Yπ. Μεταφορών: Σχέδια για εισαγωγή τραμ και σιδηροδρομικών συνδέσεων

Εικόνα Αρχείου

“Η Κυπριακή Δημοκρατία αναγνωρίζει ότι οι σιδηρόδρομοι μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της μεταφοράς αγαθών και ανθρώπων, για μικρές και μεγάλες αποστάσεις”, δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Γιάννης Καρούσος, σε ψηφιακή υπουργική διάσκεψη για τις καινοτόμες σιδηροδρομικές μεταφορές στην ΕΕ, τονίζοντας ότι η Κύπρος υποστηρίζει τις προσπάθειες που καταβάλλονται σχετικά με τη βελτίωση της ασφάλειας και της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων.

Στην υπουργική διάσκεψη, την οποία διοργάνωσε η Γερμανική Προεδρία από το Βερολίνο, ο Ομοσπονδιακός Υπουργός Μεταφορών, Andreas Scheuer, ξεκίνησε τις συζητήσεις με τους Ευρωπαίους ομολόγους του, την Κομισιόν και εκπροσώπους των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων σχετικά με τις ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές μεταφορές υψηλής χωρητικότητας.

Στο επίκεντρο της συζήτησης ήταν “οι καινοτόμες και φιλικές προς το κλίμα σιδηροδρομικές μεταφορές που αξιοποιούν τις δυνατότητες σύνδεσης και ψηφιοποίησης σε ολόκληρη την Ευρώπη”.

Η διάσκεψη είχε ως στόχο την υπογραφή της “διακήρυξης του Βερολίνου” σχετικά με την εξέλιξη των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών διαδρόμων για ανταγωνιστικές σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές (RFC).

Επιπλέον παρουσιάστηκε η μελέτη προσχεδίου με τίτλο “Trans Europe Express 2.0” για διεθνείς σιδηροδρομικές υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας και διανυκτέρευσης, ενώ οι Υπουργοί μεταφορών συζήτησαν επίσης επί μιας κοινής πλατφόρμας κρατήσεων για διεθνείς υπηρεσίες επιβατών και περαιτέρω δυνατότητες κοινής δράσης.

Συγκεκριμένα, ο Γιάννης Καρούσος επεσήμανε ότι για τη διασφάλιση της ανθεκτικότητας της οικονομίας της ΕΕ, θα πρέπει να ενισχυθεί τόσο ο ρόλος των σιδηροδρόμων αλλά και άλλων εναλλακτικών μέσων κινητικότητας.

Κατά την παρέμβασή του ανέφερε επίσης ότι οι σιδηρόδρομοι μπορούν να συμβάλλουν στην εκπλήρωση της πολιτικής για τον έλεγχο των αρνητικών επιπτώσεων από την κλιματική αλλαγή στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

“Η Κύπρος είναι νησιωτικό κράτος και δεν διαθέτει σιδηροδρομική υποδομή ακόμη. Ωστόσο, έχει πραγματοποιήσει εκτεταμένες μελέτες και έχει μελλοντικά σχέδια για την εισαγωγή τραμ σε πυκνές αστικές περιοχές καθώς επίσης σιδηροδρομική σύνδεση που θα συνδέει τις κύριες πόλεις καθώς επίσης τα διεθνή λιμάνια και αεροδρόμια του νησιού”, επεσήμανε ο Γ.Καρούσος.

Αναφέρθηκε ακόμη και στην πρωτοβουλία Shift2Rail ως ευκαιρία χρηματοδότησης των παραπάνω σχεδίων το κόστος των οποίων εκτιμάται στα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ και το απαιτούμενο επίπεδο κρατικής χρηματοδότησης εκτιμάται στο 50 % από αυτό.

“Τέτοιες προσπάθειες είναι απόλυτα συμβατές με τους στόχους της Λευκής Βίβλου που αφορά στις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων μέσω σιδηροδρόμων. Μέσω της σύνδεσης όλων των βασικών αεροδρομίων και λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο έως το 2050 και της σιδηροδρομικής σύνδεσης στις αστικές περιοχές με τη χρήση τραμ τελευταίας τεχνολογίας, δύναται να μειωθεί κατά το ήμισυ η χρήση αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα” επεσήμανε ο Υπουργός.

Οι ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy. Ακολουθήστε μας και στο Google News