Υπουργός Παιδείας: Στόχος η συνεχής λειτουργία σχολείων με φυσική παρουσία

Στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι η συνεχής λειτουργία των σχολείων με φυσική παρουσία και προς την επίτευξη του στόχου αυτού «θα παλέψουμε και θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν» διαβεβαίωσε την Τρίτη ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου.


Κατεβάστε το  Dialogos App
Apple | Android | Huawei



«Στόχος είναι να συνεχίσουμε να λειτουργούμε με φυσική παρουσία στις σχολικές μονάδες και θα παλέψουμε, θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν, για να δοθούν οι αντικαταστάσεις και να υπάρξει αναπλήρωση των κενών» είπε ο κ. Προδρόμου σε δηλώσεις του στο Υπουργείο.

Πρόσθεσε ότι αυτά αποτελούν απάντηση προς τα διάφορα σχόλια, τα οποία έχουν γίνει μέχρι τώρα, «αλλά και θέλοντας να υπογραμμίσω και να επαναλάβω τις ευχαριστίες μας στις χιλιάδες εκπαιδευτικούς αλλά και στις διευθύνσεις των σχολείων με τις οποίες έχουμε συνεχή συνεργασία και που έχουν ανταποκριθεί σε αυτές τις ιδιαίτερες δυσκολίες».

Όπως είπε ο Υπουργός Παιδείας, «βρεθήκαμε μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση με την επαναλειτουργία των σχολείων μέσα σε αυτή την κατάσταση και την έξαρση της πανδημίας, μια πρόκληση την οποία με τεράστιες προσπάθειες και δυσκολίες καταφέραμε να αντιμετωπίσουμε».

Σημείωσε ότι «τόσο κατά την πρώτη όσο και κατά τη δεύτερη μέρα λειτουργίας των σχολείων έγινε κατορθωτό, παρά τους μεγάλους αριθμούς, να αντικατασταθούν ή να αναπληρωθούν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι χρειάστηκε να απουσιάσουν από την έδρα».

Πρόκειται, συνέχισε, «για ένα πολύ μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών, τόσο στη Δημοτική όσο και στη Μέση Εκπαίδευση, που χρειάστηκε να παραμείνουν σε κατ’ οίκον περιορισμό».

Ο κ. Προδρόμου είπε ότι «αυτό που έγινε ήδη από τις μέρες των αργιών και καθ’ όλη τη διάρκεια του προηγούμενου Σαββατοκύριακου είναι ότι οι διευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) σε συνεργασία με τις διευθύνσεις των σχολείων, και πάντοτε σε ανοικτή γραμμή με την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (ΕΕΥ), κατάφεραν να καταγράψουν τις ακριβείς ανάγκες και να δώσουν λύσεις για την αναπλήρωση των εκπαιδευτικών που απουσιάζουν».

Πρόσθεσε ότι «ως γνωστόν, αρμοδιότητα για αντικαταστάσεις έχει η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, ενώ η αντικατάσταση γίνεται μέσω δημόσιου διαγωνισμού και ηλεκτρονικής διαδικασίας».

Όπως είπε ο Υπουργός Παιδείας, «ειδικά κάτω από αυτές τις συνθήκες, μέσα από τις προκηρύξεις της ΕΕΥ, στη Δημοτική Εκπαίδευση δόθηκε η ευκαιρία, λόγω των αριθμών, εκτός από αδιόριστους δασκάλους να διεκδικήσουν θέση αντικατάστασης και αδιόριστοι νηπιαγωγοί, αλλά και φιλόλογο»ι.

Εξήγησε ότι «στις περιπτώσεις εκείνες που μέσα από τις διαδικασίες της ΕΕΥ και την προκήρυξη δεν υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι εκπαιδευτικοί για αντικαταστάτες στις θέσεις που πρέπει να πληρωθούν, οι ανάγκες ικανοποιούνται από το Υπουργείο μέσω διαδικασίας αναπλήρωσης».

Περαιτέρω, ο Υπουργός δήλωσε ότι «υπάρχει διαδικασία θεσπισμένη για αναπληρώσεις, δηλαδή, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στην εκπαίδευση προνοείται ότι έχουν καθήκον να αναπληρώσουν συναδέλφους τους για ένα συγκεκριμένο αριθμό ωρών, τόσο στη Δημοτική όσο και στη Μέση Εκπαίδευση».

Πρόσθεσε ότι «αυτή είναι μια δεύτερη δεξαμενή που έχει αξιοποιηθεί, ενώ στη συνέχεια έχουμε αξιοποιήσει και εκπαιδευτικούς από άλλα προγράμματα του ΥΠΠΑΝ, οι οποίοι μπόρεσαν να αντικαταστήσουν εκπαιδευτικούς που απουσίαζαν στη Δημοτική Εκπαίδευση».

«Ως αποτέλεσμα όλων αυτών των ενεργειών, οι σχολικές μονάδες μετά τη λήξη των διακοπών των Χριστουγέννων έχουν επαναλειτουργήσει κανονικά και τα τμήματα που λειτούργησαν ήταν όλα στελεχωμένα», είπε, τέλος, ο Υπουργός Παιδείας.

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.