Υπόσκαψη του θεσμού των ΚΙΕ – Δεν έχουν λειτουργήσει ακόμα

Απαράδεκτο και εγκληματικό χαρακτηρίζει ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Άντρος Καυκαλιάς, το γεγονός ότι δύο μήνες σχεδόν μετά την έναρξη των μαθημάτων στα σχολεία δεν έχουν λειτουργήσει τα Κρατικά Ινστιτούτα επιμόρφωσης. Το όλο ζήτημα με τα προβλήματα των ΚΙΕ αναμένεται να συζητηθεί στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, με τους αρμόδιους να καλούνται να δώσουν απαντήσεις.

Το πρόβλημα εστιάζεται κυρίως στην τεράστια καθυστέρηση που παρατηρείται στην έναρξη των μαθημάτων που προσφέρονται στα ΚΙΕ, επισημαίνει ο Α. Καυκαλιάς, σε μια περίοδο ιδιαίτερα δύσκολη για τους μαθητές και τις μαθήτριες. Επίσης, όπως σημειώνει, για τους τελειόφοιτους φέτος η χρονιά σηματοδοτείται από τρεις ξεχωριστές εξεταστικές δοκιμασίες, συνεπώς ήδη έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος, ενώ δημιουργούνται εκ των πραγμάτων μαθητές/τριες δύο ταχυτήτων ή και περισσοτέρων.

Τα μαθήματα στα ΚΙΕ θα πρέπει να ξεκινούν μαζί με τα μαθήματα των δημοσίων σχολείων, αναφέρει ο Α.Καυκαλιάς. Επίσης σημειώνει ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε γενικότερα τα προβλήματα που υπάρχουν στα ΚΙΕ, όπως είναι το καθεστώς εργοδότησης με την αγορά υπηρεσιών. «Παρατηρούμε μια γενική αναλγησία από πλευράς κυβέρνησης που οδηγεί το θεσμό σε παρακμή. Υπήρχε το ζήτημα με το καθεστώς των εκπαιδευτικών και έρχεται τώρα το ζήτημα με την καθυστέρηση να υποσκάψει περαιτέρω το θεσμό».

Ερωτηματικό επίσης παραμένει πόσοι μαθητές και πόσες μαθήτριες τελικά θα συμμετάσχουν στον εν λόγω θεσμό, αφού ενδεχομένως ένας αριθμός να έχει ψάξει λύσεις αλλού. «Με αυτή την αναλγησία θυματοποιούνται παιδιά και τίθενται σε δυσμενή θέση και υφίστανται διάκριση σε μια πολύ δύσκολη περίοδο». Πάντως έντονος προβληματισμός υπάρχει από πλευράς εκπαιδευτικών εργαζόμενων στα ΚΙΕ αλλά και γονιών για την καθυστέρηση, αφού είναι μέσα Οκτωβρίου και ακόμη δεν υπάρχει ένδειξη για το χρόνο έναρξης μαθημάτων, πλήττοντας έτσι ανεπανόρθωτα τη μάθηση των παιδιών που έχουν εγγραφεί σε αυτό το απογευματινό πρόγραμμα του ΥΠΠΑΝ και την ίδια την αξιοπιστία του θεσμού των ΚΙΕ.

Μάλιστα ο Σύνδεσμος των εκπαιδευτικών των ΚΙΕ επισημαίνει πως ακόμα δεν έχουν αναθέσει τμήματα στους επιτυχόντες εκπαιδευτικούς μετά την προκήρυξη του Ιούλη του 2021. «Αργοπορία που στοιχίζει τόσο στους μαθητές όσο και στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εργάζονται κάτω από το καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών χωρίς να έχουν εισόδημα από τον Απρίλη του 2021, με αποτέλεσμα να οδηγούνται στη φτώχεια και την εξαθλίωση». «Μαθητές οι οποίοι έχουν εγγραφεί για να παρακαθίσουν τις Παγκύπριες εξετάσεις είναι σαφέστατα σε δυσμενέστερη θέση, εφόσον έχουν απωλέσει αρκετών εκ των μαθημάτων, με αποτέλεσμα να μην μπορέσουν να τύχουν μιας δίκαιης αξιολόγησης που θα τους δώσει τα επιθυμητά αποτελέσματα», συμπληρώνει.

Επιπλέον, λέει, μαθητές χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, οι οποίοι εγγράφονται στα ΚΙΕ λόγω του κοινωνικού έργου που επιτελούν, πέραν του εκπαιδευτικού, στερούνται του βασικού δικαιώματος της ίσης εκπαίδευσης, δημιουργώντας έτσι μαθητές δύο ταχυτήτων τόσο σε μαθησιακό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Ελένη Κωνσταντίνου

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy