δέχονται εισερχόμενες κλήσεις. Χρησιμοποιούνται μόνο για λήψη μηνυμάτων.

Γιάννης Κακαρής

Ακολουθήστε μας στο Google News.
Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.