Ξεχασμένα στα προβλήματά τους τα σχολεία της Λεμεσού – Αδιαφορία από το ΥΠΠΑΝ

Την αδιαφορία του Υπουργείου για τις εκπαιδευτικές και κτιριακές ελλείψεις πληρώνουν οι μαθητές

Σειρά σοβαρών προβλημάτων που ταλανίζουν τα σχολεία της Λεμεσού με κύριους αποδέχτες τόσο το εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και τους μαθητές, είχε την ευκαιρία να καταγράψει το ΑΚΕΛ αναδεικνύοντας για μια ακόμα φορά τις ευθύνες και την επιτακτική υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης γενικότερα να διαχειριστεί και να επιλύσει τα προβλήματα που συσσωρεύονται στα σχολεία και στο εκπαιδευτικό σύστημα γενικότερα.

Στη διάρκεια επισκέψεων και επαφών που έγιναν στο Περιφερειακό Λύκειο Κολοσσίου, το Γυμνάσιο Πολεμιδιών και τη Γ’ Τεχνική Σχολή, αντιπροσωπεία της Επαρχιακής Επιτροπής του ΑΚΕΛ, αποτελούμενη από τον Επαρχιακό Γραμματέα, βουλευτές και άλλα στελέχη του κόμματος, διαφάνηκαν για ακόμα μια φορά τα διάφορα ζητήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή τετράμηνων εξετάσεων και τα συνακόλουθα προβλήματα που αυτή η εξέλιξη έχει ήδη δημιουργήσει στην εκπαιδευτική, αλλά και μαθητική κοινότητα. Από την άλλη, αναδείχθηκε και πάλι η ανάγκη για ένα σχολείο σύγχρονο, ανθρώπινο και δημοκρατικό, που στο επίκεντρό του θα είναι ο ίδιος ο μαθητής και όχι ένα σχολείο, μετατρεπόμενο σε ατέλειωτο εξεταστικό κέντρο.

Στο Λύκειο Κολοσσίου, όπως ανέφερε στη «Χαραυγή» ο Επ. Γρ. Γιώργος Γεωργίου, τέθηκε εκ νέου η «ανάγκη για δημιουργία νέων χώρων ίσως ακόμη και η δημιουργία νέου σχολείου, αφού το υφιστάμενο δεν έχει επαρκείς χώρους στέγασης και δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες όλων των μαθητών». Συζητήθηκε, επιπλέον, το ενδεχόμενο δημιουργίας επαγγελματικού λυκείου, το οποίο θα συνδέεται με τη γειτνιάζουσα βιομηχανική περιοχή, όπως επίσης και η περαιτέρω αξιοποίηση, αλλά και αναβάθμιση του γηπέδου που βρίσκεται εντός της σχολικής μονάδας.

Σε ό,τι αφορά το Γυμνάσιο Πολεμιδιών, καταγράφηκαν ζητήματα που σχετίζονται με τη βία και την παραβατικότητα, φαινόμενα τα οποία λόγω και της πανδημίας βρίσκονται σε έξαρση. «Δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας παρουσιάζεται για ακόμη μια φορά ανεπαρκές στο να στηρίξει αυτά τα παιδιά», αναφέρει ο κ. Γεωργίου, επισημαίνοντας ότι ακόμα και ο θεσμός των ΔΡΑΣΕ, ο οποίος επιτελεί σημαντικό έργο, υπολειτουργεί, είναι κουτσουρεμένος, χωρίς ψυχολόγους, την ίδια ώρα που υπάρχουν παιδιά που χρήζουν της άμεσης στήριξης των ψυχολόγων. «Στα συρτάρια απ’ ό,τι φαίνεται του Υπουργείου Παιδείας παραμένουν τόσο οι 40 εκπαιδευτικοί ψυχολόγοι που εκκρεμεί η πρόσληψή τους από το 2018, όσο και οι ώρες που χρειάζονται για να καλυφθούν οι ανάγκες των παιδιών που είναι για να ενταχθούν σε ειδικά προγράμματα».

Κατά την επίσκεψη στη Γ’ Τεχνική Σχολή και μέσα από τις συζητήσεις που έγιναν, επαναβεβαιώθηκε η «ανάγκη για στήριξη των Τεχνικών Σχολών από το κράτος ώστε να πετύχουν το στόχο τους που είναι να συγκεντρώνουν το 30% των μαθητών». Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η απόρριψη μαθητών λόγω της έλλειψης διαθέσιμων αιθουσών. Παράλληλα, η ανάγκη για νέο εξοπλισμό και εγκαταστάσεις παραμένει σε εκκρεμότητα με αποτέλεσμα μαθητές να αναγκάζονται να φοιτούν και τα απογεύματα.

Χρήστος Χαραλάμπους

Ακολουθήστε μας στο Google News.
Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.