Βουλιάζει το λιμάνι Λεμεσού λόγω των ιδιωτικοποιήσεων

ΑΛΚ: «Πριν υπήρχαν ανταγωνιστικές τιμές, τώρα είμαστε πιο ακριβοί»

 

Βουλιάζει το λιμάνι Λεμεσού αφού, σύμφωνα με στοιχεία της Αρχής Λιμένων Κύπρου, μετά τις ιδιωτικοποιήσεις μειώθηκε δραματικά το διαμετακομιστικό εμπόριο και αυξήθηκαν οι χρεώσεις τις οποίες πληρώνουν οι επιχειρήσεις και οι βιομηχανίες.

Τα στοιχεία, τα οποία κατατέθηκαν στη χθεσινή συνεδρία της Επιτροπής Οικονομικών μετά από αίτημα του ΑΚΕΛ, διαψεύδουν τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης περί αύξησης της ανταγωνιστικότητας μετά τις ιδιωτικοποιήσεις. Μάλιστα, ο πρόεδρος της Αρχής Λιμένων Κύπρου (ΑΛΚ), Πέτρος Κρασσάς, παραδέχθηκε ότι «πριν την εμπορικοποίηση του λιμανιού Λεμεσού υπήρχαν ανταγωνιστικές τιμές, (αλλά) τώρα δυσκολευόμαστε διότι είμαστε πιο ακριβοί από τα γύρω λιμάνια, όπως την Αίγυπτο».

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το λιμάνι Λεμεσού βρισκόταν σε ανοδική πορεία, πριν τις ιδιωτικοποιήσεις. Συγκεκριμένα στο διαμετακομιστικό εμπόριο το 2014 ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων ανήλθε σε 17.077 TEU (ισοδύναμη μονάδα εμπορευματοκιβωτίου 20 ποδών), ενώ το 2015 αυξήθηκε στα 26.476, και το 2016 αυξήθηκε περαιτέρω στα 45.922. Ωστόσο, μετά τις ιδιωτικοποιήσεις μειώθηκε δραματικά το διαμετακομιστικό εμπόριο, αφού το 2017 ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε στα 19.368 TEU, ενώ το 2018 υποχώρησε στα 6.245 και το 2019 μειώθηκε περαιτέρω στα 2.813. Δηλαδή στα πρώτα τρία χρόνια σημειώθηκε μείωση της τάξης του 93,9%, ενώ το 2020 ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε στα 4.197 TEU, κάτι το οποίο ενδεχομένως να συνδέεται με τον κορονοϊό.

Παράλληλα, αυξήθηκαν οι χρεώσεις τις οποίες πληρώνουν οι επιχειρήσεις και οι βιομηχανίες. Με βάση τα στοιχεία πριν τις ιδιωτικοποιήσεις η ΑΛΚ χρέωνε 26,13 ευρώ ημερησίως για πλοίο χωρητικότητας μέχρι 5.000 κόρους, 39,2 ευρώ για πλοίο από 5.001 – 10.000 κόρους και 52,2 ευρώ για πλοίο από 10.001 κόρους και άνω, ενώ σήμερα οι χρεώσεις είναι 50 ευρώ ανά μέτρο για περίοδο 30 ημερών για πλοία με μήκος κάτω από 80 μέτρα, 80 ευρώ για πλοία με μήκος μεταξύ 80 – 250 μέτρων και 120 ευρώ για πλοία με μήκος πάνω από 250 μέτρα.

Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΑΚΕΛ, Στέφανος Στεφάνου, υπενθύμισε ότι όταν η κυβέρνηση του Συναγερμού μεθόδευε την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού ισχυριζόταν ότι θα γίνει πιο ανταγωνιστικό. Παρά ταύτα, πρόσθεσε, τα αποτελέσματα τούς έχουν διαψεύσει, αφού το λιμάνι Λεμεσού έγινε πιο ακριβό και λιγότερο ανταγωνιστικό. Υπέδειξε επίσης ότι οι επιχειρήσεις και οι βιομηχανίες πληρώνουν πολύ βαρύ τίμημα, λόγω των αυξημένων χρεώσεων.

Ο Στ. Στεφάνου τόνισε ότι τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι η κυβέρνηση έκανε μια κάκιστη συμφωνία στο ξεπούλημα του λιμανιού Λεμεσού, γεγονός που αποβαίνει σε βάρος της οικονομίας και της κοινωνίας. Υπέδειξε επίσης ότι έχει αποδειχθεί για άλλη μια φορά ότι οι ιδιωτικοποιήσεις είναι επιζήμιες για τον τόπο. Για το λόγο αυτό, πρόσθεσε, το ΑΚΕΛ θα συνεχίσει να αντιπαλεύει τις προσπάθειες της κυβέρνησης του ΔΗΣΥ να ξεπουλήσει δημόσιο πλούτο.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy