Την έγκριση της νέας πρότασης αξιολόγησης των μαθητών μέσης εκπαίδευσης από το Υπουργικό Συμβούλιο πριν το τέλος της βδομάδας αναμένει η Υπουργός Παιδείας, έτσι ώστε να σταλεί στη βουλή την ερχόμενη βδομάδα.
Μιλώντας στον ΑΣΤΡΑ η Αθηνά Μιχαηλίδου ανέφερε ότι προτείνεται ένα ισορροπημένο και παιδαγωγικά ορθότερο σύστημα από όσα είχαμε δει προηγουμένως.
Δόθηκε, τόνισε, έμφαση στις εναλλακτικές κι όχι στις τελικές και κλασσικές μορφές αξιολόγησης και πλέον η αξιολόγηση αποκτά μαθητο-κεντρικό αντί εξετασιο-κεντρικό χαρακτήρα.
Δίδεται, ανέφερε η Υπουργός, ευκαιρία στους μαθητές να αναδείξουν τις δεξιότητές τους, αφού θα λάβουν περισσότερες ευκαιρίες κατά τη διάρκεια της χρονιάς, με δημιουργικές εργασίες, πρότζεκτ και αξιολόγηση του προφορικού λόγου με ποιο σύγχρονα μέσα. Θα υπάρξει υπενθύμισε, μόνο μια κεντρική εξέταση στο τέλος της χρονιάς.
Η Υπουργός ανέφερε ότι η ύλη για την επόμενη χρονιά θα είναι ορισμένη από την αρχή και σε κάποιο στάδιο θα οριστεί η εξεταστέα ύλη στο τέλος της χρονιάς η οποία θα είναι μειωμένη.
Εξάλλου η Υπουργός τόνισε ότι θα πρέπει να μπουν ασφαλιστικές δικλείδες και μηχανισμοί ελέγχου έτσι ώστε το Υπουργείο να μπορεί ανά πάσα στιγμή να δράσει για αντιμετώπιση προβλημάτων και λαθών στα εξεταστικά δοκίμια.
Η Αθηνά Μιχαηλίδου ανέφερε ότι στο νέο σύστημα αξιολόγησης γίνεται προσπάθεια επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και όσων αναλαμβάνουν ρόλο διορθωτή και θεματοθέτη αφού στόχος είναι να μειωθούν τα λάθη στα δοκίμια στο ελάχιστο.
Θα στηρίξει το ΑΚΕΛ
Το ΑΚΕΛ θα στηρίξει την πρόταση της Υπουργού Παιδείας, δήλωσε στον ΑΣΤΡΑ ο Βουλευτής κι επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας Χρήστος Χριστοφίδης.
Ανέφερε ότι η φιλοσοφία των αλλαγών, που καταργούν ουσιαστικά τις εξετάσεις τετραμήνων και η επιχειρηματολογία που ανέπτυξε η Υπουργός στους εκπαιδευτικούς εταίρους, κινούνται πάνω κάτω στο ίδιο πλαίσιο με όσα λέει το ΑΚΕΛ εδώ και μερικά χρόνια.
Χαιρέτισε το γεγονός ότι η Υπουργός Παιδείας συνάντησε τις θέσεις του ΑΚΕΛ στο θέμα της αξιολόγησης με στόχο την κατάργηση ενός αποτυχημένου θεσμού αξιολόγησης που οδήγησε το δημόσιο σχολείο σε μια διαδικασία συνεχών εξετάσεων που σκότωσε την μάθηση.
Επέκρινε τους χειρισμούς της προηγούμενης κυβέρνησης οι οποίοι, όπως είπε χαρακτηριστικά, βασίζονταν σε μια ιδεολογική εμμονή που στηριζόταν στη νεοφιλελεύθερη λογική της συνεχούς μετρησιμότητας ωσάν να πρόκειται για στην παραγωγή εργοστασίου.
