Καταδικασμένοι στην αποτυχία…

Της Ελένης Κωνσταντίνου

Ανησυχία και προβληματισμό προκαλούν για ακόμη μια φορά τα αποτελέσματα των Παγκύπριων Εξετάσεων και πιο συγκεκριμένα η απόδοση των μαθητών στα Νέα Ελληνικά. Τι κι αν ξοδεύονται τόσες ώρες διδασκαλίας μέσα στα σχολεία και άλλες τόσες στα φροντιστήρια; Το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο απογοητευτικό όπως καταγράφεται τα τελευταία χρόνια.

Μάλιστα φέτος το γραπτό των Νέων Ελληνικών είχε χαρακτηριστεί ως βατό, ενώ σε άλλες περιπτώσεις ως πολύ εύκολο, εντούτοις το αποτέλεσμα δεν δικαιώνει κανέναν.

Ενδεικτικό το γεγονός ότι στα Νέα Ελληνικά ο μέσος όρος των 7.700 υποψηφίων έφτασε στο 9,94 με άριστα το 20, ελαφρά πιο ψηλός από τον περσινό που ήταν λίγο πιο κάτω από το 9, με 8,98.

Και στην Ιστορία ο μέσος όρος των 1.441 υποψηφίων έδειξε απροβίβαστο με τους υποψηφίους να φτάνουν ως το 8,4 από τα 20.

Ανάμεσα στους λόγους αποτυχίας ακούστηκαν πολλά, ακόμη και αυτή η χρήση των greeklish από τους νέους, η αποχή τους από το διάβασμα λογοτεχνικών βιβλίων και πολλά άλλα.

Το ζήτημα είναι ότι επικρατεί κυρίως μια αδιαφορία ανάμεσα στους νέους σήμερα, με το απολυτήριο του Λυκείου δυστυχώς να παραμένει υποβαθμισμένο.

Όσο και να κυνηγούν τους βαθμούς το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό.

Το νέο Λύκειο το οποίο εφαρμόζεται εδώ και τρία χρόνια από την παρούσα κυβέρνηση έχει αποτύχει. Όσες Επιτροπές και να διοριστούν, όσα αποτελέσματα και να εξαγάγουν αυτό που παραμένει είναι ότι χιλιάδες νέοι δεν γνωρίζουν όπως θα έπρεπε τη μητρική τους γλώσσα!

Από πλευράς τους οι αρμόδιοι διαβεβαιώνουν πως οι μεταρρυθμίσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ο πλήρης διαχωρισμός των απολυτήριων εξετάσεων θα βελτιώσουν την υφιστάμενη κατάσταση. Ένα ερώτημα που θα απαντηθεί στην πράξη του χρόνου με τα αποτελέσματα των εξετάσεων.

Όπως και να ’χει οι τελευταίοι που ευθύνονται είναι οι ίδιοι οι μαθητές και οι μαθήτριες που μέσα σε αυτή την τριετία βίωσαν και πάλι μια σειρά από αλλαγές.

Έζησαν την εφαρμογή των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων και των λεγόμενων Δεικτών Επιτυχίας και Επάρκειας, μαθητές που βίωσαν για μια τριετία την προχειρότητα και τη βιασύνη αυτών των αλλαγών. Είναι αυτοί που κλήθηκαν αιφνιδιαστικά πριν από τρία χρόνια, τελειώνοντας τη Γ’ Γυμνασίου, να λάβουν ξαφνικά σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον τους, χωρίς να έχουν την κατάλληλη, επαρκή και ολοκληρωμένη ενημέρωση. Είναι αυτοί που συνεχίζουν να έχουν το ρόλο του πειραματόζωου με αλλαγές επί των αλλαγών και με αποτέλεσμα μηδέν εις το πηλίκον!

Και ας μην ξεχνάμε και τις φετινές βιαστικές αλλαγές και μπαλώματα με την αύξηση των επιλογών και των εξεταζομένων μαθημάτων.

 

 

 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy