Άνοιξαν τα σχολεία αλλά… τα παιδιά μεταναστευτικής βιογραφίας παραμένουν χωρίς στήριξη

Το Υπουργείο Παιδείας δεν μερίμνησε για την έγκαιρη έναρξη των προγραμμάτων ΔΡΑΣΕ+

Την ώρα που η κυβέρνηση τρομοκρατεί για τον «κίνδυνο» που ελλοχεύει από τον αριθμό παιδιών Προδημοτικής και Δημοτικής με μεταναστευτική βιογραφία, το Υπουργείο Παιδείας δεν μερίμνησε στην έγκαιρη εκπαιδευτική στήριξή τους, ώστε να καταστεί ευκολότερη και η ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον και την κοινωνία ευρύτερα. Σήμερα, δυόμισΙ μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία στο Δημοτικό δεν έλαβαν ακόμα καμία ενίσχυση.

Η πιο πάνω κατάσταση προέκυψε εξαιτίας της απόφασης του Υπουργείου Παιδείας να στελεχώσει τα σχολεία που εντάσσονται στο συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα ΔΡΑΣΕ+ με αγορά υπηρεσιών. Η διαδικασία έχει καθυστερήσεις, γι’ αυτό ενώ έχει παρέλθει το ένα τέταρτο της σχολικής χρονιάς, υπάρχουν παιδιά στις τάξεις τα οποία δεν γνωρίζουν Ελληνικά και ούτε τους παρέχονται ενισχυτικά μαθήματα, ενώ οι εκπαιδευτικοί γενικής τάξης παρουσιάζονται ανήμποροι να τους παρέχουν επιπρόσθετη στήριξη, παρά τις προσπάθειες που καταβάλλουν. Η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου, μιλώντας στον «Άστρα» σημείωσε ότι στο πρόγραμμα ΔΡΑΣΕ, που δεν έχει ακόμα ξεκινήσει, υπάρχει πρόνοια και για στήριξη από ψυχολόγο στο σχολείο, πέραν της ενισχυτικής διδασκαλίας Ελληνικών, αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει ακόμα.

Ενδεικτικό της μέχρι τώρα μη αποτελεσματικής αντιμετώπισης είναι πως σύμφωνα με την Έρευνα Λειτουργικού Αναλφαβητισμού, ο κίνδυνος γλωσσικού αναλφαβητισμού ήταν περίπου τετραπλάσιος μεταξύ των παιδιών που δεν έχουν κυπριακή υπηκοότητα, σε σύγκριση με τα παιδιά κυπριακής υπηκοότητας, δηλαδή 33,4% έναντι 8,6%. Επομένως, ένα στα τρία παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία τελειώνει το Δημοτικό και είναι λειτουργικά αναλφάβητο ως προς τη γλώσσα, ενώ ένα στα τέσσερα παιδιά μεταναστευτικής βιογραφίας είναι μαθηματικά αναλφάβητο (25,2%). Επίσης, από την Έρευνα Ελληνομάθειας του Ινστιτούτου προκύπτει πως κατά το 2020-21 μόλις 45% αυτών είχαν γνώσεις που αντιστοιχούσαν στο επίπεδο Β1, που κρίνεται αναγκαίο για να μπορούν να παρακολουθήσουν την εκπαίδευση.

Σημειώνεται ότι στην παρέμβασή της την περασμένη Πέμπτη η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού τονίζει πως απαιτείται η υποστήριξη των παιδιών, ώστε να διασφαλίζονται αδιακρίτως όλα τους τα δικαιώματα, προσθέτοντας πως «πρέπει να δοθεί έμφαση στην πρόσβασή τους στην εκπαίδευση, σε μια διαφοροποιημένη εκπαίδευση η οποία θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κάθε παιδιού ξεχωριστά». Με βάση τα πιο πάνω, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι εξαιτίας της καθυστέρησης ενίσχυσης των παιδιών αυτών, ενδεχομένως να παραβιάζεται το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση.

Ειρηναίος Πίττας

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy