Βολές Συνδέσμου Αυτοκινήτου κατά ΥΠΟΙΚ για το «όχι» στη διοργάνωση διεθνών αγώνων ράλι στην Κύπρο

«Παράλογη» και «εγκληματική» χαρακτηρίζει ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου την απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών να απορρίψει την πρόταση για διοργάνωση του Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Ράλι 2022-2025 στην Κύπρο.

Σε δημοσιογραφική διάσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Αντώνης Μιχαηλίδης παρουσίασε μελέτη της Deloitte σύμφωνα με την οποία το άμεσο και έμμεσο όφελος για την κυπριακή οικονομία από τη διοργάνωση του διεθνούς Ράλι Κύπρος σε επίπεδο WRC / ERC για την 4ετία 2022-2025 αθροίζεται σε €120.4 εκατ., ενώ τα συνολικά έξοδα μόλις στα €10.6.

Ο κ. Μιχαηλίδης έθεσε σειρά ερωτημάτων και εξιστόρησε το χρονικό των βολιδοσκοπήσεων για διοργάνωση των διεθνών αγώνων στην Κύπρο, της αίτησης του Συνδέσμου για επιχορήγηση, των συναντήσεων με το Υπουργείο Οικονομικών και την απόρριψη από το Υπουργείο Οικονομικών της πρότασης της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) για διοργάνωση του Ράλι Κύπρος σε επίπεδο WRC / ERC.

Αναλύοντας, τα έσοδα και σύμφωνα με τα στοιχεία της Deloitte, ο κ. Μιχαηλίδης είπε πως στη διάρκεια της 4ετιας, προβλεπόταν πως οι αγώνες είχαν 102.3 εκατ. τηλεθεατές στο εξωτερικό, και πως τo άμεσο όφελος για την οικονομία θα ήταν €30.5εκ και το έμμεσο €89.9εκ.

Πάντως ο κ. Μιχαηλίδης σημείωσε πως παρά την άρνηση του Υπουργείου Οικονομικών να εγγυηθεί την 4ετή σύμβαση (2022-2025), η πρόταση της FIA μέσω του WRC Promoter GmbH παραμένει στο τραπέζι για την τριετία 2023-2025. Συνεπώς, ο κ. Μιχαηλίδης εξέφρασε την ελπίδα η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές του προσεχούς Φεβρουαρίου να την κρίνει πιο ορθολογικά.

Όσον αφορά την πρόταση, αυτή προνοεί τη διοργάνωση του Ράλι Κύπρος 2023 σε επίπεδο Μεσανατολικού (MERC) ή Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος (ERC) και διοργάνωση των αγώνων του 2024 και 2025 σε επίπεδο Παγκοσμίου Πρωταθλήματος (WRC).

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου, απαντώντας σε ερωτήσεις, αποκάλυψε ότι το φετινό Ράλι Κύπρος που ήταν προγραμματισμένο για το Σεπτέμβριο, δεν θα πραγματοποιηθεί, ως συνέπεια της άρνησης του Υπουργείου Οικονομικών να εγκρίνει χορηγία για τη διοργάνωση. Ο εθνικός αγώνας αναβάλλεται για πρώτη φορά μετά τη διετία 1974-75 όταν είχε ματαιωθεί συνεπεία της τουρκικής εισβολής, με τον κ. Μιχαηλίδη να αναφέρει πως έχει ενημερωθεί σχετικά και η FIA αφού ο αγώνας είναι μέρος του Μεσανατολικού Πρωταθλήματος Ράλι.

Σε σχέση με την απόρριψη της πρότασης από το Υπουργείο, ο κ. Μιχαηλίδης ανέφερε αρχικά πως η πρόταση της FIA ήρθε ως αποτέλεσμα των επαφών που είχε στην Αθήνα η Αλυτάρχης του Ράλι Κύπρος Νάγια Κοντοπούλου με τον WRC Promoter GmbH, στο περιθώριο του περσινού Ράλι Ακρόπολις το οποίο επέστρεψε στο WRC μετά από εννιά χρόνια απουσίας. Η πρόταση, όπως είπε, αφορούσε τη διεξαγωγή των αγώνων του 2022 και 2023 στο πλαίσιο του ERC και των ετών 2024 και 2025 στο WRC, με ενδεχόμενο ο αγώνας να προσμετράει στο WRC από το 2023.

Ο κ. Μιχαηλίδης είπε πως ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου διαπραγματεύτηκε με τον WRC Promoter GmbH και πέτυχε να μειώσει δραστικά το κόστος της συμφωνίας η οποία θα έπρεπε να έχει ως εγγυητή το Κράτος κατά την πάγια τακτική που ακολουθεί πλέον η FIA – αναφέρθηκε το παράδειγμα της Ελλάδας όπου η Κυβέρνηση Μητσοτάκη υπέγραψε τη σύμβαση.

Όπως ανέφερε στη συνέχεια, ακολούθησαν δύο συναντήσεις στο Υπουργείο Οικονομικών στην παρουσία του Simon Larkin εκ μέρους του WRC Promoter GmbH. Η δεύτερη συνάντηση, το περασμένο Απρίλιο, ήταν στην παρουσία του Υπουργού Κωνσταντίνου Πετρίδη, ενώ εκ μέρους της Deloitte τη μελέτη της εταιρείας παρουσίασαν οι κύριοι Κυριακίδης, Χαραλαμπίδης και Χατζηαναστασίου, ενώ το αίτημα του Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου στήριξε και ο Πρόεδρος του ΚΕΒΕ Χριστόδουλος Αγκαστινιώτης που ήταν επίσης παρών.

Στη συνέχεια ο κ. Μιχαηλίδης αποκάλυψε πως πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις τόσο με την Πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής Χριστιάνα Ερωτοκρίτου όσο και τον Αντιπρόεδρο του ΔΗΣΥ και τέως Υπ. Οικονομικών Χάρη Γεωργιάδη, οι οποίοι τάχθηκαν και οι δύο υπέρ της πρότασης και προθυμοποιήθηκαν, μάλιστα, να διευθετήσουν συνάντηση στο Προεδρικό με το αιτιολογικό ότι το πρόγραμμα του Προέδρου της Δημοκρατίας ήταν βεβαρυμένο.

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου ανέφερε ακόμα ότι είχε ιδιωτική, άτυπη συνάντηση και με τον Πρόεδρο του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου κατά την οποία ο κ. Νεοφύτου, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Μιχαηλίδη, του είπε ότι «ο Υπουργός είναι αμετάπειστος», κάτι που ενίσχυε την υποψία του Συνδέσμου για μια προειλημμένη αρνητική απόφαση της Κυβέρνησης.

Ο κ. Μιχαηλίδης έδωσε στη δημοσιότητα την επιστολή του ΥΠΟΙΚ ημερομηνίας 17 Ιουνίου 2022 σημειώνοντας ότι «δεν μπορώ να μην παρατηρήσω ότι η λεκτική διατύπωση του θέματος στην επιστολή του Υπουργού και οι λόγοι που προβάλλονται σε αυτή ως αιτία για την απόρριψη της πρότασης αγγίζουν τα όρια της υποτίμησης της νοημοσύνης μας».

Στη συνέχεια,, ο κ. Μιχαηλίδης διερωτήθηκε, γιατί, από τη στιγμή που η μελέτη της Deloitte θεωρήθηκε ανεπαρκώς τεκμηριωμένη και αναξιόπιστη, ο Υπουργός δεν ζήτησε την άποψη π.χ. του Πανεπιστημίου Κύπρου, του Γενικού Ελεγκτή, ή άλλου, κατά την κρίση του, κατάλληλου οργανισμού. «Δεν ήταν αυτό το λογικά αναμενόμενο; Δεν το έπραξε. Γιατί;»

Κλείνοντας, ο Πρόεδρος του ΚΣΑ ανέφερε πως το διαφυγόν κέρδος της Κύπρου από την «εγκληματική απόρριψη» της 4ετους πρότασης δεν είναι μόνο οικονομικό, καθώς είναι και μια χαμένη ευκαιρία για την ανάδειξη της Κύπρου ως ενός σύγχρονου, προοδευτικού κράτους που μετέχει με αξιώσεις στην διοργάνωση μεγάλων διεθνών αθλητικών εκδηλώσεων. «Ενός κράτους που με την αποδοχή της σύμβασης θα κατατασσόταν στα 14 επίλεκτα του κόσμου που έχουν την ευλογία να διοργανώνεται στο έδαφος τους αγώνας Ράλι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος», είπε.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy