H Toyota Racing επικράτησε και στην Shanghai παίρνοντας την δεύτερη συνεχόμενη της νίκη και την τέταρτη στους έξι φετινούς αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA. Μετά από μια εντυπωσιακή εμφάνιση σχημάτισε και πάλι το “δίδυμο” στο βάθρο με σχετική άνεση πετυχαίνοντας ακόμη ένα θρίαμβο με τους Anthony Davidson και Sebastien Buemi να αντικρίζουν πρώτοι την καρό σημαία με το #8 Toyota TS040 Hybrid, 1 λεπτό και 12 δευτερόλεπτα μπροστά από το #7 Toyota των Alex Wurz, Stephane Sarrazin και Kazuji Nakajima.

WEC 6 Hours of Shanghai

Αυτό   ήταν το τρίτο 1-2 για την Ιαπωνική εταιρία την φετινή χρονιά και πλέον οι Ιάπωνες είναι αγκαλιά με τον πρώτο τους τίτλο στο WEC καθώς απομένουν ακόμη δυο αγώνες για την ολοκλήρωση της χρονιάς.

Το βάθρο συμπλήρωσε το #14 Porsche 919 Hybrid των Romain Dumas, Marc Lieb και Neel Jani. Στην 4η θέση τερμάτισε το #2 Audi R18 e-tron Quattro των  Andre Lotterer, Benoit Treluyer και Marcel Fassler, στην 5η θέση τερμάτισαν οι  Loic Duval, Lucas di Grassi στο Tom Kristensen με το #1 Audi ενώ στην 6η οι Mark Weber, Timo Berhard και Brendon Hartley στο #20 Porsche.

WEC 6 Hours of Shanghai

Στην εκκίνηση όλοι έφυγαν κανονικά χωρίς μεγάλες ανακατατάξεις αλλά πριν καν συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος είχαμε μια δυνατή σύγκρουση ανάμεσα στο #47 KCMG Oreca Nissan του Alexandre Imperatori και της Ferrari #51 του Gianmaria Bruni με αποτέλεσμα να βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αμέσως τα δύο Toyota μπήκαν στα pits για καύσιμα και λάστιχα ώστε να γλιτώσουν το τελευταίο pit stop στο τέλος του αγώνα. Το ρίσκο τους βγήκε και με το παραπάνω. Πριν καν ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος των pit stop το Toyota #8 είχε ανέβει στην 1η θέση πραγματοποιώντας ένα εξαιρετικό comeback.

Από εκείνο το σημείο και ύστερα δεν απειλήθηκε από κανέναν και τίποτα. Η Toyota διέλυσε τον ανταγωνισμό σε έναν ακόμα αγώνα και οδεύει ολοταχώς στο να εξασφαλίσει και τα δύο πρωταθλήματα στον επόμενο αγώνα

WEC 6 Hours of Shanghai

Η Audi προσπάθησε να παλέψει για την 3η θέση αλλά ο ρυθμός της για άλλη μια φορά ήταν απογοητευτικός και δεν κατάφερε κάτι παραπάνω από τις θέσεις 4 και 5.

Η Porsche μετά το πρώτο pit stop είδε το #20 να έχει κλατάρισμα και να πέφτει έναν γύρο πίσω. Μετά από αυτό δεν κατάφερε να ορθοποδήσει και τερμάτισε στην 6η θέση. Τουλάχιστον το #14 κατάφερε να μείνει μακριά από προβλήματα και να ανέβει στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου.

Τα τετρακίνητα Toyota TS040 Hybrid των 1000 ίππων για ένα ακόμη αγώνα ήταν και πάλι σε μια κατηγορία πάνω από τον ανταγωνισμό. Οι Antony Davidson – Sebastien Buemi πήραν την τέταρτη φετινή τους νίκη και εδραιώθηκαν στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα με 147 βαθμούς έχοντας 42 περισσότερους από τους Lotterer – Fassler – Treluyer  που ακολουθούν στη δεύτερη θέση με 105. Στην 3η θέση του βαθμολογικού πίνακα με 96 βαθμούς ακολουθεί ο Lapierre.

WEC 6 Hours of Shanghai

Στους κατασκευαστές η Toyota είναι στην πρωτοπορία με 226 βαθμούς με πλεονέκτημα 29 περισσότερους από την δεύτερη Audi με 197 ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Porsche με 133

Ο 6ώρος αγώνας στην Shanghai ξεκίνησε με το φως του ήλιου με τους Sébastien Buemi και Alex Wurz να διατηρούν τη δεύτερη και τέταρτη θέση αντίστοιχα κατά τις πρώτες στροφές πριν από το ατύχημα στο πίσω μέρος της πίστας που έφερε μέσα το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Ενώ τα πληρώματα κυκλοφορούσαν σιγά – σιγά πίσω από το όχημα ασφαλείας, τα δύο αυτοκίνητα της Toyota ρίσκαρα και έκαναν πρόωρη σύντομη στάση ανεφοδιασμού στον αγώνα. Με την επανέναρξη ο Alex Wurz ήταν στην πρωτοπορία και πριν ολοκληρωθεί η πρώτη στάση στα pits για τα υπόλοιπα πληρώματα ο Sébastien Buemi  προσπέρασε τον Alex και βρέθηκε στην κορυφή του 6ου αγώνα της χρονιάς.

Δυο ώρες μετά την έναρξη του αγώνα τα υβρίδια TS040 αύξησαν την διαφορά τους από τον ανταγωνισμό και στην δεύτερη στάση στα Pits o Stéphane Sarazzin ανέλαβε το #7 από τον Alex ενώ Anthony Davidson συνέχισε για ένα ακόμη γύρο. Αυτή η σειρά κράτησε μέχρι τον 100ο γύρο που αποτέλεσε και το ορόσημο του αγώνα. Ο Sébastien Buemi με το #8 απέκτησε ένα υγιές πλεονέκτημα σε σχέση με το #7 που έκανε μια ακόμη στάση για να πάρει το τιμόνι ο Kazuki καθώς η TOYOTA Racing είχε τον έλεγχο του αγώνα.

Στο τελευταίο στάδιο ο Sébastien αντάλλαξε το τιμόνι με τον Anthony για τον τελικό χρόνο του #8 που είχε προβάδισμα ένα ολόκληρο γύρο από όλα τα αυτοκίνητα. Με το πέσιμο της καρό σημαίας οι Anthony και Kazuki  σχημάτισαν το τρίτο φετινό 1-2 για την Toyota.

WEC 6 Hours of Shanghai

Η μάχη για το παγκόσμιο πρωτάθλημα τώρα μεταφέρεται στους δυο τελευταίους αγώνες που απομένουν, στο Μπαχρέιν στις 15 Νοεμβρίου και Σάο Πάολο στις 30 Νοεμβρίου.

Μετά τον αγώνα οι πρωταγωνιστές δήλωσαν:

Yoshiaki Kinoshita, Πρόεδρος της ομάδας της Toyota: “Αυτό είναι το αποτέλεσμα που όλοι εργαστήκαμε σκληρά για να το πετύχουμε, οπότε σας ευχαριστώ όλους στην ομάδα. Οι οδηγοί και οι μηχανικοί έκανα σπουδαία δουλειά, ιδιαίτερα για τη διαχείριση των ελαστικών. Το αυτοκίνητο ήταν γρήγορο, εδώ στη Σαγκάη. Ήμασταν απογοητευμένοι που χάσαμε την pole position με μικρή διαφορά. Το αποτέλεσμα που φέραμε είναι ακριβώς αυτό που θέλαμε για το παγκόσμιο πρωτάθλημα και μας βάζει σε ισχυρή θέση έναντι των αντιπάλων μας. Τώρα θέλουμε να διατηρήσουμε αυτή τη δυναμική στο Μπαχρέιν και το Σάο Πάολο.»

TS040 Hybrid #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi) : Νικητές αγώνα, 188 γύρους, 7 pits stop, ταχύτερο γύρο: 1min 48.694secs

Anthony Davidson: «Σήμερα, όλη η ομάδα έκανε σπουδαία δουλειά με την σωστή στρατηγική και τις σταθερές στάσεις στα pits. O καθένας διατηρήθηκε ήρεμος και επικεντρώθηκε ώστε η ομάδα να πάρει το αποτέλεσμα. Δείξαμε ότι είχαμε το ταχύτερο αυτοκίνητο στον Fuji και έχουμε επαναλάβει αυτό και πάλι εδώ στη Shanghai. Δεν θέλαμε να αναλάβουμε πάρα πολλούς κινδύνους, ιδιαίτερα στον αγώνα.

TS040 Hybrid #7 (Alex Wurz, Stephane Sarrazin και Kazuji Nakajima) :2ος στον αγώνα. 188 γύρους, 6 στάσεις pit. Ταχύτερο γύρο: 1min 49.216secs

Alex Wurz: “Αυτό ήταν ένα μεγάλο αποτέλεσμα για μας. Δεν μπορούσε να ήταν καλύτερο από το 1-2 για την ομάδα. Μετά τη διαφορά γύρου που δημιουργήσαμε, ήμουν σίγουρος ότι θα φέρναμε αυτό το αποτέλεσμα. Δεν μπορούσα να χρησιμοποιήσω μέγιστη ισχύς νωρίς στον αγώνα, καθώς έναν από τους αισθητήρες δεν λειτουργούσε σωστά. Έτσι δεν μπορούσαμε να διεκδικήσουμε την θέση από το αυτοκίνητο #8. «Αλλά ακόμα και έτσι ο καθένας μας έκανε καλή δουλειά για να φέρει το #7 στη δεύτερη θέση, οπότε είμαι πολύ χαρούμενος.»

Stéphane Sarrazin: «ήταν ένας πολύ καλός αγώνα για την ομάδα. Το 1-2 είναι απλά εκπληκτικό, όπως ήταν και στο Fuji. Εμείς συγκεντρώσαμε τους μέγιστους βαθμούς για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών σήμερα που ήταν και ο μεγάλος μας στόχος. Δεν πήρα καθόλου οποιοδήποτε τρελό κίνδυνο κατά τη διάρκεια του αγώνα και οδήγησα στα όρια μου. Ήμουν προσεκτικός στην οδήγηση μου και προσπάθησα να κρατήσω ένα σταθερό ρυθμό. Το αυτοκίνητο λειτούργησε πολύ καλά και είμαι χαρούμενος με το πώς πήγε ο αγώνας. Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ήταν το επίκεντρο για μας και πετύχαμε το στόχο μας ως ομάδα.»

Kazuji Nakajima: «Συγχαρητήρια στην ομάδα που έκανε σπουδαία δουλειά σήμερα. Το 1-2 σημαίνει ότι κάναμε το μέγιστο δυνατό σήμερα για τους βαθμούς και είναι μεγάλη επιτυχία για εμάς και στα δύο παγκόσμια πρωταθλήματα. Είμαι πραγματικά ικανοποιημένος. Δεν μπορούσα να χαλαρώσω στο όριό μου, επειδή η Porsche ήταν αρκετά κοντά μας και ήταν ορισμένος στόχος της ομάδας να τερματίσουμε στη δεύτερη θέση. Έτσι εγώ πίεσα σκληρά και είμαι ευτυχής που έκανα ένα πιο άνετο προς το τέλος αγώνα.»