Ξεπεράστηκε το αδιέξοδο μεταξύ Κομισιόν και Γερμανίας για την απαγόρευση των μηχανών εσωτερικής καύσης

Τη συμφωνία Κομισιόν και Γερμανίας για να αρθεί το αδιέξοδο που προκλήθηκε μετά από το γερμανικό βέτο στην τελική έγκριση της νομοθεσίας για την κατάργηση των οχημάτων με μηχανές εσωτερικής καύσης μετά το 2035, ενέκριναν την Δευτέρα οι 27 Μόνιμοι Αντιπρόσωποι των κρατών μελών στην επιτροπή COREPER στις Βρυξέλλες.

Όπως ανακοίνωσε η Σουηδική Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ μέσω ανάρτησης στο Twitter, η COREPER ενέκρινε την προώθηση της συμφωνίας για τα πρότυπα για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για αυτοκίνητα και οχήματα στην ατζέντα του Συμβουλίου Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Ενέργειας, το οποίο συναντάται την Τρίτη σε σύνθεση Υπουργών Ενέργειας.

Σε δική του ανάρτηση στο Twitter ο αρμόδιος Αντιπρόεδρος της Κομισιόν Φρανς Τίμερμανς ανέφερε πως επιτεύχθηκε συμφωνία για τη χρήση e-fuels στα αυτοκίνητα. «Τώρα θα εργαστούμε για να πετύχουν την έγκριση του κανονισμού για τα πρότυπα – διοξειδίου του άνθρακα για αυτοκίνητα το συντομότερο δυνατόν, και στη συνέχεια η Κομισιόν θα προχωρήσει ταχέως στα αναγκαία νομικά βήματα» για την εφαρμογή της αιτιολογικής σκέψης (recital) που αφορά το συγκεκριμένο θέμα.

Στην πράξη, η νομοθεσία καταργεί την παραγωγή και χρήση οχημάτων με μηχανές εσωτερικής καύσης μετά το 2035, δίνοντας ώθηση στην παραγωγή και αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο βάσει της συμφωνίας στην οποία κατέληξαν η Κομισιόν και η Γερμανική κυβέρνηση το Σάββατο το πρωί, αλλά πρέπει να επικυρωθεί από τους 27, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεσμεύεται να βρει φόρμουλα ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούνται στο μέλλον αυτοκίνητα με μηχανές οι οποίες θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά e-fuels (καύσιμα που παράγοντα με μεθόδους που δεν παράγουν επιπρόσθετες εκπομπές).

Υπενθυμίζεται πως η νομοθεσία αποτελεί την αναθεώρηση των προτύπων κατασκευής νέων οχημάτων όσον αφορά τις επιδόσεις τους σε σχέση με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, θέτοντας ως στόχο τη μείωση των εκπομπών κατά 55% για τα αυτοκίνητα και κατά 50% για τα ημιφορτηγά μέχρι το 2030 (σε σύγκριση με το 2021), και εξάλειψη των εκπομπών κατά 100% μέχρι το 2035.

Η πρόταση της Κομισιόν, που κατατέθηκε στην αρχική της μορφή τον Ιούλιο του 2022, ήταν η βάση μετά από σειρά διαβουλεύσεων για τη συμφωνία μεταξύ του Συμβουλίου της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον Οκτώβριο του 2022. Η νομοθεσία εγκρίθηκε από το Κοινοβούλιο στις 14 Φεβρουαρίου και εκκρεμούσε η έγκριση από το Συμβούλιο, προτού η Γερμανία εγείρει τις ενστάσεις της.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy