Υφυπουργός Τουρισμού: Δεν αναμένονται απώλειες από τη βρετανική αγορά το 2020

Το κλείσιμο της εταιρείας Thomas Cook, το επικείμενο Brexit αλλά και το άνοιγμα των ανταγωνιστικών προς την Κύπρο προορισμών όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος φαίνεται να αφήνουν ανεπηρέαστο τον εισερχόμενο τουρισμό από την Βρετανία, τουλάχιστον για την επόμενη χρονιά.

Μιλώντας στο ΚΥΠΕ μετά την ολοκλήρωση των επαφών της κυπριακής αντιπροσωπείας στο Λονδίνο, στα πλαίσια της τουριστικής έκθεσης World Travel Market, ο Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος αναφέρθηκε σε επιτυχία της Κύπρου, η οποία εν μέσω των προκλήσεων και του αυξανόμενου ανταγωνισμού, φαίνεται ότι θα καταφέρει να διατηρήσει τους ίδιους αριθμούς αφίξεων από τη βρετανική αγορά σε σχέση με το 2019.

Σημειώνεται ότι και για το 2019 οι αφίξεις από τη Βρετανία αναμένεται να κλείσουν στα ίδια επίπεδα με τον 2018, παρά τις ανησυχίες ότι μετά το άνοιγμα ανταγωνιστικών αγορών όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος, η Κύπρος θα έχανε τουρισμό από τη Βρετανία.

Σε σχέση με το κλείσιμο της βρετανικής εταιρείας Thomas Cook που έφερνε σημαντικό αριθμό επισκεπτών στην Κύπρο, ο Υφυπουργός Τουρισμού είπε ότι για το 2020 το κενό έχει καλυφθεί με υπογραφές συμβολαίων με άλλους διοργανωτές ταξιδιών, οι οποίοι θα προνοήσουν για τη μετάβαση των τουριστών στην Κύπρο είτε με ναυλωμένες πτήσεις είτε με την αγορά θέσεων σε αεροπορικές εταιρείες.

Η βρετανική αγορά είναι ιδιαίτερης σημασίας για τον κυπριακό τουρισμό, ως διαχρονικά η μεγαλύτερη αγορά και με τους Βρετανούς τουρίστες να επισκέπτονται το νησί από Φεβρουάριο μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου.

Ωστόσο το γεγονός ότι ο εισερχόμενος τουρισμός παραμένει στα ίδια επίπεδα τα τελευταία χρόνια, οδηγεί το Υφυπουργείο στην εκτίμηση ότι η αγορά αυτή δεν αναμένεται να σημειώσει περαιτέρω αύξηση το ωθεί να στραφεί σε άλλες αγορές.

Ο Υφυπουργός σημείωσε τη σημαντική συμφωνία με τη γερμανική αεροπορική εταιρεία Condor, που αναμένεται να αυξήσει κατά 20% τις αφίξεις από τη Γερμανία, ενώ σημείωσε την συνεχή ανάπτυξης του τουρισμού από το Ισραήλ, που φέτος είχε άνοδο 15%. Έμφαση αναμένεται επίσης να δοθεί μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα στις αγορές της Ολλανδίας, της Γαλλίας, της Σκανδιναβίας και στις Αραβικές χώρες.

Ταυτόχρονα το Υφυπουργείο συνεχίζει τις προσπάθειες για αύξηση της συνδεσιμότητας της Κύπρου με τις πιο πάνω αγορές, με ορίζοντα το 2021.

Με νέο branding από το 2020

Παράλληλα ο Υφυπουργός σημείωσε ότι αυτή ήταν η τελευταία φορά που η Κύπρος συμμετείχε σε έκθεση στο εξωτερικό με το υφιστάμενο branding και ότι αλλάζει και το λογότυπο και η ταυτότητα του τουριστικού προϊόντος της χώρας, η οποία θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση του Βερολίνου τον προσεχή Μάρτιο.

Σε δηλώσεις του το απόγευμα της Τετάρτης από τον χώρο της μεγάλης παγκόσμιας τουριστικής έκθεσης της βρετανικής πρωτεύουσας, ο Υφυπουργός ανέφερε στο ΚΥΠΕ πως η Κύπρος ξεφεύγει πλέον από τα όρια του τουριστικού προϊόντος που προσδιορίζεται από το δίπτυχο ήλιος και θάλασσα.

Όπως εξήγησε, το περιεχόμενο του νέου στρατηγικού πλάνου, που έχει βάθος δεκαετίας, θα εκδοθεί προς τα τέλη του έτους αν και έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται.

Μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει την προσέλκυση επισκεπτών άλλων ηλικιών, όπως άνω των 50, τουριστών που συγκαταλέγονται στο λεγόμενο «ποιοτικό τουρισμό» σύμφωνα με τον λεγόμενο «κύκλο τρόπου ζωής» (‘lifestyle cycle’), τις διακοπές μικρής διάρκειας, την προσέλκυση επισκεπτών από νέες χώρες όπως της ανατολικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, με μείωση εξάρτησης από τη Βρετανία και τη Ρωσία και το άνοιγμα νέων μακρινών αγορών, όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ιαπωνία, σε συνεργασία και με άλλα κράτη της ΝΑ Μεσογείου, όπως θα συμβεί για παράδειγμα στον τομέα της κρουαζιέρας σε σύμπραξη με χώρες όπως η Ελλάδα, το Ισραήλ, η Αίγυπτος, η Ιορδανία και ο Λίβανος, δηλαδή με πώληση κοινών πακέτων.

Το πλάνο θα περιλαμβάνει επίσης προώθηση εξειδικευμένων μορφών τουρισμού, όπως ακριβώς η κρουαζιέρα, αλλά και η ποδηλασία, η γαστρονομία, ο αθλητικός τουρισμός, ο τουρισμός υγείας και ευεξίας.

Απαντώντας σε ερώτηση του ΚΥΠΕ επιβεβαίωσε ότι στόχος αυτής της ανανέωσης του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος είναι να καταστεί η Κύπρος θελκτικός προορισμός επί δωδεκάμηνο.

«Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι ένα όνειρο για εμάς. Δεν ήταν δυνατό να επιδιώξουμε ένα τέτοιο όνειρο επαρκώς χωρίς τις γερές βάσεις. Η θεμελίωση του μοντέλου ήλιος-θάλασσα την τελευταία δεκαετία είναι η ραχοκοκαλιά που μας δίνει τώρα το δικαίωμα και την ευκαιρία να επιδιώξουμε τις λεπτομερείς και τις ειδικές μορφές τουρισμού, κάτι που είμαστε πλέον έτοιμοι να κάνουμε. Ήδη φέτος θα έχουμε αύξηση στις αφίξεις για το χειμώνα κατά περίπου 10% σε σχέση με πέρυσι», είπε ο κ. Περδίος.

Τόνισε ότι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου δεν αφορά μόνο τους αριθμούς αφίξεων, αλλά π.χ. και την εργοδότηση, ανοίγοντας θέσεις εργασίας και την τόνωση τουριστικά παραμελημένων περιοχών όπως στα ορεινά και στην ύπαιθρο.

Σε ερώτημα κατά πόσο η Κύπρος έχει τις υποδομές για να υποδεχθεί αυτά τα νέα κύματα τουρισμού, απάντησε ότι είναι «πανέτοιμη», καθώς έχουν γίνει επενδύσεις, δηλαδή μεταξύ άλλων έχουν ανακαινιστεί ξενοδοχεία, χτίστηκαν και χτίζονται μαρίνες και αναμένεται και το άνοιγμα του καζίνο το 2021.

Συνολικά ο κ. Περδίος είχε περίπου 20 συναντήσεις με αεροπορικές και ταξιδιωτικές εταιρείες στο πλαίσιο της WTM και δήλωσε ικανοποιημένος από την ανταπόκριση. Όπως δήλωσε στο ΚΥΠΕ, αυτό που του ζητήθηκε είναι μια ανανεωμένη προώθηση της Κύπρου ως προορισμού πέρα από τα όρια του δίπτυχου ήλιος και θάλασσα, κάτι δηλαδή που συνάδει με τον στρατηγικό σχεδιασμό της κυβέρνησης.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy