Πρατήρια υγραεριοκίνησης δρομολογεί η ΕΚΟ

Με στόχο την προσήλωση στη βέλτιστη εξυπηρέτηση των αναγκών των Κύπριων καταναλωτών η εταιρεία πετρελαιοειδών ΕΚΟ Ελληνικά Πετρέλαια δρομολογεί τη δημιουργία νέων σταθμών υγραεριοκίνησης, έτσι ώστε να υπάρξει ευρύτερη γεωγραφική κάλυψη των αναγκών σε υγραέριο κίνησης.

Μιλώντας σε ημερίδα της εταιρείας με θέμα την εμπορία και κοστολόγηση καυσίμων, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στην Κύπρο, Γιώργος Γρηγοράς, εξέφρασε την εκτίμηση ότι εντός των επομένων δύο μηνών θα λειτουργήσουν πέντε πρατήρια. Επεσήμανε ότι μέχρι στιγμής η εταιρεία εξασφάλισε τρεις πολεοδομικές άδειες, τονίζοντας ότι επιθυμία της εταιρείας είναι η επίσπευση των διαδικασιών που βρίσκονται ενώπιον των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών. Σήμερα η εταιρεία ΕΚΟ διαθέτει ένα πρατήριο υγραεριοκίνησης στη Λεμεσό.

Δεν αναμένεται αλματώδης αύξηση

Σχολιάζοντας την εισαγωγή του υγραερίου στην αυτοκίνηση ο κ. Γρηγοράς εξέφρασε πάντως τη θέση ότι δεν αναμένεται αλματώδης αύξηση της χρήσης του, παραπέμποντας στη συνεχή εξέλιξη των νέων μοντέλων οχημάτων των αυτοκινητοβιομηχανιών. Όπως ελέχθη χαρακτηριστικά, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου στα οχήματα το 2000 ήταν 10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, σήμερα η ίδια αναλογία ανέρχεται στα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Στρατηγικού Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Χρήστος Ζιόλας, στην Ελλάδα, η διείσδυση του υγραερίου στα καύσιμα κίνησης δεν ήταν μεγάλη, καθώς έφτασε μόλις στο 3%. Εκ μέρους της εταιρείας, ο κ. Ροβέρτος Καραχάννας παρουσίασε το σχεδιασμό της εταιρείας για τα «Πρατήρια του Μέλλοντος», στα οποία καταγράφεται, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, μια ευρεία διάθεση καυσίμων προς το κοινό, η οποία επεκτείνεται πέραν των συμβατικών πετρελαιοειδών.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, μπαίνοντας κάποιος σε ένα πρατήριο θα πρέπει να μπορεί να προμηθεύεται πετρέλαιο, υγραέριο και οτιδήποτε προσφέρεται ως ενέργεια για την αυτοκίνηση. Στη συνάντηση με τους λειτουργούς των ΜΜΕ οι τεχνοκράτες της ΕΚΟ ανέπτυξαν και παρουσίασαν τη διαμόρφωση της τιμής των πετρελαιοειδών διεθνώς, επισημαίνοντας ότι σήμερα στην Κύπρο το 56% του κόστους του καυσίμου αποτελεί φορολογία η οποία καταλήγει στα κρατικά ταμεία.

Όπως αναφέρθηκε, συγκριτικά, χωρίς τη φορολογία, σήμερα η τιμή της αμόλυβδης 65 οκτανίων κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με τις τιμές στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα είναι σταθερά, όπως ανέφεραν, χαμηλότερη σε σχέση με την Ιταλία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία επενδύει ετησίως στην Κύπρο ποσά της τάξης των 3, 5 εκ ευρώ.

Κώστας Α. Κωνσταντίνου

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy